Gå til innhold

Flink frisør? Se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok noen lys striper i mitt mørkebolde hår etter at frisøren sa at jeg hadde en kjedelig hårtype. Angrer bittert, og skulle gjerne ikke latt meg presse:/

Flere som har kommentert at det ser litt unaturlig ut og at det ikke helt er meg.

Er det noe jeg kan gjøre? Mini color? Toning? Glansvask? Kan ikke noe av dette, så tar gjerne imot tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørkeblond, skulle det stå.

Skrevet

Ja du kan både tone det eller farge med mini-color med en farge lik din egen for å dekke over stripene. Men det vil gradvis vaskes ut slik at stripene kommer mer fram etterhvert. Kan selvfølgelig bruke permanent farge og men vanskelig å matche din egen farge hvis du kjøper i butikken, og du får en tydeligere ettervekst.

Men seriøst, sa frisøren virkelig det? 😱😱

Anonymous poster hash: 62b00...890

Skrevet

Ja du kan både tone det eller farge med mini-color med en farge lik din egen for å dekke over stripene. Men det vil gradvis vaskes ut slik at stripene kommer mer fram etterhvert. Kan selvfølgelig bruke permanent farge og men vanskelig å matche din egen farge hvis du kjøper i butikken, og du får en tydeligere ettervekst.

Men seriøst, sa frisøren virkelig det?

Ja. Til hennes forsvar er jeg en ganske så grå mus, så det kan hende hun prøvde å si det på en fin måte:)

Skrevet

Jeg var også hos en slik frisør. Det verste var at hun IKKE kunne farger! Når det først ble nevnt så sa jeg at ja, kanskje jeg skulle prøve noen striper. Var tydelig på hvilke farger stripene skulle være og hvilke fargetone (varme eller kalde).

Hun gjorde stikk motsatt av hva jeg så og resultatet var at jeg virkelig ikke så ut!

Hadde det skjedd i dag så hadde jeg klaget og krevd pengene igjen samt erstatning for det det ville koste ekstra å få det rettet hos en dyktig frisør. Men det kan jeg si i dag etter å ha hatt en god frisør i mange år, den gang visste jeg ikke bedre.

Frisøren min sier at man skal klage om man ikke får et godt produkt - også hos frisøren - og hvis det er påført skade (om enn bare kosmetisk) så skal denne skaden også rettes opp.

Den gangen jeg fikk de forferdelige stripene fant jeg via kjente frem til frisøren jeg har hatt siden. For å skjule de stripene som var så forferdelig så la han inn andre striper i håret og greide da å skape et naturlig inntrykk av min egen hårfarge, gamle striper og nye striper. Det var ikke perfekt, men det så i hvert fall bra ut og ganske naturlig. Men helt bra ble det ikke før de gamle stripene var borte.

Og den frisøren din, Hi... hvis det er slik at du er "en grå mus" så gjør hun ikke deg ikke noen tjeneste når hun lager et så kunstig utseende på håret ditt. Jeg ville klaget på stripene hos henne og bedt om å få pengene tilbake - og så gått til en ny frisør som er dyktig (!) på farge.

Anonymous poster hash: 8376b...ad0
Skrevet

Huff skjemmes virkelig over å være frisør når jeg hører slike historier. Det er dessverre mange som ikke burde vært i yrket. Har selv jobbet med noen der eget hår og farge har vært det viktigste. Få det farget, klippet, ordne seg foran speilet, ta selfies osv.. Grøss..

Hvis du hi, tør å la frisøren fikse det så ville jeg gått tilbake. Man skal klage hvis man ikke er fornøyd eller det ikke ble som planlagt.. Men frisøren hørtes ikke veldig ålreit ut da, så skjønner at du kanskje ikke vil 😮 Men hun burde egentlig fått vite at du ikke er fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...