Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 En "slem" stemor. Ikke super slem, men litt lite inkluderende, som ser litt på stebarna som irritasjonsmomenter. En mor som ikke beskytter barna sine mot en "litt slem" stefar, men fortsetter å bo sammen med han? Anonymous poster hash: 28212...a09
Gjest Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Er virkelig den ene bedre enn den andre her? Neppe. Like ille begge to om du spør meg!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Det er alltid verst å bli sviktet av sin egen mor. Anonymous poster hash: f37f4...4b5
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Det er alltid verst å bli sviktet av sin egen mor. Anonymous poster hash: f37f4...4b5 Det tenker jeg også. Jeg tenker at ofte er barna mer hos sin mor også, at de der ofter blir utsatt for negativiteten til sin steforelder. Anonymous poster hash: e565b...265
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor er det ene verre enn det andre? En forelder som svikter er like sårt uansett om det er mor eller far. Anonymous poster hash: a44b9...a88
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor er det ene verre enn det andre? En forelder som svikter er like sårt uansett om det er mor eller far. Anonymous poster hash: a44b9...a88 spørsmålet var ikke hvem som var verst av mor og far. men av mor og stemor. Anonymous poster hash: e565b...265
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor er det ene verre enn det andre? En forelder som svikter er like sårt uansett om det er mor eller far. Anonymous poster hash: a44b9...a88 spørsmålet var ikke hvem som var verst av mor og far. men av mor og stemor. Anonymous poster hash: e565b...265 hvorfor er kvinnene verst? har ikke mennene noe ansvar? Anonymous poster hash: 22bd7...4a4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor er det ene verre enn det andre? En forelder som svikter er like sårt uansett om det er mor eller far. Anonymous poster hash: a44b9...a88 spørsmålet var ikke hvem som var verst av mor og far. men av mor og stemor. Anonymous poster hash: e565b...265 hvorfor er kvinnene verst? har ikke mennene noe ansvar? Anonymous poster hash: 22bd7...4a4 Akkurat det som er mitt poeng. Anonymous poster hash: a44b9...a88
HvittHus Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Uten å trekke inn noen andre faktorer i bildet og kun svare på spørsmålet, da er det mor som er verst. Hun har født barna og skal beskytte de mot farer og ubehag. Gjør hun ikke det har hun sviktet som forelder.
FrkKværner Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 Vil si at både mor og far svikter. Deres oppgave er å beskytte egne barn. Men hvorfor er mor verre enn far her egentlig?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #11 Skrevet 24. juli 2015 Har ikke sagt at mor er verre enn far. De vil jo være likestilt. Spørsmålet var fordi det virker som en stemor som ikke er 100% inkluderende vekker større aggresjon i de ulike trådene her, enn den aggresjon en mor som svikter dine barn i forhold til å prioritere ny mann før sine barn vekker. Jeg stiller meg litt undrende til det. Jeg har lettere for å forstå at det kan være vanskelig å være like glad i, og inkluderende ovenfor en annen dine barn, enn å forstå og akseptere at mødre ikke beskytter barna sine mot et hverdagsliv med ekskluderende fra sin nye kjæreste. Naboen har en stefar, en stefar dom fikk slutt på at et barnehagebarn kom tusslende inn i senga til sin mor på natten. I mine øyne hjerteskjærende. Nå har de fått baby. Skal den nye ungen heller ikke gå krype opp i senga til sine foreldre heller? Tviler på det kommer til å skje. Dette var bare et eksempel. Anonymous poster hash: e565b...265
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #12 Skrevet 24. juli 2015 Har ikke sagt at mor er verre enn far. De vil jo være likestilt. Spørsmålet var fordi det virker som en stemor som ikke er 100% inkluderende vekker større aggresjon i de ulike trådene her, enn den aggresjon en mor som svikter dine barn i forhold til å prioritere ny mann før sine barn vekker. Jeg stiller meg litt undrende til det. Jeg har lettere for å forstå at det kan være vanskelig å være like glad i, og inkluderende ovenfor en annen dine barn, enn å forstå og akseptere at mødre ikke beskytter barna sine mot et hverdagsliv med ekskluderende fra sin nye kjæreste. Naboen har en stefar, en stefar dom fikk slutt på at et barnehagebarn kom tusslende inn i senga til sin mor på natten. I mine øyne hjerteskjærende. Nå har de fått baby. Skal den nye ungen heller ikke gå krype opp i senga til sine foreldre heller? Tviler på det kommer til å skje. Dette var bare et eksempel. Anonymous poster hash: e565b...265 Syns mødre som spør om ny samboer her for mye tyn jeg dir hva utsetter barna sine for. Stemødre og mødre får like mye tyn her. Og syns og stefar her ikke gjorde noe galt. Uting å sove I foreldres seng. Anonymous poster hash: 22bd7...4a4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #13 Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor er det ene verre enn det andre? En forelder som svikter er like sårt uansett om det er mor eller far. Anonymous poster hash: a44b9...a88 spørsmålet var ikke hvem som var verst av mor og far. men av mor og stemor. Anonymous poster hash: e565b...265 Om stemor er som beskrevet her, så er jo far en som svikter, som holder sammen med stemor. Anonymous poster hash: b9bdc...f17
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #14 Skrevet 24. juli 2015 En "slem" stemor. Ikke super slem, men litt lite inkluderende, som ser litt på stebarna som irritasjonsmomenter. En mor som ikke beskytter barna sine mot en "litt slem" stefar, men fortsetter å bo sammen med han? Anonymous poster hash: 28212...a09 Mor som ikke beskytter barna mot stefar og FAR som ikke beskytter barna mot stemor. Hvorfor er det bare damene du spør om? Anonymous poster hash: e7a62...8a8
Gjest Darwinia:-) Skrevet 24. juli 2015 #15 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Himmel og hav som dere skulle kverulere. HI, Har tillatt meg å reformulere spørsmålet ditt slik at det ikke kan misforstås: Hvem er verst: mor/far som lar barna vokse opp i samme hus som steforeldre som ikke liker dem...eller stemor/stefar som ikke liker sine stebarn. Dette har ingenting med kjønn å gjøre men om hvem som svikter mest: foreldre eller steforeldre. Endret 24. juli 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #16 Skrevet 24. juli 2015 Det er alltid verst å bli sviktet av sin egen mor. Anonymous poster hash: f37f4...4b5 Signerer. Samtidig har jo ikke stemor verken biologisk bånd eller juridisk ansvar for stebarnet, mens mor har begge deler. Det er fars ansvar å "forsvare" barna fra ond stemor, forlate henne osv, mens en mor kan man ikke akkurat kaste ut av huset. Anonymous poster hash: 3635c...b0d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #17 Skrevet 24. juli 2015 Himmel og hav som dere skulle kverulere. HI, Har tillatt meg å reformulere spørsmålet ditt slik at det ikke kan misforstås: Hvem er verst: mor/far som lar barna vokse opp i samme hus som steforeldre som ikke liker dem...eller stemor/stefar som ikke liker sine stebarn. Dette har ingenting med kjønn å gjøre men om hvem som svikter mest: foreldre eller steforeldre. Det var fint 😊 Kanskje det ikke kommer særlig med svar fordi noen føler seg truffet? 😥 Anonymous poster hash: e565b...265
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå