MammantilNurket Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Som nevnt i tråden om overpriset mat lager jeg mine egne honningnøtter som jeg serverer til ost. Jeg er sikker på at det er mange andre her inne som har lukseriøse sparetips. Her er noen av mine: - Rist gøde nøtter i tørr stekepanne og bland med akasiehonning. - Lag din egen aioli. - Mitt beste tips fra da jeg var fattig student: kamufler en billig leppestift i en hylse fra Chanel - Bruk olivenolje i badekaret. - Kjøp blåmuggost som er i ferd med å gå iut på dato og dermed har redusert pris. Den er såååå mye bedre enn den andre. - Lag sushi og sashimi selv. Server den med hjemmelaget saus av sojasaus, lime, riseddik, chilli, sukker, hvitløk, ingefær og bladpersille - dersom du har lagt igjen noen hundrelapper i parfymeriet ditt; be om prøver - fattig studenttips nr.2: klipp av logoen på utslitte merkeklær og sy/lim dem på andre plagg. - kjøp oliven, artiskokkhjerter, olivenoljer, balsamico og liknende på innvandrerbutikker. Mye billigere enn på f.eks.Meny Endret 23. juli 2015 av MammantilNurket
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Butikkkjøpte brødvarer er latterlig dyrt (og ofte dårlig). Bak egne kjeks til osten din! Frøknekkebrød i miniformat er supert til både brie og blåmuggostar
MammantilNurket Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2015 Butikkkjøpte brødvarer er latterlig dyrt (og ofte dårlig). Bak egne kjeks til osten din! Frøknekkebrød i miniformat er supert til både brie og blåmuggostar Enig. Jeg fikk helt sjokk da jeg så prisen på ferdig focaccia i nærbutikken vår
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Altså, å sy logoer på klær er som å klistre Apple klistremerket på en motorola.. Totalt meningsløst Anonymous poster hash: 88c8b...3b1
Nordisk Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Har ingen sparetips om mat, men har ett når det gjelder personlig pleie. Når jeg skal skrubbe meg godt i dusjen, tar jeg med ei lita skål sukker som jeg har på huden etter at jeg har smurt meg inn med dusjsåpe. Funker like bra som dyre "exfoliants".
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Altså, å sy logoer på klær er som å klistre Apple klistremerket på en motorola.. Totalt meningsløst Anonymous poster hash: 88c8b...3b1 Helt enig. Og har absolutt ingenting med sparing å gjøre. Men tydelig at enkelte har et voldsomt behov for å leke rik☺️ Anonymous poster hash: 24e6d...138
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #7 Skrevet 23. juli 2015 Altså, å sy logoer på klær er som å klistre Apple klistremerket på en motorola.. Totalt meningsløstAnonymous poster hash: 88c8b...3b1 Helt enig. Og har absolutt ingenting med sparing å gjøre. Men tydelig at enkelte har et voldsomt behov for å leke rik☺️Anonymous poster hash: 24e6d...138 ikke sant, samme med å ha billig sminke i dyr innpakking... Overfladisk og bare tragisk.... Anonymous poster hash: ab452...0b4
MammantilNurket Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Altså, å sy logoer på klær er som å klistre Apple klistremerket på en motorola.. Totalt meningsløstAnonymous poster hash: 88c8b...3b1 Helt enig. Og har absolutt ingenting med sparing å gjøre. Men tydelig at enkelte har et voldsomt behov for å leke rik☺️Anonymous poster hash: 24e6d...138 ikke sant, samme med å ha billig sminke i dyr innpakking... Overfladisk og bare tragisk.... Anonymous poster hash: ab452...0b4 Vi gjorde dette da vi var kunststudenter. Vi var bare 19 år gamle, konstant blakke og vi hang på fancy nattklubber (bodde ikke i Norge, men i storby utenlands). Fordi vi var unge,pene og "eksotiske" ble vi (hendigvis) påspandert det vi hadde lyst på. Vi ville være som jentene i "Sex and the City", men levde på studielån.Det var en fantastisk tid! Endret 23. juli 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 Har ingen sparetips om mat, men har ett når det gjelder personlig pleie. Når jeg skal skrubbe meg godt i dusjen, tar jeg med ei lita skål sukker som jeg har på huden etter at jeg har smurt meg inn med dusjsåpe. Funker like bra som dyre "exfoliants". Man kan også ta 'brukt' kaffegrut blandet med litt honning. Funker som fjell og det lukter godt i tillegg. Anonymous poster hash: 25ded...296
amandine Skrevet 23. juli 2015 #10 Skrevet 23. juli 2015 Beste tipset utenom å bake selv er å høste ramsløk, sopp etc selv og lage julegaver. Mine venner (og ja, de setter pris på det) får ramsløkpure, havsalt og tørket sopp til jul. Noen får også vaniljeessens, jeg tar en flaske vodka og fyller med vaniljestenger. Det er tusen ganger bedre enn vaniljesukker.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #11 Skrevet 23. juli 2015 Trenger ikke kjøpe dyre ansiktsmasker med kjemisk peeling. Fersk ananasjuice (rett fra frukten) gjør samme nytten Har du nok tålmodighet så tar ananasjuice også pigmentflekker (så trenger ikke blakke deg i salong). MammantilNurket - høres ut som om du hadde en flott studietid Jeg skal jammen prøve å lage slike honningnøtter en dag! Amadine - jeg har lett etter ramsløk i vår, men ikke funnet Det er sikkert litt som med sopp, men må ha funnet det en gang, så er det lettere neste gang. Fant fersk ramsløk på butikken som jeg kjøpte en pakke av og laget ramsløkpuré av - veldig godt Hvilken olje bruker du i? (jeg brukte en olivenolje, men tror jeg kunne brukt en mildere variant, den jeg har er litt skarp). Hvor mye vodka/vaniljestang bruker du og hvor lenge må det stå før du siler det? Anonymous poster hash: 945be...ec1
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #12 Skrevet 23. juli 2015 Biff på halvpris pga dato er et fantastisk kjøp. En gang fikk vi sånn fantastisk ekstra mørna indrefilet til 80kr kiloet. (Skulle ha pasta den dagen, men kjøttdeig kosta 100kr/kg..) Sånn ordna vi oss knallgod biff temmelig ofte på studentbudsjett. Sammen med ostesaus av rabattert ost pga dato, poteter som jo er omtrent gratis, og sopp som veier ingenting, så har man en luksusmiddag for to til rundt 50lappen. 😊 Bare syns polet aldri hadde halv pris. 😉 Ellers så er oppskåret salmalaks marinert i soyasaus en halvtime-time enn fantastisk erstatning for sushi. Temmelig billig det også. 😊 Anonymous poster hash: 99407...eb3
amandine Skrevet 23. juli 2015 #13 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Trenger ikke kjøpe dyre ansiktsmasker med kjemisk peeling. Fersk ananasjuice (rett fra frukten) gjør samme nytten Har du nok tålmodighet så tar ananasjuice også pigmentflekker (så trenger ikke blakke deg i salong). MammantilNurket - høres ut som om du hadde en flott studietid Jeg skal jammen prøve å lage slike honningnøtter en dag! Amadine - jeg har lett etter ramsløk i vår, men ikke funnet Det er sikkert litt som med sopp, men må ha funnet det en gang, så er det lettere neste gang. Fant fersk ramsløk på butikken som jeg kjøpte en pakke av og laget ramsløkpuré av - veldig godt Hvilken olje bruker du i? (jeg brukte en olivenolje, men tror jeg kunne brukt en mildere variant, den jeg har er litt skarp). Hvor mye vodka/vaniljestang bruker du og hvor lenge må det stå før du siler det? Anonymous poster hash: 945be...ec1 Til ramsløk bruker jeg en veldig mild olivenolje, eller 50/50 raps og oliven. Minst mulig smak på oljen. Vaniljeessens, jeg åpner stengene og skraper ut frøene, og stapper alt i en vodkaflaske. Så står det og godtgjør seg. I hvertfall i seks uker. Jeg pleier å lage i starten av november, da ha jeg et år.. Det holder seg evig. Jeg siler ikke, bare heller ut en slant dann og vann.. Endret 23. juli 2015 av amandine
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #14 Skrevet 23. juli 2015 Altså, å sy logoer på klær er som å klistre Apple klistremerket på en motorola.. Totalt meningsløst Anonymous poster hash: 88c8b...3b1 Jepp, lukter blondine lang vei. Man ser at det ikke er Gucci, D&G osv. Man lurer bare seg selv. Her er jeg såpesnobb, bruker bare dem fra Body Shop, og bruker ikke billig sminke og hudpleievarer. Tips er å handle de såpene som er på tilbud til 69 kroner istedet for 89, og kjøpe parfyme og hudpleieprodukter på tilbud. Anonymous poster hash: c66ec...1a5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #15 Skrevet 23. juli 2015 Beste tipset utenom å bake selv er å høste ramsløk, sopp etc selv og lage julegaver. Mine venner (og ja, de setter pris på det) får ramsløkpure, havsalt og tørket sopp til jul. Noen får også vaniljeessens, jeg tar en flaske vodka og fyller med vaniljestenger. Det er tusen ganger bedre enn vaniljesukker. Soppsanking er det vi også driver med på sommeren og gir i gaver Anonymous poster hash: c66ec...1a5
Villbringebringebær Skrevet 23. juli 2015 #16 Skrevet 23. juli 2015 Har ingen sparetips om mat, men har ett når det gjelder personlig pleie. Når jeg skal skrubbe meg godt i dusjen, tar jeg med ei lita skål sukker som jeg har på huden etter at jeg har smurt meg inn med dusjsåpe. Funker like bra som dyre "exfoliants". Samme med kaffegrut! Sillemyk hud etterpå
Villbringebringebær Skrevet 23. juli 2015 #17 Skrevet 23. juli 2015 Beste tipset utenom å bake selv er å høste ramsløk, sopp etc selv og lage julegaver. Mine venner (og ja, de setter pris på det) får ramsløkpure, havsalt og tørket sopp til jul. Noen får også vaniljeessens, jeg tar en flaske vodka og fyller med vaniljestenger. Det er tusen ganger bedre enn vaniljesukker. Knallbra gaver! Jeg gir også dette samt hjemmelaget egglikør til de som liker det, og hjemmelaget sitronessens, sjokoladeessens og appelsinlikør! Alle blir super glade og ønsker seg det samme jul etter jul
amandine Skrevet 24. juli 2015 #18 Skrevet 24. juli 2015 Beste tipset utenom å bake selv er å høste ramsløk, sopp etc selv og lage julegaver. Mine venner (og ja, de setter pris på det) får ramsløkpure, havsalt og tørket sopp til jul. Noen får også vaniljeessens, jeg tar en flaske vodka og fyller med vaniljestenger. Det er tusen ganger bedre enn vaniljesukker.Knallbra gaver! Jeg gir også dette samt hjemmelaget egglikør til de som liker det, og hjemmelaget sitronessens, sjokoladeessens og appelsinlikør! Alle blir super glade og ønsker seg det samme jul etter jul Hvordan lager du sitronessens?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå