Gå til innhold

Testen har ikke blitt mere positiv?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en graviditetstest på søndag (hadde IKM den dagen/dagen etter) og den ble positiv med en gang. Ikke den sterkeste streken, men man så den godt og fargen var også godt synlig.

 

Så tok jeg en ny test i dag og det tok lang tid før man kunne skimte streken. Nå 30 minutter etterpå kan jeg se den men den er ikke sterkere enn den var på søndag. Syns dette hørtes rart ut? Trodde den skulle bli sterkere enn testen på søndag?

 

Her heller ingen tegn på graviditet. Noen som vet hva jeg burde gjøre? Skal på apoteket og kjøpe meg en ny test som jeg kan ta på fredag.

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er forresten bilde av testen fra i dag;

 

http://i62.tinypic.com/2n9jd4.jpg

 

Har ikke bilde av testen på søndag men kan tenke meg at den var litt sterkere/like sterk.

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Skrevet

Les bruksanvisningen. Ofte har du et gyldig tidsvindu til å lese av resultatet på. Venter du lenger vil streken bli tydeligere men ikke pga hormoner. Hvis du ser en negativ test som er et døgn gammel kan den fort se positiv ut.

 

men jeg ser jo to streker, sjekk bruksanvisningen til testen din!



Anonymous poster hash: 343bc...927
Skrevet

Første testen så kom streken opp med en gang! Måtte kanskje vente 20 sekunder på at den ble 'ordentlig' tydelig.

 

Denne streken kom opp etter kanskje 3 minutter. Så den kom opp etter tidsfristen den også, men tror den er litt svakere enn den jeg tok på søndag, derfor jeg ikke skjønner noen ting..

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Skrevet

Legg litt mer penger i det, og kjøp en som svarer "gravid"/"ikke gravid" ;)



Anonymous poster hash: b53b9...b4b
Skrevet

Eventuelt vent en dag eller to til, det også pleier å gjøre susen men er jo grusomt å vente!



Anonymous poster hash: 343bc...927
Skrevet

Streken er jo der så en digital vil jo mest sannsynligvis vise 'gravid' uansett nå.

 

Problemet mitt er jo at streken ikke er blitt sterkere, noe jeg trodde den skulle bli 3 dager etter sist positiv test..

 

Skal kjøpe meg en ny test i dag og ta på fredag. Ventetiden er virkelig helt forferdelig, spesielt siden den testen var så fin og tydelig på søndag.

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Skrevet

For noen kan det ta opp til uker før streken er sterk.

Om det er snakk om SA, ville du startet å blø..



Anonymous poster hash: b53b9...b4b
Skrevet

Streken er jo der så en digital vil jo mest sannsynligvis vise 'gravid' uansett nå.

 

Problemet mitt er jo at streken ikke er blitt sterkere, noe jeg trodde den skulle bli 3 dager etter sist positiv test..

 

Skal kjøpe meg en ny test i dag og ta på fredag. Ventetiden er virkelig helt forferdelig, spesielt siden den testen var så fin og tydelig på søndag.

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Da jeg var nygravid gikk det nesten en uke uten at streken ble sterkere, men de digitale gikk fra 1-2 til 2-3 og så til 3+ på 8 dager. Ikke gi opp håpet :)

 

Anonymous poster hash: 5e6be...529

Skrevet

For noen kan det ta opp til uker før streken er sterk.Om det er snakk om SA, ville du startet å blø.. Anonymous poster hash: b53b9...b4b

Kanskje dumt spørsmål for mange, men hva står SA for?

 

Anonymous poster hash: c4683...5da

Skrevet

 

For noen kan det ta opp til uker før streken er sterk.Om det er snakk om SA, ville du startet å blø.. Anonymous poster hash: b53b9...b4b

Kanskje dumt spørsmål for mange, men hva står SA for?

 

Anonymous poster hash: c4683...5da

 

SA- Spontan abort.

 

Anonymous poster hash: b53b9...b4b

Skrevet

Har lest litt om kjemisk. Er dette noe som kan ligne?

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Skrevet

Jeg beklager, men jeg skjønner ikke dette testehysteriet? Hvorfor ikke være fornøyd med at testen er positiv? Tror du at du blir mer gravid etter hvor mange ganger du tester?

 

Testen er positiv, du er gravid, lev og handle etter det! Man kan jo bli småsprø sånn som enkelte av dere holder på.

 

Anonymous poster hash: 573ad...9b0

Skrevet

Jeg beklager, men jeg skjønner ikke dette testehysteriet? Hvorfor ikke være fornøyd med at testen er positiv? Tror du at du blir mer gravid etter hvor mange ganger du tester?

 

Testen er positiv, du er gravid, lev og handle etter det! Man kan jo bli småsprø sånn som enkelte av dere holder på.

 

Anonymous poster hash: 573ad...9b0

Hva med å oppriktig lure, fremfor å kamuflere spydigheter i er spørsmål? Jeg hatt 7 sa/ma, så positiv test er på ingen måte ensbetydende med baby. Det er vondt å glede seg over et foster som ikke lever, og det å få bekreftelse på at hcg stiger er godt. Ikke alle er like heldige som deg, hvor alt går på skinner. Har også venner som tester fordi det er koselig. Folk er forskjellige, vil ikke du teste så la være da.

 

Anonymous poster hash: 5e6be...529

Skrevet

 

 

For noen kan det ta opp til uker før streken er sterk.Om det er snakk om SA, ville du startet å blø.. Anonymous poster hash: b53b9...b4b

Kanskje dumt spørsmål for mange, men hva står SA for?Anonymous poster hash: c4683...5da

SA- Spontan abort. Anonymous poster hash: b53b9...b4b

Takk! ;)

 

Anonymous poster hash: c4683...5da

Skrevet

Jeg beklager, men jeg skjønner ikke dette testehysteriet? Hvorfor ikke være fornøyd med at testen er positiv? Tror du at du blir mer gravid etter hvor mange ganger du tester?

 

Testen er positiv, du er gravid, lev og handle etter det! Man kan jo bli småsprø sånn som enkelte av dere holder på.

 

Anonymous poster hash: 573ad...9b0

Unnskyld meg, men jeg har flere sykdommer som gjør at en graviditet for meg er VELDIG vanskelig. Pluss en slimhinne som er så tynn at både leger og gynekologer sier at en graviditet er et mirakel hvis vi ikke får noe ekstra hjelp for det.

 

Selvfølgelig blir jeg nervøs når vi har prøvd i to hele år, uten at jeg har blitt gravid før. Alle er desverre ikke like heldige som deg og det kan faktisk hende at jeg ikke er gravid lenger selv om en test faktisk sier det.

 

Dette er et forum jeg kan spørre hva jeg vil på og erfaringer, tips eller råd er faktisk noe jeg virkelig trenger akkurat nå. At min test ikke er blitt noe sterkere er faktisk et ekstremt slag i magen min og da syns jeg kommentarer som dette er veldig unødvendig. En test blir faktisk normalt sterkere for hver dag/annenhver dag.

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Skrevet

Jeg beklager, men jeg skjønner ikke dette testehysteriet? Hvorfor ikke være fornøyd med at testen er positiv? Tror du at du blir mer gravid etter hvor mange ganger du tester?

 

Testen er positiv, du er gravid, lev og handle etter det! Man kan jo bli småsprø sånn som enkelte av dere holder på.

 

Anonymous poster hash: 573ad...9b0

Unnskyld meg, men jeg har flere sykdommer som gjør at en graviditet for meg er VELDIG vanskelig. Pluss en slimhinne som er så tynn at både leger og gynekologer sier at en graviditet er et mirakel hvis vi ikke får noe ekstra hjelp for det.

 

Selvfølgelig blir jeg nervøs når vi har prøvd i to hele år, uten at jeg har blitt gravid før. Alle er desverre ikke like heldige som deg og det kan faktisk hende at jeg ikke er gravid lenger selv om en test faktisk sier det.

 

Dette er et forum jeg kan spørre hva jeg vil på og erfaringer, tips eller råd er faktisk noe jeg virkelig trenger akkurat nå. At min test ikke er blitt noe sterkere er faktisk et ekstremt slag i magen min og da syns jeg kommentarer som dette er veldig unødvendig. En test blir faktisk normalt sterkere for hver dag/annenhver dag.

 

Anonymous poster hash: e0bb4...e4e

Skrevet

 

Jeg beklager, men jeg skjønner ikke dette testehysteriet? Hvorfor ikke være fornøyd med at testen er positiv? Tror du at du blir mer gravid etter hvor mange ganger du tester?

Testen er positiv, du er gravid, lev og handle etter det! Man kan jo bli småsprø sånn som enkelte av dere holder på.Anonymous poster hash: 573ad...9b0

Hva med å oppriktig lure, fremfor å kamuflere spydigheter i er spørsmål? Jeg hatt 7 sa/ma, så positiv test er på ingen måte ensbetydende med baby. Det er vondt å glede seg over et foster som ikke lever, og det å få bekreftelse på at hcg stiger er godt. Ikke alle er like heldige som deg, hvor alt går på skinner. Har også venner som tester fordi det er koselig. Folk er forskjellige, vil ikke du teste så la være da.Anonymous poster hash: 5e6be...529

Du er selvsagt i din fulle rett til å teste hver dag resten av svangerskapet om du ønsker det, men det er jo en god måte å bli helt sprø på da. Ikke minst kan det være en falsk trygghet. Jeg gikk gjennom et problemfritt svangerskap og fødte et dødssykt barn. Noen ganger må man bare prøve å senke skuldrene og håpe på at ting går bra til slutt.

 

Og du skal være forsiktig med å slenge ut antagelser selv om du blir litt provosert. Ting har absolutt ikke gått på skinner for meg, jeg har vært gravid 8 ganger, men har bare 3 barn hos meg, de andre har jeg kun graver å besøke. Så pass deg litt med dine antagelser du!!

 

Anonymous poster hash: 573ad...9b0

Skrevet

Det kan også skyldes at det kan være ulik mengde fargestoff i testene. Den du tok på søndag kan ha hatt mer enn den du tok i dag, derfor virker den svakere. Jeg har opplevd det samme, bare at den ene testen ga sytrådstrek og den andre ga bred og tydelig strek, og dette var tester fra samme pakke :)

 

En kjemisk graviditet vil gi positivt utslag før ikm, men mens vil likevel komme som normalt da egget ikke har rukket å feste seg, bare streife.

 

Du er gravid, gratulerer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...