Gå til innhold

Tips: hvordan få dette til å fungere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen far utro (forhold) for 2 år siden, men lang forhistorie (dette er hans gamle flamme). Familien hans støttet henne og ikke meg som foregikk, selv om jeg var gravid med vårt 2. barn. Jeg fant ut av det, jeg og mannen skværet opp og kjerringa er ute av bildet skulle man tro. Problemet er at hun bor i nærheten av oss, barna våre går på samme aktiviteter og selve dama er nær venninne til flere slektninger og venner av mannen. Så hun blir en naturlig del av diverse familietilstelninger, middager, bursdager osv, der jeg og mannen også er invitert, slik at jeg må hele tiden møte hennes hånlige smil. Mannen har for lengst sluttet å legge merke til dama, ser ikke på henne en gang.

Hans familie og venner mener at jeg må komme over det og prøve å finne felles språk med hans tidligere elskerinne, siden vi er en del av samme vennekrets, og at det er barnslig av meg å droppe selskap der hun er invitert. Jeg synes det er urimelig, men siden ALLE mener det, så er det sikkert jeg som er urimelig. Hvordan få dette til å fungere? Mange i mannens familie misliker meg siden de tar parti med henne, hun har ingen interesse til å hilse, se normalt på meg og oppføre seg som folk, så hvordan løse det hele? Hvordan slutte å bry seg at hun er i de samme selskapene som meg og mannen, "tar" hele rommet og er selskapets sentrum hver gang? Jeg er rådvill, trodde hele tiden at jeg hadde rett i at jeg og mannen ikke skal måtte omgås henne hele tiden, men jeg tar visst feil.

Anonymous poster hash: 3b64f...019
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt!

Anonymous poster hash: 1a11c...515

Skrevet

Du må rett og slett flytte. Eller så får mannen dun ta et oppgjør med dama og ta henne vær gang hun er hånlig og ekkel mot deg. Så kanskje hun slutter og komme når hun vet at dere kommer. Dessuten burde mannen også ta for seg sin tåpelige familie og sette de på plass.

Om mannen ikke vil de hadde jeg gitt beskjed om at flytting var eneste mulighet for å unngå skilsmisse. Det opplegget der hadde jeg faktisk ikke orket.

Skrevet

Jeg forstår ikke at folk i det hele tatt gidder og være sammens med folk som er utro mot seg jeg. 
Hadde flytta langt unna disse menneskene.. 

Anonymous poster hash: 4eb9d...e0e
Skrevet

Hvordan i all verden kan din manns familie støtte elskerinna og det at han var utro med henne? Helt vanvittig ! Ikke rart elskerinna går rundt med en hånlig smil som du sier det... Hadde hun hatt litt mellom øra burde hun vært kjempeflau og skamfull og ikke vist seg hos din og din manns familie i det hele tatt!! Enig med dem som sier at din mann burde ta en real prat med familien sin! DU burde virkelig slippe å oppleve dette!

Hvis ikke tror jeg faktisk det å flytte hadde vært et alternativ. Hvis din svigerfamilie ikke skjønner alvoret ville jeg faktisk distansert meg fra dem/kuttet kontakten. Kanskje de skjønner alvoret da?

Anonymous poster hash: 030fb...202

Skrevet

Kan ikke tvinge mannen til å kutte kontakten med dem, det er jo hans skyld at vi havnet i denne situasjonen, men likevel er det familien hans - bror, søstre, svigersøsken, onkelbarn osv. Vurderer å flytte, fordi jeg ikke klarer å leve opp til forventningene hans familie har til meg i forhold til denne dama :(

HI

Skrevet

Kan ikke tvinge mannen til å kutte kontakten med dem, det er jo hans skyld at vi havnet i denne situasjonen, men likevel er det familien hans - bror, søstre, svigersøsken, onkelbarn osv. Vurderer å flytte, fordi jeg ikke klarer å leve opp til forventningene hans familie har til meg i forhold til denne dama :(

HI

Du kan ikke tvinge mannen din til å kutte kontakt med familien sin. Men mannen din kan stille krav til familien sin om at denne dama - som IKKE er familie! - ikke skal bes i familieselskap. Det skulle da bare mangle.

Hjelper ikke om mannen din har sluttet å se på henne. HAN rotet til, da får HAN rydde opp.

Om familien hans kutter ham ut fordi han stiller et slikt krav til dem, da er ikke den familien noe å samle på, heller ikke for mannen din, for da er elskerinnen hans viktigere for dem enn ham.

HAN må rydde opp, det er uakseptabelt at hans elskerinne fortsettes å be til det som er familieselskap!

Om det er vennefester så får de heller velge å bare be henne innimellom, ikke deg og mannen din. Men familieselskapene bør hun utelukkes fra.

Det er også helt utrolig feigt av mannen din å ikke ta tak i dette, eller ikke forsvare deg når elskerinnen er hånlig mot deg foran hele hans familie. Hadde han forsvart deg, er jeg rimelig sikker på at familien hadde oppført seg anderledes.

Om jeg var deg ville jeg tatt mannen med på fvk og snakket om dette der, da får dere nøytral tredjeperson som uttaler seg. Og jeg er rimelig sikker på at det er du som får støtte der.

Det at dere flytter er jo absolutt et tema, men da synes jeg familien bør få høre at dere flytter fordi DE velger å inkludere elskerinnen og ikke ta hensyn til deg og mannen. Det virker som om familien hans ønsker at han og elskerinnen skal bli sammen. Og når mannen din ikke forsvarer deg, ikke tar et oppgjør med familien sin... da lurer jeg på om han ikke også ønsker det.... (selv om du sier han ikke ser på henne mer...).

Mannen din tar ikke et tydelig valg når han utsetter deg for denne påkjenningen uten å gjøre noe med det. Og det er ikke noe alternativ at du skal slutte å gå i familieselskap!

Nei, ta mannen med på fvk!

Anonymous poster hash: 06bc4...1cd

Skrevet

HI

Du kan ikke tvinge mannen din til å kutte kontakt med familien sin. Men mannen din kan stille krav til familien sin om at denne dama - som IKKE er familie! - ikke skal bes i familieselskap. Det skulle da bare mangle.

Hjelper ikke om mannen din har sluttet å se på henne. HAN rotet til, da får HAN rydde opp.

Om familien hans kutter ham ut fordi han stiller et slikt krav til dem, da er ikke den familien noe å samle på, heller ikke for mannen din, for da er elskerinnen hans viktigere for dem enn ham.

HAN må rydde opp, det er uakseptabelt at hans elskerinne fortsettes å be til det som er familieselskap!

Om det er vennefester så får de heller velge å bare be henne innimellom, ikke deg og mannen din. Men familieselskapene bør hun utelukkes fra.

Det er også helt utrolig feigt av mannen din å ikke ta tak i dette, eller ikke forsvare deg når elskerinnen er hånlig mot deg foran hele hans familie. Hadde han forsvart deg, er jeg rimelig sikker på at familien hadde oppført seg anderledes.

Om jeg var deg ville jeg tatt mannen med på fvk og snakket om dette der, da får dere nøytral tredjeperson som uttaler seg. Og jeg er rimelig sikker på at det er du som får støtte der.

Det at dere flytter er jo absolutt et tema, men da synes jeg familien bør få høre at dere flytter fordi DE velger å inkludere elskerinnen og ikke ta hensyn til deg og mannen. Det virker som om familien hans ønsker at han og elskerinnen skal bli sammen. Og når mannen din ikke forsvarer deg, ikke tar et oppgjør med familien sin... da lurer jeg på om han ikke også ønsker det.... (selv om du sier han ikke ser på henne mer...).

Mannen din tar ikke et tydelig valg når han utsetter deg for denne påkjenningen uten å gjøre noe med det. Og det er ikke noe alternativ at du skal slutte å gå i familieselskap!

Nei, ta mannen med på fvk!

Det har tydelig vært deres ønske at mannen og hun skal bli sammen mens de holdt på, men når han har valgt å fortsette med meg synes jeg de burde respektere det og ikke forlange at jeg skal finne felles språk med henne og tvinge meg til å omgås henne... Men ifølge alle rundt her er det jeg som er rar og burde gå til psykolog for å komme over fortiden.

Skrevet

Fysja meg.

Merkelige folk.

Flytt fra de alle. Lev ditt eget liv

Anonymous poster hash: f61c6...54e

Skrevet

Det har tydelig vært deres ønske at mannen og hun skal bli sammen mens de holdt på, men når han har valgt å fortsette med meg synes jeg de burde respektere det og ikke forlange at jeg skal finne felles språk med henne og tvinge meg til å omgås henne... Men ifølge alle rundt her er det jeg som er rar og burde gå til psykolog for å komme over fortiden.

Mener mannen din det samme?

Skrevet

Nei.

Skrevet

Nei.

Det var i hvert fall godt. Tror uansett dere bør ta en tur til familievernkontoret, for dette er en konflikt som er i ferd med å ødelegge ekteskapet deres - dere trenger hjelp til å stå sammen om dette. Og det gjør dere ikke hvis mannen ikke setter grenser for sin familie :/

Lykke til videre :)

Skrevet

Om hun ikke er den av familien. Hvorfor MÅ hun da være med i familieselkskaper? Dette er så dårlig gjort av familien til mannen din. 

Mannen din burde sette ned foten, enten vil familien ha dere der eller så vil de ha henne der.

Mannen din burde heller ikke dra ditt.

Anonymous poster hash: 38a4e...312
Skrevet

Om hun ikke er den av familien. Hvorfor MÅ hun da være med i familieselkskaper? Dette er så dårlig gjort av familien til mannen din. 

Mannen din burde sette ned foten, enten vil familien ha dere der eller så vil de ha henne der.

Mannen din burde heller ikke dra ditt.

Anonymous poster hash: 38a4e...312

Hun har på en måte vært en del av familien en stund, siden hun har vært nær venninne med mine to svigerinner (mannens søstre), de gikk gravid samtidig og hun har svært lite familie her, slik at mannens familie var "reservefamilie" for henne. Så de inviterer visst av tradisjon. Pluss at hun og svigerinnene har like gamle barn som gjerne vil leke sammen i disse selskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...