Gå til innhold

Er dette herpesutbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 7 år sida fikk jeg påvist herpes i underlivet, har kun hatt det ene utbruddet. Men for to dager siden fikk jeg tre små kviser/blemmer på den ene siden på klimorisen som klør noe veldig. Ååh , nå er jeg bare kjempe deppa :-( er dette et nytt utbrudd, selv om det bare er tre stykker?

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 57b9d...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt sånn ut ja..... gjør det vondt da? Ofte kan det svi litt eller være ubehagelig også. Det er ofte bare første utbruddet som er stort, de etter kan være veldig små og gå over ganske fort. 

Anonymous poster hash: ca680...7b6
Skrevet

Det er vanlig at ved utbrudd etter det første, så starter det med kløe. Det går over etter første døgnet. Da åpner gjerne sårene seg. Så er det over innen én uke.

Skrevet

Jeg håpet på bilde 😉

Anonymous poster hash: b32ea...be9

Skrevet

Takk for svar. Hadde håpet jeg slapp flere utbrudd nå siden det er så mange år siden jeg hadde det ene utbruddet :-( vil det si at det er tilbake for fullt nå? Kommer det til å komme flere i løpet av de neste dagene? Er som sagt på tredje dagen nå, ikke kommet noen fler.

Skrevet

Er det noe jeg kan smøre på for at det skal forsvinne fortere? Er ikke vondt egentlig, å det væsker ikke, foreløpig.

Skrevet

Er det noe jeg kan smøre på for at det skal forsvinne fortere? Er ikke vondt egentlig, å det væsker ikke, foreløpig.

Nei, det er ikke noe som tar det eller gjør det bedre.

Skrevet

Regnet egentlig med det , leste at noen smurte på sårsalve, men det tar det vel ikke det. Får vel bare vente på at det skal gå over.. håper jeg slipper flere enn de som er der nå ihvertfall.

Skrevet

Ring lege og få resept på zovirax-salve. Det demper utbruddet noe. Må starte med det innen 72 timer etter at utbruddet startet.

Anonymous poster hash: 56c3a...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...