Gå til innhold

Hva er egentlig riktig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har en datter fra før og vi har en felles.

Vi har delvis felles økonomi. Setter inn 15 000 hver på felles konto og har 10-15 000 til private ting hver måned.

Av fellespotten dekkes også alt av klær utstyr til stedatter.

Av mine private penger sparer jeg jeg 1 000 til datteren vår hver måned.

Nå har mannen begynt å spare til sin andre datter av egne penger slik at det ikke blir urettferdig.

Jeg mener han da må spare det samme til felles datter siden dette tas fra private penger. Han mener vi kan betale inn litt mer på felles konto og spare derfra.

Jeg har sagt at å spare penger til hans datter fra tidligere er ikke noe jeg er interessert i. Da sparer jeg heller 2 000 til egen datter. Jeg er generøs med stedatter og betaler for klær, gaver og ferie.

Mannen forstår ikke helt problemet mitt.

Må tilføye at dette ikke er noen krangel.

Stedatter har også en sparekonto hos mor så synes mannen min er litt dum her.

 

Anonymous poster hash: 5ce9e...5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sett inn 500 kr hver til deres datter da. At mor sparer til stedatter bør være irrelevant for dere, han prøver ærlig talt bare å være en god far.

 

Anonymous poster hash: f607d...721

Skrevet

Så sett inn 500 kr hver til deres datter da. At mor sparer til stedatter bør være irrelevant for dere, han prøver ærlig talt bare å være en god far.

 

Anonymous poster hash: f607d...721

Da er det irrelevant hva jeg sparer også da?

Eller er det en dobbeltmoral her igjen?

 

Anonymous poster hash: 5ce9e...5b8

Skrevet

Jeg tenker likt med mannen din, selv om jeg ikke er like flink å spare som du. Setter i utg.pkt inn det samme på alles konto, uavhengig av om det er min ellers hans særkulls eller fellesbarn. Men tar det ofte fra felleskonto. Ellers får nok de som bor her mest litt mer penger enn han som er her 40%, men det er jo rett og slett fordi at de bruker mer penger her :)



Anonymous poster hash: e996d...4f3
Skrevet

mannen din har jo et poeng

Skrevet

Jeg skjønner deg også, kanskje samkjøre med mor til særkullsbarn? Slik at det blir likt (1000 til felles barn, 1000 til særkullsbarn, 500 fra hver) det må ikke bli så "riktig" at særkullsbarn ender opp med dobbelt så mye i alle situasjoner. Jeg kjenner til en liten gutt som " ønsker seg en pappa i Oslo han også" og da blir det feil...

 

Anonymous poster hash: b0722...57c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...