Gå til innhold

Gaver. Stebarn og egne. Greit om jeg gir forskjellig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster er stemor til 2 barn og har ett eget. De to stebarna har 50-50 ordning. Greie unger for all del, men jeg har jo ikke noe tantefølelse ovenfor dem. Det har jeg til den minste som er min søsters. 

Er det greit å gi gave til stebarna for for eksempel 150 kr hver og for 300 til den yngste (mitt tantebarn)?

Anonymous poster hash: 008b8...a82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei...Eg hadde nok gitt likt til alle tre.

Skrevet

Ja!

Jeg har egne stebarn, kjøper feks gave til 100kr hver til de, og 4-500 min egen og til fellesbarnet. Stebarna får jo også gaver fra sin far, mor og stefar!

Anonymous poster hash: 2882b...d2b

Skrevet

Ifølge majoriteten i tråden om far som tok barnet sitt med på ferie og kjøpte masse dyre gaver, mens samboer og hennes barn satt hjemme og ikke fikk noen gaver overhode, så er det greit. Sunn fornuft tilsier at det bør være tilnærmet likt.

Skrevet

Helt greit. De færreste unger vet prisen på ting og de to andre barna har vel også egne tanter / onkler og annen familie de får gaver fra.

Jeg kjøper heller ikke alltid for samme sum til mine egne barn.

Anonymous poster hash: 052d8...751
Skrevet

Nei, det er ikke ok. Er du tante, så er du tante.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt likt. Setter veldig pris på at familien min alltid har kjøpt likt til stebarnet mitt og mine biologiske barn.

Skrevet

Ifølge majoriteten i tråden om far som tok barnet sitt med på ferie og kjøpte masse dyre gaver, mens samboer og hennes barn satt hjemme og ikke fikk noen gaver overhode, så er det greit. Sunn fornuft tilsier at det bør være tilnærmet likt.

Hvorfor likt? Det er jo ikke hi sine egne tantebarn? Skal hi bruke 900kr på gaver, fordi hun har lyst til å kjøpe en gjenstand til 300kr til eget tantebarn? Tull! Og de stebarna ser nok ikke på hi som egen tante nei! Hi sier også at hun ikke har noen tantefølelse for de!

Skrevet

Jeg har en stesønn, og av ting som skal gis barna hvor jeg har to barn , så gjør jeg ingen forskjell, og det gjør ikke kjæresten min for mine barn heller. Min familie gjør heller ingen forskjell på noen v barna etter at vi involverte alle i hverandres liv. Familie er familie, og barn er barn. De merker forskjellen. I hvertfall når det kommer til direkte pengegaver. Om du absolutt vil ha den bitte lille forskjellen på 150 kr så hadde jeg valgt å kjøpe en ting til hver av ungene. Penger er for åpenlyst forskjell.

Skrevet

Ja!

Jeg har egne stebarn, kjøper feks gave til 100kr hver til de, og 4-500 min egen og til fellesbarnet. Stebarna får jo også gaver fra sin far, mor og stefar!

Helt enig! Synes det er greit å gjøre forskjell. De får også av egen familie. Til syvende og sist så er det de som får aller mest, fra mors familie, stefars familie, fars familie og stemorsfamilie. Igjen som synes det er urettferdig!

Anonymous poster hash: 97b56...d3c

Skrevet

Ettersom de bor der 50% så regner jeg med de har en familie på andre siden også, og da mener jeg det er greit å gjøre forskjell. Om mor ikke var med i bildet og din søster fungerte som mor for dem, så burde du ha gjort likt.

Anonymous poster hash: 9f778...0be
Skrevet

Nei, det er ikke ok. Er du tante, så er du tante.

Men jeg er jo ikke tante til stebarna...? de er hos far annenhver uke, men de har jo også en god mamma de er hos like mye...

HI

Skrevet

Ettersom de bor der 50% så regner jeg med de har en familie på andre siden også, og da mener jeg det er greit å gjøre forskjell. Om mor ikke var med i bildet og din søster fungerte som mor for dem, så burde du ha gjort likt.

Anonymous poster hash: 9f778...0be

Det er jeg helt enig i, og ville absolutt gitt likt da. 

HI

Skrevet

Det er helt ok. Her har vi ditt, mitt og vårt barn. Vi gir likt til barna, øvrig familie gjør ikke det. Biologiske barnebarn/tantebarn får mer. Det er helt greit.

Anonymous poster hash: f31c5...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...