Gå til innhold

Reise til syden med bare 5-åringen (2-åring hjemme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt inivitert med på gratis sydenreise av min tante. Tenkte ta med meg 5-åringen på tur, har lovet henne sydenreise før hun begynner på skolen. 2-åringen blir denne uke hjemme sammen med mannen min. Bare sliter litt med samvittigheten ovenfor minstemann? Han skjønner jo ikke at vi drar til syden uten han, men hjertet mitt sliter litt uansett. Skal nevnes at minstemann er en propell uten like, høyt og lavt og sinna og sta. Han stjeler mye oppmerksomhet fra 5-åringen som til tider er mye stille og sliten pga lillebror… Eldstejenta trenger sårt litt mammatid...

Hva tenker dere om denne situasjonen?

Kan nevne at mannen er borte uken før på jakt, og syns vi to skal bli med på denne sydenturen.

Anonymous poster hash: b13e3...d1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke reist fra en toåring i en uke.

(Men noe sier meg at du kommer til å gjøre det)

Anonymous poster hash: acc98...552

Skrevet

Reis! Yngste får sin tur med mamma en annen gang.

Anonymous poster hash: 968d3...aaf

Skrevet

Tenk så koselig for eldste da. Hadde helt klart gjort det. Minste er jo uansett sammen med faren, trygt og godt.

Anonymous poster hash: 577c7...4e0

Skrevet

Tenk så koselig for eldste da. Hadde helt klart gjort det. Minste er jo uansett sammen med faren, trygt og godt.

Anonymous poster hash: 577c7...4e0

Skrevet

Reis! Egentid er gull verdt. Neste gang er det toåringen sin tur. Han kommer til å kose seg alene med pappa :) Vi har fem barn, og vi bytter på å ta dem med alene på turer. Har aldri vært noe problem. De storkoser seg når de er på tur, og gleder seg til det blir deres tur igjen :)

Anonymous poster hash: 97a19...62e

Skrevet

Reis! Kjekt for den store å få litt alenetid med mammaen sin :)

Skrevet

Reis! Toåringen skal være med pappaen sin og vet ingenting om hva hun "går glipp av". Koser seg like mye hjemme som i varmen.

Skrevet

Jeg er i en lignende situasjon og er faktisk nå i syden med 6-åringen mens 2-åringen er hjemme. Savner ham, ja - men er samtidig såå glad for å være alene m eldste. Er i tillegg ikke i tvil om at minste har det bedre hjemme i vante og rutinerte omgivelser med (super)pappaen!!! Enormt mange mennesker og lange køer på flyplassen, forsinka fly + lang flytur, venting på bagasje, venting på transferbuss til hotellet, bussen forsinka, 30 grader uten airkondition, stappfull, så hotellet - barnevennlig med masse opplegg men høy musikk over alt, kø til maten, smekkfullt i bassenget, osv osv... Hva har en Toåring her å gjøre, tenkte jeg... Bare mas og stress - for alle parter! Dra m eldste m god samvittighet og kos dere! Det er ikke skadelig å kjenne på savnet i en uke - og dere kan kanskje ringe via FaceTime eller skule?😀

Anonymous poster hash: 1c521...5d2

Skrevet

Ja vet ferien hadde blitt bra, og veldig avslappende for jenta mi og meg. :)

Men samtidig så er samvittgheten litt svart assa :(

Men å reise med begge barna alene uten mannen min er ikke et alternativ slik situasjonen er. Og mannen ville bruke sin friuke på jakt. Så at alle drar går ikke. Så da blir det meg og eldste, eller ingen av oss tror jeg. Har ikke samvitiighet til å dra helt alenen heller.

Skrevet

Herregud dra å kos deg med eldste !

Anonymous poster hash: e8de0...182

Skrevet

Har tanten din lyst til at 5 åringen skal være med? Det blir jo en helt annen type tur enn om hun og du reiste alene.

Så lenge yngste er hjemme hos en far som bor der til vanlig ser jeg ikke problemet. Masse alenetid med pappa.

Anonymous poster hash: c7a82...4e5
Skrevet

Tante vil at 5-åringen skal være med, for hun er liksom null stress. Men orket ikke ha med begge da det blir en "annen type tur" med en 2-åring som er mer krevende. Da må eldste hele tiden vente til minste har fått sine behov dekt. Bare føler meg som er dårlig mamma som forskjellsbehandler barna sine. Er jo ikke sikkert minste får samme mulighet senere. Og må jo være i barnehagen mens vi er borte og pappaen jobber (Kan kanskje være et par dager hjemme sammen med besteforeldre)

Skrevet

Jeg hadde ikke reist fra en toåring i en uke.

(Men noe sier meg at du kommer til å gjøre det)

Anonymous poster hash: acc98...552

Han blir jo hjemme med pappaen sin. Ikke akkurat forlatt i skogen....

Anonymous poster hash: 088ee...928

Skrevet

Hadde reist og kost meg sammen med 5 åringen. 

Minste får det nok kjekt hjemme med sin far også. 

Skrevet

2 åringen min kom hjem på mandag etter en uke hos bestemor og bestefar....

Jeg dro til Tyrkia med datteren min når mellomste var 4. Han var hjemme med pappaen. Sendte de på badeland når vi dro, han var i fyr og flamme ;) Han har ikke tenkt noe over det i etterkant.

Anonymous poster hash: dcbfc...5e9
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet. 2-åringen har det brillefint hjemme med pappa. Han skjønner ikke noe av dette med syden uansett. Av og til er det kjekt å gi den eldste fri på den eldstes premisser uten at man må ta hensyn til travle småsøsken. 2-åringer skades IKKE av å være alene med pappa en uke.

Reis og kos deg.

Anonymous poster hash: 6fdb7...266

Skrevet

Reis med femåringen og kos dere masse! Barna har godt av alenetid med mor også. Når du kommer hjem så kan du gjøre noe så enkelt som å ta toåringen med på lekeland og spise en is, så har dere noen timer alenetid også. Er nok for en toåring det, og burde lette din samvittighet litt også ;-)

Anonymous poster hash: 2b906...db8

Skrevet

For min del er en uke for lenge å være borte fra toåringen. Det spiller ingen rolle hvem han er sammen med så lenge det ikke er meg 😊

Skrevet

For min del er en uke for lenge å være borte fra toåringen. Det spiller ingen rolle hvem han er sammen med så lenge det ikke er meg 😊

Ja, for din del, men ikke 2-åringens del.

Anonymous poster hash: 6fdb7...266

Skrevet

Jeg synes ikke dette er noe problem så lenge minste har det bra hjemme hos far.

Kanskje dette er noe eldstejenta di vil ha godt av, hun og mamma på tur!

I en familie trenger ikke alle å være sammen hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde reist uten problemer! Tenk på 5 åringen! For en fantastisk tur hun kommer til å få! Et minne for livet!

Anonymous poster hash: 8a394...fef

Skrevet

Min gutt på akkurat to år er en skikkelig smarting, så han hadde skjønt at storesøster og mamma skulle No morro uten han. Han hadde dessuten storkost seg i Syden, så hadde tatt han med. Men, du som kjenner dine barn :)

Anonymous poster hash: 5a41e...c9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...