Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Jeg klarer jo ikke gjøre noe med det!! Jeg har elendig viljestyrke og tenker alltid at imorgen er dagen.. Imorgen begynner jeg. Så kommer morgendagen og jeg går i de samme gamle rutinene. Spiser mye brød, smør, poteter, ris, sjokolade, chips, cola light... Ja, generelt usunne ting. Noen som kjenner seg igjen men som klarte å snu om? Trenger litt motivasjon fra noen som har fått det til. Jeg ønsker å holde meg frisk for barna mine...jeg er 29 år og er 159 høy, veier 82 kg😔 Anonymous poster hash: db17b...412
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Ikke tenk på alt du ikke kan spise og alle begrensningene men prøv masse ny mat. Skaff deg skritteller og sett mål som foreksempel ikke ta heis om det ikke er mer en 4 etg. Drikke te hjelper for meg... behold helgekos men begrens. Finn andre måter å belønne deg på enn usunn mat så du ikke skeier ut for mye der. Gått ned 70 kg og dette er noe av mine enkle tips:) Anonymous poster hash: a9763...b12
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Kan du klare å snu det i små omganger? Ta litt mer grønnsaker enn du tar poteter/ris. Bruk en lettere variant av smør. Bytt ut noen brødmåltider med knekkebrød og havregrøt. I stedet for en hel plate med sjokolade, kjøper du inn en str mindre. Tror det for mange blir en for stor terskel om man skal begynne på "slankekur" og trene 5 dager i uka. Gå deg en tur i frisk luft. Ikke tenk trening, tenk bevegelse Etter hvert har du fått noen litt bedre vaner og kanskje kroppen din er blitt lit sunnere. Da er det lettere å evt ta litt større tak eller endre flere ting Anonymous poster hash: 05429...537
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Tusen takk for gode råd. Skal prøve å gjennomføre de. Høres jo overkommelig ut. Tror feilen min er at når jeg slanker meg er det stop på alt kos. Jeg spiser 1000 kcl dagen og det blir nesten usunn tenking ang mat.Klarer ikke den balansegangen. Når jeg etterhvert da ikke klarer lengre legger jeg på meg alt og vel så det... Anonymous poster hash: db17b...412
Brennheite Badeand Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Små grep hele veien. Bytt ut, og finn alternativer som er bedre for kroppen din. Kan anbefale boken til Lege Berit Nordstrand, 12 uker til en smalere midje. Gir deg en ny utfordring hver uke, og mye kunnskap om hva maten gjør med kroppen din. Du har brukt tid på å bli som du er, gi det tid for å komme deg ned i vekt også. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Hva med å bli med på Grethe Roede kurs om det finnes i nærheten? 😊 Anonymous poster hash: 86616...c64
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Små grep hele veien. Bytt ut, og finn alternativer som er bedre for kroppen din. Kan anbefale boken til Lege Berit Nordstrand, 12 uker til en smalere midje. Gir deg en ny utfordring hver uke, og mye kunnskap om hva maten gjør med kroppen din. Du har brukt tid på å bli som du er, gi det tid for å komme deg ned i vekt også. Lykke til Takk. Den skal jeg sjekke ut 😃 Anonymous poster hash: db17b...412
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Jeg skal ned 10 kg etter svangerskapet og sliter veldig med motivasjonen denne gangen. Har prøvd i flere omganger uten å klare å bevare gnisten. Men nå har jeg hatt Lifesum (gratisversjonen) i noen uker, og det hjelper! Har ikke skeiet ut siden jeg begynte og har gått ned 4 kg! Den hjelper meg å holde kontroll på kaloriene, la være med å overspise fordi jeg ikke vil ødelegge dagboken, og så går det litt sport i det. I tillegg har jeg bilder av meg selv pre-gravid her og der som jeg bruker som thinspo. Satser på å komme hele veien i mål denne gangen. Anonymous poster hash: 6e522...87c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Jeg spiser havregrøt med kanel på jobb, en liten porsjon til frokost og lunsj. Evt har med rugsprø med lett ost, paprika, tomat osv (u/smør). Vann som tørstedrikk. Kan drikke litt skummet melk. Synes vann med smak eller farris bris er greit isteden for brus. Idag hadde vi kyllingwok til middag. Små grep :-)) fjellturer er ypperlig nå på sommeren! Gikk en tur alene på søndag :-) Anonymous poster hash: c6310...cf4
