Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Har nettopp funnet ut at jeg er gravid med nr to. Et planlagt og ønsket svangerskap. Likevel føler jeg mer usikkerhet og redsel enn ren glede Første svangerskap var problematisk, og endte i prematur fødsel og ettervirkninger i form av depresjon og antidepressiva. Ting gikk seg til etterhvert. Godt mulig dette har noe med saken å gjøre, men husker ar jeg også første gangen følte meg usikker da jeg fant ut at jeg var gravid. Nesten som om jeg "angret" Håper noen kan fortelle meg at dette er normalt, for jeg er så fortvilet! Anonymous poster hash: a8557...27b
Pengetreet Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Det er en stor omveltning å få barn og det er en påkjenning å gå gjennom en fødsel. Du har i tillegg gjort deg en erfaring som nå trigges fordi du er gravid igjen. Noen mennesker har dessuten lettere for å bekymre seg enn andre, det er et personlighetstrekk. Du er kanskje slik? Kan du tenke at selv om det ble noen fartsdumper i veien forrige gang og fødselen ikke gikk helt som planlagt, men både du og barnet kom dere gjennom det? Nå er du mer forberedt og mer erfaren. Det handler litt om å gi seg over og stole på at det vi gå bra denne gangen også. Alle eventuaiteter kan ikke planlegges, men her i Norge er svangerskap og fødsel temmelig trygt. Stol på deg selv og stol på kroppen din.Forrige gang fikk du kanskje sjokk pga opplevelsen og ble sårbar for en depresjon. Det behøver ikke å bli slik denne gangen. Jeg tenker at det kan være lurt å snakke med en fagperson nå mens du er gravid. Jordmor har garantert vært borte i denne problemstillingen mange ganger og kan gi deg fornuftig og god veiledning. Lykke til med ny baby Endret 23. juli 2015 av baby-buddha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå