Gå til innhold

Permisjon startet igår, plutselig penger fra nav idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på aap, men startet permisjon igår.

Sendte meldekort sist helg, og skal etter rett sende mitt siste meldekort kommende helg.

Sjekket kontoen idag for å se ståa før jeg skulle på butikken, og der var det plutselig kommet inn penger. Vel 5000 kr. Jeg skjønner ingenting.

Første utbetaling av foreldrepenger skulle jeg få den 30.juli, og resterende fra aap perioden skulle jeg jo ikke fått før neste uke etter å ha sendt inn meldekort på dagene som var igjen før permisjonen startet.

Noen som har vært borti dette her eller?

Har nav på egenhånd avsluttet meg og betalt ut penger en uke i forveien, uten å vente på meldekort, eller hva?

Anonymous poster hash: 44d59...353
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikker på at det er fra nav da?

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Foreldrepenger utbetales innen siste hver mnd, men kommer stort sett rundt 20.

Skrevet

Sikker på at det er fra nav da?

Ja, måtte i nettbanken å sjekke nå, det var fra nav. Og nærmere 6000 var det kommet fra dem. Er jo mer enn hva jeg regner med å skulle få utbetalt for den siste uken jeg har igjen å melde på aap. 

Må jo selvfølgelig høre med dem imorgen at der ikke er skjedd en feil her. Lurer jo voldsomt.

Foreldrepenger utbetales innen siste hver mnd, men kommer stort sett rundt 20. 

Så da kan det være foreldrepenger da altså, selv om det står i innvilgelses brevet at de ikke skulle komme før den 30? 

Det betyr jo at jeg har fått disse utbetalt på forskudd på en måte, da de kom samme dag som permisjonen startet.

Anonymous poster hash: 44d59...353

Skrevet

Foreldrepenger kommer nesten alltid tidlig :)

Anonymous poster hash: 0e4c4...dda

Skrevet

Jeg tror du kan logge inn på Min Side på NAV og se der hva utbetalingen er for noe.

Skrevet

Går du inn på Min side NAV, så kan du sjekke opp hva som er kommet inn, står "til utbetaling/Utbetalt"

Anonymous poster hash: 73b2a...730
Skrevet

Permisjonspenger er vel fra 1. til 30/31. hver mnd.

Jeg gikk ut i permisjon 27. mai. Jeg fikk utbetaling for resten av mai den dagen permisjonen startet.

Etter det har pengene kommet den 20. juni og juli.

Så tror det er permisjonspenger for juli du har fått.

Anonymous poster hash: 5b2ee...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...