SuperFries Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 HI, jeg har ikke så mange kiloene som skal av, men det er bare fordi jeg ikke legger så lett på meg. Spiser sjokolade og potetgull, spesielt ostepop av ulike varianter, hver dag. Kanskje vi kan gå sammen? Én dag av gangen pushe hverandre til ikke å spise godis akkurat den dagen? Et lite steg av gangen.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 1000 kalorier pr dag? Er du sikker? Jeg prøver lifesum nå, overraskende hvor lett det er å komme opp i mange kalorier hver dag. Kutter ikke ut kosen, men kutter NED på kosen 😊 gå minst en liten tur pr dag, spis frukt og særlig grønt innimellom når du er sulten 😊 Anonymous poster hash: 9b40d...8dd
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #12 Skrevet 21. juli 2015 Prøv en endring av gangen. Start med f.eks å bytte ut smør med en lettere variant, og pålegg til magrere varianter. Brød i seg selv er ikke så ille, men velg grove skiver framfor fine. Så kan du kanskje etter en tid bestemme deg for at sjokolade og chips bare er lov på lørdag, osv. Da blir det ikke en bråendring, men litt etter litt, og noe som du kjenner at du kan leve med lenge. Anonymous poster hash: 6c52f...c9e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 1000 kalorier pr dag? Er du sikker? Jeg prøver lifesum nå, overraskende hvor lett det er å komme opp i mange kalorier hver dag. Kutter ikke ut kosen, men kutter NED på kosen 😊 gå minst en liten tur pr dag, spis frukt og særlig grønt innimellom når du er sulten 😊 Anonymous poster hash: 9b40d...8dd Hun mener sikkert at hun i perioder spiser 1000kcal pr dag, altså når kun slanket seg. Men så klarer hun ikke å holde det og da går vekta opp igjen, gjerne litt mer enn før. Kjenner til problemet! Lever sånn selv. Er 167 og veier 80. Vill ned 10 kg men klarer ikke. Torturerer med selv på 900-1000 kcal i perioder. Det sprekker jo såklart og da er det summa summarum pluss. Alt i alt spiser jeg nok ikke då mye mer enn en normalvektig, men jeg spiser feil. Har appen my fitness pal. Den skal jeg bruke fra idag. Anonymous poster hash: 665f5...725
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Hei Hi. Jeg har nå klart å gå ned 8 kilo - fra 93 ned til 85 og jeg skal ned enda 10 kilo. Jeg begynte de første dager litt ekstremt, spiste kun 500kcal. Men etterhvert telte og og nå ligger jeg på rundt 1400kcal pr dag. Den fungerer og nå holder jeg meg mett! Begynte 7 mai og føler kiloene raser ned. Har sluttet med mye sjokolade - det er min store kjærlighet. Spiser enda litt søtt men unngår da disse er kaloribomber. Ønsker deg lykke til. Veien er vanskelig i begynnelsen men den ee så verdt det. En eller gang må du ned de kiloene og jo før du begynner jo lettere er det.. Jeg spiser minimalt med brød, null poteter, null brus kun pepsimax av og til. Anonymous poster hash: e1348...844
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Ja, det er kun 1000 kcl de gangene jeg går inn for å slanke meg. Nå spiser jeg nok langt over 2000 kan jeg tenke meg... Hi Anonymous poster hash: db17b...412
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #16 Skrevet 22. juli 2015 HI, jeg har ikke så mange kiloene som skal av, men det er bare fordi jeg ikke legger så lett på meg. Spiser sjokolade og potetgull, spesielt ostepop av ulike varianter, hver dag. Kanskje vi kan gå sammen? Én dag av gangen pushe hverandre til ikke å spise godis akkurat den dagen? Et lite steg av gangen.Det er jeg veldig med på SuperFries 😃 skal vi kanskje lage en ny gruppe med nytt navn.. Slik at det blir lettere å finne frem til gruppen? Tror det vil være veldig motiverende 😃hi Anonymous poster hash: db17b...412
Pobie Skrevet 22. juli 2015 #17 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Jeg klarer jo ikke gjøre noe med det!! Jeg har elendig viljestyrke og tenker alltid at imorgen er dagen.. Imorgen begynner jeg. Så kommer morgendagen og jeg går i de samme gamle rutinene. Spiser mye brød, smør, poteter, ris, sjokolade, chips, cola light... Ja, generelt usunne ting. Noen som kjenner seg igjen men som klarte å snu om? Trenger litt motivasjon fra noen som har fått det til. Jeg ønsker å holde meg frisk for barna mine...jeg er 29 år og er 159 høy, veier 82 kg Anonymous poster hash: db17b...412 Det handler ikke om motivasjon, men om vaner. Det er ingen som har motivasjon til å motstå god mat over lengre tid. De som spiser sunt, gjør det fordi de har gjort det til en vane, og miljøet deres er lagt opp slik at det er enkelt for dem å spise sunt. Vaner forandres i det små, ikke alle på én gang. Velg én usunn vane du vil forandre, f eks kutt ut én ting fra kostholdet og erstatt det med noe sunt. Når dette har blitt ny vane, velger du noe annet du vil forandre. For å spise sunnere, kan du f eks lage en smoothie til frokost, så drikker du denne i tillegg til å spise den vanlige frokosten din (drikk smoothien først). Da vil du sannsynligvis spise mindre, men du danner også en ny vane. Når dette har blitt vane, kan du droppe den vanlige frokosten og kun drikke en smoothie. Deretter gjør du det samme med lunsj. Men ha én dag i uka hvor du har lov til å spise mat du liker godt. Hvis du kjøper godteri, velg små poser. F eks liten pose potetgull istedenfor vanlig størrelse, en sjokolade istedenfor en pose med sjokolade, osv. Legg opp miljøet slik at det er enkelt å spise sunt. F eks slutt å kjøpe inn godteri og brød, og kjøp sunnere mat. Hvis du ikke har usunn mat i huset, vil du spise mye mindre av det. Det er enklere å spise druene du allerede har i kjøleskapet enn å kjøre til butikken og kjøpe godteri. Sett alt det sunne fremst i kjøleskapet, slik at du ser det hver gang du åpner døren. Alt usunt setter du bakerst, og aller helst i beholdere som ikke er gjennomsiktige, slik at du ikke ser usunn mat når du åpner døren. Kjøp sunn mat som er lett å snacke på, f eks druer, epler, bananer, osv. Osv, Vaner forandres i det små, og sakte og sikkert. Den største feilen folk gjør er at de blir kjempemotiverte og forandrer alt på en gang. Dette varer kun like lenge som motivasjonen din. Folk som er slanke og spiser sunt, er ikke noe mer motiverte enn de som er overvektige. De har bare sunnere vaner. Vaner vinner alltid over motivasjon. Endret 22. juli 2015 av Pobie
SuperFries Skrevet 22. juli 2015 #18 Skrevet 22. juli 2015 HI, jeg har ikke så mange kiloene som skal av, men det er bare fordi jeg ikke legger så lett på meg. Spiser sjokolade og potetgull, spesielt ostepop av ulike varianter, hver dag. Kanskje vi kan gå sammen? Én dag av gangen pushe hverandre til ikke å spise godis akkurat den dagen? Et lite steg av gangen.Det er jeg veldig med på SuperFries 😃 skal vi kanskje lage en ny gruppe med nytt navn.. Slik at det blir lettere å finne frem til gruppen? Tror det vil være veldig motiverende 😃hi Anonymous poster hash: db17b...412 Vil du ha tråden her inne, eller på venneforum?
Lille krøll Skrevet 22. juli 2015 #19 Skrevet 22. juli 2015 Ja, det er kun 1000 kcl de gangene jeg går inn for å slanke meg. Nå spiser jeg nok langt over 2000 kan jeg tenke meg... Hi Anonymous poster hash: db17b...412 Må du slanke deg da? Hvorfor ikke legge om livsstil til noe du kan fortsette med resten av ditt liv isteden for å leke yoyo? Du skal jo ligge rundt 2000 kalorier +- det tar lengre tid før du gått ned alt du vil men du sprekker mindre og du slipper nekte deg masse mat. Du skal jo finne en måte resten av ditt liv funker på.
Salla Skrevet 22. juli 2015 #20 Skrevet 22. juli 2015 HI, jeg har ikke så mange kiloene som skal av, men det er bare fordi jeg ikke legger så lett på meg. Spiser sjokolade og potetgull, spesielt ostepop av ulike varianter, hver dag. Kanskje vi kan gå sammen? Én dag av gangen pushe hverandre til ikke å spise godis akkurat den dagen? Et lite steg av gangen.Det er jeg veldig med på SuperFries skal vi kanskje lage en ny gruppe med nytt navn.. Slik at det blir lettere å finne frem til gruppen? Tror det vil være veldig motiverende hiAnonymous poster hash: db17b...412 Vil du ha tråden her inne, eller på venneforum? Jeg vil gjerne henge meg på om jeg får :-) Har et mål om ca 10 kg til påske. Vil evt foreslå venneforum som Superfries sier da tråden antagelig blir lettere å finne igjen? Her inne kan jo en tråd forsvinne på neste side ganske raskt.
SuperFries Skrevet 22. juli 2015 #21 Skrevet 22. juli 2015 Da starter jeg en der nå. "Dag for dag", tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #22 Skrevet 22. juli 2015 Da starter jeg en der nå. "Dag for dag", tenker jeg.Supert 😃👍 Anonymous poster hash: db17b...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå