Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Altså, at jeg ikke har noen venner. Ser venninner ha babyshower osv, men jeg kan liksom komme på 2 stykker som jeg kan invitere .. Har ikke noe kontakt med barndomsvenninner da jeg har flyttet et godt stykke, men jeg har en bestevenninne jeg prater med flere ganger i uken og en venninne jeg prater med innimellom. Vi har jevngamle barn, som har kjent hverandre hele livet så vi er vel mest venninner pga barna egentlig. Jeg er en litt sjenert type. Sikkert litt kjedelig også egentlig .. Man kan vel ikke se det på meg og jeg tror folk flest tror jeg er helt annerledes også. Men jeg føler liksom at det er vanskelig å starte en samtale og tenker altfor mye på hva jeg skal si, hva er det rette svaret på dette osv. Nå som jeg er gravid så føler jeg at det er flaut dette med babyshower. Venninnen min spurte om hun kunne lage det og om hvem jeg ønsket å invitere. Kom opp med en unnskyldning om at jeg ønsket jo tanter og kusiner osv, men de bor så spredt ...... Også jobber jeg mye. Jeg har ikke kollegaer på jobb heller, da jeg er sjef og noen år eldre enn ekstrahjelpene. Jobber i butikk, og har ikke så mye til felles med 18 åringer ettersom jeg snart er 30. Alderen gjør det også vanskelig, kan ikke ringe på i nabolaget å spørre om noen vil leke heller .. Hvordan får man seg venner egentlig? Anonymous poster hash: 1872d...73c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Rettelse : Jeg har kollegaer på jobb! Men ikke som jeg kan være venn med på fritiden .. Anonymous poster hash: 1872d...73c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Kamnikke gi deg noe svar ettersom jeg kjenner meg helt igjen i din situasjon! Jeg tror også jeg er kjedelig og har bare bekjente og enklere venner, men få/ingen nære venninner. Var vanskelig å skulle invitere til bryllupet vårt for jeg følte mine gjester var mer bekjente og kanskje egentlig ikke kjente meg godt nok til å inviteres i bryllupet mitt... Anonymous poster hash: c9710...5d8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har også vært der, hadde få venner og mer bekjente enn nære. Jeg er 35 nå, og har flere venner nå enn for 10-15 år siden. Hadde ingen i tenårene. Mitt tips er å starte i det små. Inviter de to venninnene du har, en tante og/eller en kusine, noen du er trygg på. Ta så med en av de bekjente eller to. Prøv å få snakket med alle på sammenkomsten, gjerne i en gruppe på tre. Da er det tre hoder som må finne på noe å snakke om og ikke bare du/den andre. Følg opp med en kafetur invitasjon senere eller liknende. Ta gjerne med en person til som du er trygg på, og hvis den andre personen takker ja er de mest sannsynligvis interessert i å bli kjent med deg også! Prøv med andre liknende sammenkomster med nye bekjente du har lyst til å bli kjent med og forhåpentligvis blir du sittende igjen med en eller flere venner etterhvert. Er de ikke interessert i mer kontakt så er det deres tap og du kan sjekke ut nye bekjente. Det blir nok litt som dating for venner. Vi er flere der ute som tror "alle andre" har det så travelt, har så mange venner og et fantastisk liv. Men sannheten er nok at de aller fleste av oss skulle ønske at de hadde flere venner, tør ikke ta initativet og blir superglad når vi inviteres på noe sosialt. Jo eldre vi blir blir det også vanskeligere å finne nye venner, så vi må være mer aktive. Ikke vær redd for at dere er for få på babyshower om dere ikke blir mer enn 5 personer. Det er kvaliteten på selskapet og ikke kvantiteten som er det viktigste. Masse lykke til! Anonymous poster hash: 24053...eb4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Virker som du bor på en liten plass? Du kan jo prøve her inne f.eks. En annen måte er jo barselgruppe når du har født? Man får automatisk bli med i en slik. Vertfall her jeg bor. Hvor er du fra forresten? Anonymous poster hash: 1284d...a25
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Har de venninnene dine andre venner? Bli med de på fest og andre sosiale ting. Bli kjent med deres venner. Et annet tips er å jobbe med selvtilliten. Du er jo ikke kjedelig. Hvorfor tror du det? Alle har noe med seg som er interessant og fint. Er du kjærlig og omtenksom - spill på det.. Er du morsom? Er du smart? Hvilke interesser har du? Kanskje du kan bli med i en fritidsaktivitet? Treffe noen på treningssenter eller noe? Du må være åpen og villig til å snakke med andre mennesker. Ikke steng deg inne...du er god nok 😃 Anonymous poster hash: 1284d...a25
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Jeg har ikke så mange gode råd til deg, da jeg er litt i samme situasjon selv... Har søsteren min boende i området, hun er veldig god å ha, men hun forstår ikke at jeg sosialt sett ikke har så mange andre rundt meg. Hun har lyst å arrangere babyshower, og vil vite hvem som bør inviteres, men jeg har jo ingen... og har ikke så lyst å fortelle henne det heller! Hvem har lyst å innrømme ovenfor familie at de ikke har noen venner, liksom? Endte opp med å si at jeg har venninner men at ingen av de har anledning til å reise hit samtidig, da de fleste har flyttet, at det er vanskelig å få det til å klaffe osv... Hadde flere venner fra videregående, men de fleste flyttet bort og jeg mistet kontakten med de.. Bodde en periode på andre kanten av landet og hadde god kontakt med noen der, men etter flyttingen har de også sakte men sikkert forsvunnet. Ville ikke fortelle at jeg har mistet kontakt med alle sammen, så jeg håper hun aksepterer unnskyldningen om at det blir for vanskelig å få de til å reise hit.. jeg tror jeg dør av skam hvis hun begynner å invitere bak ryggen på meg og alle ender opp med å avvise pga lite kontakt! Jeg er jevnaldrende med kollegaene mine, og vi skravler godt sammen - på jobb. Ser ikke for meg at det vil være naturlig å møtes utenfor jobb, og i alle fall ikke invitere de på babyshower.. Som sagt, jeg har ikke så mange gode råd til deg. Bor selv på et lite sted, og er ikke bare-bare å bli kjent med andre, selv om jeg egentlig er utadvendt (alltid sjenert i starten, men likevel flink til å henge på samtaler).. Ville vel egentlig bare fortelle deg at du ikke er alene om å ha det sånn. Anonymous poster hash: a04fb...2fe
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Hvorfor skal du ha babyshower når du allerede har barn? Det har man da kun ved første barn?! Anonymous poster hash: 6de2a...62a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Jeg er totalt uenig. Feir hver unge som du selv vil. Det er som å si at man ikke kan feire bursdag hvert år får det gjorde man jo i fjor og hvorfor feire seg selv hvert år?? Anonymous poster hash: 24053...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå