Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Passer niesen min på fem år. Har selv en på ni måneder. Begynner å bli litt smågal i hodet av alt hun "kan" Hun vet alt og belærer meg om alt hun vet (og ikke) fra morgen til kveld. Jeg prøver å virke interessert men begynner å bli sliten. Hun sier ting som: Ser du, markjordbær er hvit inni, det er fordi det er det sunneste bæret. Hvit er den sunneste fargen. Hundre kroner er ikke mye penger, fordi tohundre er mer. (Greit nok) Ser du den fuglen (peker på kjøttmeisen i treet) den heter "gulfuglpågrein" Og sånn går det. Hele dagen. Er alle på fem slik? Anonymous poster hash: 48752...151
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Nei. Be henne lukke igjen truten. Anonymous poster hash: 320b7...8ce
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 De har jo som regel lært det av noen? Min femåring er ikke slik. Anonymous poster hash: 224a6...825
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Hehe, nei heldigivis, da hadde jeg blitt gal. Har 3 og ingen har vært sånn, men har en nevø som er i samme gata, som elsker å pirke på andre og hva de gjør og hvordan de gjør det.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Femåringer er like varierte i oppførsel på lik linje med alle hønene her inne. Anonymous poster hash: 611ee...ec4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Minner meg om fetteren til ungene her, han er 5 år og "mester". Søsteren min er langt fra en bedrevitende kvinne, hun vet når hun ikke har nok kompetanse osv, samme med faren til gutten.. For gutten her startet det med at han ville vite ting, ting foreldrene ikke viste, eller fant vanskelig å forklare, så innen de hadde et svar å gi, så hadde han selv funnet opp et svar på det. Etter det fortsatte det bare.. Ja, det er slitsomt, men som regel er det bare en fase (som kan vare noen år vel og merke) Her er det enkelt, om han blir "for mye", så sier jeg ifra at det er vel og bra at han vet mye, men alle kan ikke vite alt heller, ellers hadde det vært kjedelig. Noe han sier seg enig i. Prøver å få han rolig igjen, uten å nedverdige han ved å si han tar feil, foreldrene har prøvd det før, og det blir helt feil oven for han. Samtidig handler det om å "fore" han på rett informasjon, uten at han merker stort av at han tok feil tidligere Alt dette gjør han noe mer krevende, men fullstendig overkommelig så lenge man ikke lar seg irritere av det Har hatt han på ferie med oss i 2 uker, da ingen av foreldrene hadde sjans til fri, og alle andre var opptatt. Samboeren min har hatt noen runder hvor han må gå unna, fordi det blir for mye for han å takle, noe som er helt ok, så lenge det ikke kommer frem for gutten at han går pga han Han har vært med oss på hytta på fjellet.. Denne og neste uka er han hos oss 2 dager i uka Anonymous poster hash: b47f5...217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå