Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Jeg og mannen vurderer å skille oss. Vi har tre barn sammen,og er gift. Er for tiden i permisjon, men jobben har gått konkurs og er med andre ord arbeidsledig. Har jeg rett på noe annet en dagpenger hos nav? Minstemann er jo bare 3 mnd,så han blir vell hos meg inntil videre...Hjelp! Anonymous poster hash: 364cb...1a7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Du får jo permisjonspenger. Etterpå har du rett på å skaffe deg en jobb og jobbe som alle andre. Du kan jo starte nå med å søke jobber, sende åpne søknader osv så har du godt tid å finne ny jobb! Anonymous poster hash: 4846a...ad5
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Overgangsstønad, småbarnstillegg, ekstra barnetrygd osv. Ring nav og hør. Lykke til med alt, håper alt ordner seg for deg
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Selvsagt har jeg planer om å finne meg en jobb,jammen ikke lite frekk som tenker annet en det. Det jeg sporte etter var ment som "hva viss om at" og ikke "jeg tenker å sitte på ræva hjemme og ta imot penger". Har du for vane å kun tenke det værste om andre? Anonymous poster hash: 364cb...1a7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Overgangsstønad, småbarnstillegg, ekstra barnetrygd osv. Ring nav og hør. Lykke til med alt, håper alt ordner seg for deg Takk for ett hjelpsomt svar Anonymous poster hash: 364cb...1a7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Bidrag også vil jeg tro. Anonymous poster hash: 41483...218
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #7 Skrevet 23. juli 2015 Først og fremst har du krav på din del av boet og foreldrepenger så lenge du er i permisjon. Den som får barna får rett til barnetrygd og eventuelt overgangsstønad og kontantstøtte. Hvis du får generelt dårlig råd kan du ha rett på bostøtte og/eller sossialhjelp. Hvis du ikke får deg ny jobb kan du ha rett på dagpenger. Anonymous poster hash: 1d013...320
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #8 Skrevet 23. juli 2015 Du fikk et ganske direkte svar om at du har rett til å skaffe deg en jobb osv., og da går du rett i angrep. Dumt av deg, synes jeg. Førsteprioritet bør absolutt være nettopp å skaffe seg en jobb, og slett ikke satse på de offentlige ytelsene. Selvfølgelig skal du ha de lovfestede ytelsene, men i hovedinnlegget ditt kan man like lett lese at du vil leve på det offentlige, som at du vil greie deg selv. Anonymous poster hash: 7b230...7d3
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 Du fikk et ganske direkte svar om at du har rett til å skaffe deg en jobb osv., og da går du rett i angrep. Dumt av deg, synes jeg. Førsteprioritet bør absolutt være nettopp å skaffe seg en jobb, og slett ikke satse på de offentlige ytelsene. Selvfølgelig skal du ha de lovfestede ytelsene, men i hovedinnlegget ditt kan man like lett lese at du vil leve på det offentlige, som at du vil greie deg selv. Anonymous poster hash: 7b230...7d3 Jeg leser ikke det. Det blir dine antakelser! Spør da istedet for å synse eller tro. Anonymous poster hash: 41483...218
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #10 Skrevet 23. juli 2015 Du fikk et ganske direkte svar om at du har rett til å skaffe deg en jobb osv., og da går du rett i angrep. Dumt av deg, synes jeg. Førsteprioritet bør absolutt være nettopp å skaffe seg en jobb, og slett ikke satse på de offentlige ytelsene. Selvfølgelig skal du ha de lovfestede ytelsene, men i hovedinnlegget ditt kan man like lett lese at du vil leve på det offentlige, som at du vil greie deg selv. Anonymous poster hash: 7b230...7d3 Stemmer det! Det står ingenting i hovedinnlegget om at du tenker å skaffe deg ny jobb, du spør kun hva du har krav på. Anonymous poster hash: 4846a...ad5
Mamma_til_2 Skrevet 23. juli 2015 #11 Skrevet 23. juli 2015 Du har jo overgangsstønad, foreldrepenger, bidrag, og barnetrygd. Når permtiden din er over og vissomatte dresomatte du ikke har fått ny jobb så får du dagpenger så fremst at baby har pass ( dagmamma, bhg, bestemor etc) du kan og ha rett på stønad til barnetilsyn ( bhg, sfo) og bostøtte, ring nav få en time hos veileder/ saksbehandler slik at mølla starter. Men for og få noe så må vell du og far ha vært til mekling og dere må ha flyttet fra hverandre, men som sakt få deg en time med veileder/ saksbehandler fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå