Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 I korte trekk klarer jeg ikke bruke mer av tiden min på å være psykologen hennes. (jeg er forøvrig ikke psykolog, jeg studerer noe annet). Det blir til tider så intenst at det går ut over alt jeg gjør i livet, bl.a mitt ekteskap. Hun ringer uten stopp, og får hun ikke tak i meg ringer hun min mann. Selv om det er 7 om morgenen på en søndag og hun har vært på fest og vil snakke. Hun kan ringe i hver eneste pause jeg har på jobben fordi hun vil "sladre" som hun kaller det. Dette innebærer at hun forteller i detalje alt hun har gjort de siste timene. I DETALJE. Dersom hun vet jeg og mannen er hjemme, ringer hun fordi hun mener at det passer å snakke sammen 3-4 timer på tlf!! Når jeg sier at vi ønsker å slappe av sammen sier hun ting som, "sett på høytaler da, så snakker vi sammen alle sammen", eller "ja, men nå trenger jeg å sladre litt". Utslitt av henne, rett og slett. Og etter utallige forsøk på å be henne respektere det jeg sier er jeg ferdig. Er usikker på beste måten å gjøre dette på. Å ta et oppgjør vil bare fyre ild under hele greia. Jeg tenker å sakte men sikkert trekke meg tilbake. Hun har ringt i dag og jeg tok ikke tlf. Kommer til å la være å ta den nå, og ikke svare på meldinger. Tror dere dette er en grei måte? Hun respekterer som sagt ingen ting av det jeg sier, og er jeg uenig eller liknende klikker det fullstendig for henne. Anonymous poster hash: 12510...c96
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 fase henne ut er mitt råd. Ta telefon KUN når det passer og vær kort og konsis når det gjelder å avslutte...av type: "og da snakkes vi en annen dag, ha det godt" og legg på. Om hun spør om noe er galt eller hvorfor du ikke er tilgjengelig/kort med henne svar ærlig. Si at du blir så sliten av at hun ikke respekterer dine grenser at du ikke orker å være så mye sammen med henne. Ønsker deg lykke til. Gjorde det samme for noen år siden og det var deilig når hun tok tegninga! Anonymous poster hash: 4f89b...616
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Jeg forstår godt at du har fått nok, men om jeg var din veninne hadde jeg ønsket du heller sa i fra, i stedet for å unngå henne. Jeg hadde en veldig god veninne som plutselig aldri ville ha kontakt uten å gi noe forklaring på hvorfor, og det var utrolig sårt. Nå var jeg ikke som din veninne da. Det høres utrolig slitsomt ut. Men gi henne en forklaring på hvorfor du kutter henne ut, det ville jeg ha gjort. Anonymous poster hash: eb37f...438
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 fase henne ut er mitt råd. Ta telefon KUN når det passer og vær kort og konsis når det gjelder å avslutte...av type: "og da snakkes vi en annen dag, ha det godt" og legg på. Om hun spør om noe er galt eller hvorfor du ikke er tilgjengelig/kort med henne svar ærlig. Si at du blir så sliten av at hun ikke respekterer dine grenser at du ikke orker å være så mye sammen med henne. Ønsker deg lykke til. Gjorde det samme for noen år siden og det var deilig når hun tok tegninga! Anonymous poster hash: 4f89b...616 Enig med dette ja Anonymous poster hash: 848aa...5ef
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Jeg forstår godt at du har fått nok, men om jeg var din veninne hadde jeg ønsket du heller sa i fra, i stedet for å unngå henne. Jeg hadde en veldig god veninne som plutselig aldri ville ha kontakt uten å gi noe forklaring på hvorfor, og det var utrolig sårt. Nå var jeg ikke som din veninne da. Det høres utrolig slitsomt ut. Men gi henne en forklaring på hvorfor du kutter henne ut, det ville jeg ha gjort. Anonymous poster hash: eb37f...438 Men HI har jo prøvd å si i fra uten hell. HI, jeg hadde sluttet å ta telefonen og svart på sms. Spør hun om det er noe galt får du gjenta deg igjen om at hun ikke gidder å respektere deg eller din manns tid. Jobber hun ikke? Anonymous poster hash: 2d80f...5ff
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Si fra. Så slipper hun bruke mye tid og energi på å lurer på hvorfor. Om du syns det er vanskelig så send en sms der du skriver noe sånt som: "jeg beklager å måtte si det, men jeg har ikke tid og krefter til å være en god venninne for deg og ønsker å avslutte vårt vennskap. Ønsker deg alt godt videre i livet". Anonymous poster hash: 45a0e...eab
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 Jøss. Er det min tidligere venninne? Begynner navnet på A? Jeg sa i fra at det var nok å snakke en gang om dagen og hvis hun bare ville snakke om negative ting fikk hun ringe en annen. Hun fortsatte som før så jeg sa rett ut at jeg "slo opp" som venninne. Også da bare fortsatte hun så jeg blokkerte nummeret hennes på telefonen og slettet henne som venn på face. Hun forsøkte å få tak i meg i ett år. Opprettet falske profiler på face og sendte mailer. Sykt. Anonymous poster hash: 193a5...9ae
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Grunnen til at jeg ikke har tatt noe "oppgjør", alla å si ifra at jeg ikke kan mer osv er at hun rett og slett ikke respekterer noe jeg sier. Samtidig sier hun at jeg er alt for henne, at jeg er hennes beste venn, at jeg er viktigere enn familie. Jeg får jo ufattelig vondt av å skulle slå opp, men jeg tror ikke kan mer nå. Det har vart i 2 år nå, og på det værste ligger det på 3-4 telefonsamtaler om dagen, og jeg får ikke avsluttet de. Sier jeg at jeg er på jobb eller er opptatt kan hun svare at "du kan ta deg litt fri for å snakke med meg nå". Svarer jeg at det kan jeg ikke blir hun så sint og da hjelper det ikke om jeg legger på. Da vil det komme rennende inn meldinger og slikt. Guri, så mye tid jeg har brukt. En gang ringte hun da jeg var på vei til jobb om morgenen. Hun ville sladre litt fordi hun hadde fri. Jeg sa at jeg hadde bare 5 minutter til jeg var fremme og at jeg trengte å gå gjennom et par ting i hodet før jobb. Til det sa hun "ta deg sammen" og fortsatte praten. For en drittsituasjon. Vi har jo vært så gode venninner, og jeg er fryktelig glad i henne. Men jeg ser jo nå hvorfor alle andre har trekt seg vekk. De klarer bare ikke mer. Og jeg føler på en måte at dersom jeg og går så mister hun alt, men samtidig styrer hun livet mitt.Og mannen er så lei av at vi får kvelden avbrutt hele tiden. Han sa ved en anledning at det føles som om jeg har en elsker på si, så mye tid jeg bruker på henne. Jeg skvetter til av meldinger.. Huff så dritt:( HI Anonymous poster hash: 12510...c96
Todii Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Hun høres jo ut som et psykriatisk tilfelle. Det der virker ikke sunt og jeg syns du kan kutte henne ut med god samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå