Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Kan noen gi meg en kort innføring i marsvinhold? Hvor mye det krever? Her er det snakk om å overta en marsvingutt. Kastrert. Han går visstnok ikke sammen med andre gutter. Kan man ha han alene? Trodde de skulle være to? Går dere til dyrlegen en gang i året? Biter de? Anonymous poster hash: 81e7d...ec1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Har ikke nå, men har hatt. Er litt styr med å skifte på buret, men det er du vel forberedt på. De er sosiale dyr, så hvis du kun har en krever det at dere har tid til å aktivere, kose og ha han ute av buret. Jeg hadde kastrert hann, og kjøpte en liten venninne til han, med det resultat at de ikke gadd å ha noe med oss å gjøre noen av dem:) Anonymous poster hash: 7020a...56e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Kan de løpe fritt omkring eller gnager de i stykker ledninger osv? Anonymous poster hash: 81e7d...ec1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Kan ha en, men da må den få komme mye ut av buret og være sosial med dere. Ellers kan den fort begynne å sture. Jeg har mine to jenter løse i gangen, Der får de være en tur hver dag. De har blitt ganske tamme allerede, kun hatt de ei uke. Å skifte på buret er ikke så mye styr. Jeg tar det når de er ute på luftetur i gangen. Ja de biter på ledninger. Jeg pleier stort sett å sitte i gangen med de. Første dagen holdt de seg langt unna, nå kommer de bort og kan sitte i fanget Anonymous poster hash: 81e1b...4a6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Hei Jeg har to marsvinjenter. Jeg har ikke vært flink denne gangen til å kose med de fra de var små, så de er litt redde. Men veldig nyskjerrige! De får løpe fritt noen timer om dagen. Da står buret åpent og de går inn og ut som de vil. Klørne bør klippes hvertfall en gang i mnd. Saks kjøper du på dyrebutikk. Marsvin kan bli feite av pellets, så dette bør du ikke gi ubegrenset av. Høy er best. De er også glad i agurk, salat, gulrot. Saltstein er også kjekt å ha, pluss vitaminer til vannet. Mine to jenter skal omplasseres nå (fått reisejobb), så om du er interesert i to kompiser til din, så kanskje det hadde vært noe? Anonymous poster hash: a96ab...e4f
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 De krever en god del. Man må bytte alle pelletsen i buret, de bæsjer overalt Og i tillegg er det jo selvsagt mating og stemning som med alle andre dyr. Man må vaske hele buret ganske jevnlig. Man må nok være over middels glad i husarbeid om man ikke skal oppleve det som krevende Anonymous poster hash: aaf4d...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå