Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Han er fire mnd, og det var vannis. Gjør det noe? Virket som han elsket det da.. Anonymous poster hash: c5441...167
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Går nok bra. Trenger ikke dra til legen. Det er vel stort sett sukker. Men ta en prat med storebror..... Anonymous poster hash: 23b8d...f92
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Hadde ikke tenkt å dra til lege da.. Tenkte mer på om det gjør noe om han får smake litt i ny og ne ☺️ Anonymous poster hash: c5441...167
<3Barn&Engler<3 Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Går bra, men si ifra til storebror at han ikke må gi babyen slikt uten å få lov av deg/pappa først, ikke fordi han ikke får lov til å være med babyen, men så alle er sikre på at ting går fint for seg Storebror her var 1,5 år når han satt å foret lillesøster med yoghurt når jeg var på do, siste gang jeg lot et "tom" (tømt, men ikke skrapet tom) yoghurt beger stå igjen fordi jeg måtte forte meg på do Sa til han at det var jo veldig snilt, men fra nå av måtte mamma eller pappa være med... Når lillesøster var 8 mnd satt storebror og ga henne grøt noen kvelder i uka, storkoste seg med det Og hun hadde det moro med det.. Bestevenner enn så lenge også, er 3 og 4 år
TPK Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 De kan jo få smake på vanlig mat fra fire mnd, så jeg ser ikke helt problemet her... bortsett fra at is kanskje ikke er det sunneste i verden.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Hva er problemet? Anonymous poster hash: f04a6...3bf
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 Hva skulle isåfall skjedd? Du kan med fordel la babyen smake på `det meste` nå(ikke salt mat selvsagt). De er veldig åpen for nye smaker frem til 6 mnd, slik at det må man utnytte. Is kommer nok tassen til å like uansett da:) Anonymous poster hash: 1743f...2ee
BareMas Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Her fikk babyen dele et stykke gulrotkake med storesøster i den alderen. jeg hadde gått ut i gangen med noe rot, og det neste jeg hører er "det var godt ja? Namnam", så jeg bråsnudde for å se hva som foregikk, hvorpå storesøster stolt forteller at hun er flink og deler, mens lillesøster smatter iherdig så smulene fløy. Måtte jo selvfølgelig berømme storesøster for delingen, men samtidig forklare at det ikke er alt små babyer skal ha.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Jeg vet om et tilfelle der storesøster matet lillebror med is. Nå har de flyttet. Anonymous poster hash: d9262...630
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Herregud. Er det rart folk har mye problemer. Ring legevakta og hør du så får ihvertfall de seg en god latter. Jeg er mer bekymra for om folk som stiller sånne spm egentlig er skikka til å ha unger... Anonymous poster hash: bc0ce...6b6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 Har jo ikke akkurat vurdert å ringe legevakta da.. Tenkte på om han muligens kunne få vondt i magen 😂 Anonymous poster hash: c5441...167
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 Har jo ikke akkurat vurdert å ringe legevakta da.. Tenkte på om han muligens kunne få vondt i magen Anonymous poster hash: c5441...167 Av saftis? Anonymous poster hash: eb626...ce6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 Har jo ikke akkurat vurdert å ringe legevakta da.. Tenkte på om han muligens kunne få vondt i magen Anonymous poster hash: c5441...167 Av saftis? Anonymous poster hash: eb626...ce6 Jeg vet ikke. Derfor jeg spurte 😂😂 Anonymous poster hash: c5441...167
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Jeg vet om et tilfelle der storesøster matet lillebror med is. Nå har de flyttet. Anonymous poster hash: d9262...630 ? Anonymous poster hash: 3a8be...160
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Jeg vet om et tilfelle der storesøster matet lillebror med is. Nå har de flyttet. Anonymous poster hash: d9262...630 ? Anonymous poster hash: 3a8be...160 Hvor vet jeg ikke, jeg har ikke spurt. Men jeg vet de ikke bor her lenger. Anonymous poster hash: d9262...630
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #16 Skrevet 22. juli 2015 Såklart er ikke dette farlig. Hva tenker du kan skje? Hull i tennene? Det verste er nok en brain freez😜 Anonymous poster hash: cc92f...618
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #17 Skrevet 22. juli 2015 Man burde ikke introdusere slikt så tidlig, sa vår lege. Minsta gråt med mageknip i to døgn etter at snille storebror ga henne saftis. Hun var fem mndr. da. Hvorfor ikke vente litt? Babyen takler det greit, men umodne foreldre som synes det er moro aliter vel med å vente. Totalt unødvendig uansett! Anonymous poster hash: 68f65...35b
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #18 Skrevet 22. juli 2015 Jeg vet om et tilfelle der storesøster matet lillebror med is. Nå har de flyttet. Anonymous poster hash: d9262...630 ? Anonymous poster hash: 3a8be...160 Hvor vet jeg ikke, jeg har ikke spurt. Men jeg vet de ikke bor her lenger. Anonymous poster hash: d9262...630 Anonymous poster hash: d467b...bfc
TPK Skrevet 22. juli 2015 #19 Skrevet 22. juli 2015 Hvor mye fikk minsten i seg da? Det kan vel ikke være mange dråpene uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #20 Skrevet 22. juli 2015 Her fikk lillesøster en pepperkake av snille storebror før hun var tilvendt fast føde. Hun satt så stille midt under spisebordet, og da jeg så til henne satt hun der og spiste ivrig på en pepperkake gitt (hun var mellom 5 og 6 mnd da).... Du må bare snakke med storebror og si at babyer ikke kan få den maten vi spiser enda fordi de kan få vondt i magen, men når babyen blir litt større skal han få dele bort så mye han vil med henne. Anonymous poster hash: bd3d7...106
Gjest H to the Izzo Skrevet 22. juli 2015 #21 Skrevet 22. juli 2015 Man burde unngå å la så små babyer få søtsaker som saftis og annet. Det har virkelig ingen annen hensikt enn å more andre, og det er vel ikke derfor man får barn?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #22 Skrevet 22. juli 2015 Man burde unngå å la så små babyer få søtsaker som saftis og annet. Det har virkelig ingen annen hensikt enn å more andre, og det er vel ikke derfor man får barn? Nå fikk jo ikke hi sin baby is, fordi hi ville more seg litt da................... Anonymous poster hash: eb626...ce6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #23 Skrevet 22. juli 2015 Man burde unngå å la så små babyer få søtsaker som saftis og annet. Det har virkelig ingen annen hensikt enn å more andre, og det er vel ikke derfor man får barn? Ja, når det lille barnet får mageknipe og skriker og skriker, samme hva en gjør, da har en det skikkelig artig du! Nei, så moro skal vi ikke ha det her i huset. HI var ikke til stede når dette skjedde. HI kommer til å passe bedre på fra nå av. Anonymous poster hash: d9262...630
Mamma_til_2 Skrevet 22. juli 2015 #24 Skrevet 22. juli 2015 Altså han er 4 mnd og fikk i seg noen dråper saftis! Barn i andre land spiser grøt og annet når de er så gamle, det skjedde nok ikke noe farlig. Har inntrykk av at barn til enkelte her inne ikke skal smake søt før de får sitt første stykke kake på konfirmasjons dagen!
Gjest H to the Izzo Skrevet 22. juli 2015 #25 Skrevet 22. juli 2015 HI skrev: "Hadde ikke tenkt å dra til lege da.. Tenkte mer på om det gjør noe om han får smake litt i ny og ne ☺️" En baby på fire mndr. trenger ikke saftis ennå. Jeg trodde de fleste foreldre visste såpass i 2015. My bad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå