Gå til innhold

graviditet og spiral, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral siden jeg fikk yngste barnet mitt for 3 år siden. Har hele tiden hatt regelmessig mens som vanlig. 13. Juli var jeg hos fastlegen for å fjerne spiralen, men hun kunne ikke finne den. Hun mente den fortsatt kunne være der, men at den hadde trukket seg litt opp, så ble henvist til gynekolog med ultralyd. Ventetiden her er noen måneder.. den 20. juli skulle jeg hatt mensen, men den har fremdeles ikke kommet. Denne har alltid vært veldig nøyaktig så da begynner jeg jo å lure på om spiralen faktisk kan ha falt ut og jeg kan være gravid. Tingen er bare at testene jeg har tatt er negative! Disse ble tatt to og tre dager etter forventet mens og burde vel vært positive hvis jeg var gravid?? Har begynt å tenke tilbake og har funnet ut at hvis spiralen har falt ut, så må det ha skjedd rett før jul. 

Noen som har peilig? kan jeg fortsatt være gravid? eller kan mensen bare plutselig bli borte etter tre år med spiral?? Jeg skal gå til legen, men tenker jeg venter litt og ser hva som skjer siden jeg allerede har vært der og er henvist videre. 

Anonymous poster hash: 15156...0de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også legge til at syklusen ikke er forskjøvet for jeg vet når jeg hadde el. Derfor er det veldig rart at mensen ikke har kommet når den skal denne mnd.. HI

Anonymous poster hash: 15156...0de
Skrevet

Burde du ikke lagt merke til at den har falt ut da?

Huff... Nei. . Det spiral greiene virker skummelt

Masse lykke til

Anonymous poster hash: 3c7c8...0e3

Skrevet

Få det undersøkt hvertfall, krev røntgen. Jeg hadde en pasient som hadde mistet spiralen for 20 år siden. Vell helt til røntgen ble tatt og man fant ut at den ikke hadde ramlet ut men heller vokst seg inn i andre organer.

Anonymous poster hash: c388e...862

Skrevet

Æsj, får helt grøsninger ved prat om spiral! Jeg ble nemlig gravid med spiral. Den hadde trolig flyttet på seg!

Sykehuset prøvde å overtale meg til å la den sitte inne under graviditeten og mente det var helt trygt! Jeg hadde lest masse om det, og visste at det var stor økt risiko for mor og barn.

Jeg ga meg ikke, og ville heller miste tidlig ved at de tok den ut, enn å leve i usikkerhet i 9 mndr.

Stå på ditt, få det sjekka ordentlig.

Anonymous poster hash: 1f3ee...2cc

Skrevet

Jeg ble gravid tross av at hormonspiralen satt "på plass", den hadde flyttet litt på seg, så den satt litt skrått, vips; gravid. Fikk etter en del krangel med lege fjernet spiralen. Mistet pga fjerningen, men alt i alt, heller det enn å ta risikoen som følger med å beholde den gjennom svangerskapet.

Anonymous poster hash: 5df02...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...