Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Ene barnet til naboen har ADHD. Flere ganger har jeg hørt dette barnet skrike og banne. I går satt jeg i stuen, og rommet hans er vendt mot huset vårt, han sto og skreik utenfor vinduet i ca 15 min, og det så ut som om foreldrene ikke brydde seg. Han tok av sprossen på vinduet og heiv den i busker og la seg nærmest på vinduet og skrek i et sett. Har adhd barn ingen selvkontroll? Anonymous poster hash: 04f6e...7fd
Mamma_til_2 Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Du får spørre naboen da vet du! Sinneutbrudd er ikke noe som bare barn med adhd har, min eldste har hatt ett forferdelig utbrudd av sinne og da måtte vi bare la henne få det ut,det var ikke at vi ikke brydde oss men det var ikke noe vi kunne gjøre for henne annet enn og la det få komme ut!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Jøss. Jeg ble nesten skremt..men da er det vanlig? Vi får bare leve med det. Og du trenger ikke å være så fiendlig da " du får spørre naboen ". Anonymous poster hash: 04f6e...7fd
klg,2 boys now:) Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Vil ikke si det har noe med diagnosen og gjøre.mere oppdragelsen. Ungen prøver vel og få en reaksjon fra foreldrene,all oppmerksomhet er god oppmerksomhet
LivetErEnLek Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Barn med adhd er like forskjellige som andre barn. Men en av de tingene som de ser etter når diagnosen utredes, er manglende eller nedsatt impulskontroll og evnen til behovsutsettelse. Så den type utbrudd som du beskriver kan ofte ses hos barn med denne diagnosen.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Vil ikke si det har noe med diagnosen og gjøre.mere oppdragelsen. Ungen prøver vel og få en reaksjon fra foreldrene,all oppmerksomhet er god oppmerksomhet Du sier noe der..tror nok det er oppdragelsen.. De har også en hund som de ikke har noen kontroll over, den bjeffer til alle døgnets tider, går løs, springer på vår tomt osv.. De bryr seg rett og slett ikke. Anonymous poster hash: 04f6e...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #7 Skrevet 23. juli 2015 Vil ikke si det har noe med diagnosen og gjøre.mere oppdragelsen. Ungen prøver vel og få en reaksjon fra foreldrene,all oppmerksomhet er god oppmerksomhet Du sier noe der..tror nok det er oppdragelsen..De har også en hund som de ikke har noen kontroll over, den bjeffer til alle døgnets tider, går løs, springer på vår tomt osv.. De bryr seg rett og slett ikke. Anonymous poster hash: 04f6e...7fd Er det mulig?!?! Sammenligner du barnet med hunden??? Hjelpes!!! 😨 Anonymous poster hash: af6fe...6a5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #8 Skrevet 23. juli 2015 Det hørtes veldig intenst ut, mer som en kombinasjonsdiagnose med f.eks asberger eller tourettes. AD/HD i seg selv kan være enormt utagerende, spesielt når det er noe ADHD-barn ikke klarer å forklare eller klarer å forstå. Frustrasjonen bare bobler over.. Men det hørtes mer ut som et asberger-problem spør du meg. Da blir følelsene enda mer intense igjen og rutiner enda viktigere. Anonymous poster hash: 411e6...593
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 Noen barn klarer ikke regulere følelser. Dette gjelder både friske barn og barn med forskjellige typer utredninger. Evnen til å regulere følelser avhenger ikke av oppdragelse. Anonymous poster hash: 2fe9f...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå