Gå til innhold

Erfaring Mercedes Benz a klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring til bruk som familiebil?

Ser på en fra 2010. Hvordan er plassen i baksete? Plass til to barneseter? Har en på 3 år i britax multi tech 2 og kommer en baby snart som skal ha besafe izi go..

Anonymous poster hash: 219c8...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser på en fra 2010. Hvordan er plassen i baksete? Plass til to barneseter? Har en på 3 år i britax multi tech 2 og kommer en baby snart som skal ha besafe izi go..

Har ikke hatt selv, men sjekket ganske grundig da jeg skulle bytte bil en gang. Slo det fra meg siden det ikke var så mye positivt å finne ut om bilen.

Skrevet

Har ikke hatt selv, men sjekket ganske grundig da jeg skulle bytte bil en gang. Slo det fra meg siden det ikke var så mye positivt å finne ut om bilen.
Takk for svar! Er samboeren som er mest ivrig her, må jo selvfølgelig dra å se på de før vi bestemmer oss, men også greit å få erfaringer fra andre :)

Skrevet

Mercedes, i så fall, diesel er de som bruker minst drivstoff, motorene holder lengst på. I A-klassen er det 160 som bruker minst drivstoff (ikke minst motor, men mindre motor bruker mer drivstoff). Halvautomatisk heller enn helautomatisk (bruker minst drivstoff). Cruisecontrol er et must! Er så greit å bare kjøre opp i riktig hastighet, legge inn cruiscontrollen og så trenger en ikke tenke på "uj, nå ligger jeg i litt høy fart ja". Og enda viktigere, en trenger ikke følge med på om det er kontroll og sjekke at en har riktig fart, det er bare til å slenge inn cruisecontrollen og så bare følge med på veien i stedet. Tryggere, siden en ikke blir opptatt av speedometeret.

Men jeg synes den er litt liten. Hvis dere bor inne i byen forstår jeg det godt. Hvis dere bor litt utenfor byen hadde jeg heller valgt en C-klasse Mercedes, 220 (diesel) motor. Bruker en 0.5 liter milen. Men er stor nok til å få med alt mulig en kan trenge å få med i så godt som alle tilfeller. Men da hel-automatisk. 

Anonymous poster hash: 2f4cc...cd3
Skrevet

Mercedes, i så fall, diesel er de som bruker minst drivstoff, motorene holder lengst på. I A-klassen er det 160 som bruker minst drivstoff (ikke minst motor, men mindre motor bruker mer drivstoff). Halvautomatisk heller enn helautomatisk (bruker minst drivstoff). Cruisecontrol er et must! Er så greit å bare kjøre opp i riktig hastighet, legge inn cruiscontrollen og så trenger en ikke tenke på "uj, nå ligger jeg i litt høy fart ja". Og enda viktigere, en trenger ikke følge med på om det er kontroll og sjekke at en har riktig fart, det er bare til å slenge inn cruisecontrollen og så bare følge med på veien i stedet. Tryggere, siden en ikke blir opptatt av speedometeret.

Men jeg synes den er litt liten. Hvis dere bor inne i byen forstår jeg det godt. Hvis dere bor litt utenfor byen hadde jeg heller valgt en C-klasse Mercedes, 220 (diesel) motor. Bruker en 0.5 liter milen. Men er stor nok til å få med alt mulig en kan trenge å få med i så godt som alle tilfeller. Men da hel-automatisk. 

Anonymous poster hash: 2f4cc...cd3

Takk for svar. Vi bor i Oslo, men ikke i sentrum. Vi har mulighet til å låne mammas bil om vi skulle ha behov for større bil :) Her vi bor er det også gateparkering, så tenker en liten bil kan være greit, men vi må nesten ha litt størrelse på bagasjerommet mtp vogn osv. Er forresten 160 vi har sett på :) 

Skrevet

A-klasse er ingen familiebil! Den er knøttliten altså. Hadde det en liten periode som konebil og det funket den som, men du får f.eks ikke en stor vogn i bagasjerommet. Heller ikke plass til noen i fremsetet med bakovervendt bilstol bak.

Anonymous poster hash: fc686...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...