Gå til innhold

HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid men jobber kun som ringevikar i bhg. Jeg får lite jobb nå på sommeren da det er få barn, og  bemanninga er satt. 

Jeg er nå 5mnd påvei og kjenner bekkenet begynner å skrangle. Jeg er sykt stressa over å ikke kunne jobbe. Men hvordan er det med sykepenger for meg?  Jeg har jo veldig varriabel inntekt. En mnd kan jeg ha bare 7000 og en annen mnd kan jeg ha 20 000 liksom. Hvordan regnes dette ut? Er det "lurest" for meg å bli sykemeldt den mnd jeg jobber fulle dager? Altså i 20 tusen kr området. Er det det jeg da får i sykepenger? Som igjen blir gjort om til svangerskapspenger?! 

Hjelp! :( 

Anonymous poster hash: 02592...00e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du sykemeldt nå mister du inntekt for de 16 første dagene ( arb.perionden) om du ikke er satt opp på noen vakter fremover, etter det så blir sykepengene utregnet fra de siste 3 eller 6 mnd ( tror jeg)

Skrevet

Blir du sykemeldt nå mister du inntekt for de 16 første dagene ( arb.perionden) om du ikke er satt opp på noen vakter fremover, etter det så blir sykepengene utregnet fra de siste 3 eller 6 mnd ( tror jeg)

Ja, noe i den duren! Det blir et slags snitt :)

Anonymous poster hash: 14568...832

Skrevet

uff, da må jeg bare bite i det sure/vonde eplet og jobbe rævva av meg de neste tre mnd iallefall. For å i det heletatt ha noe å leve av mens jeg blir sykemeldt.  Hadde håper de bare regnet ut siste 4uker. Sånn at jeg bare trengte å jobbe hver dag i en mnd for å opparbeide meg bra "sykemeldins-inntekt"

hi

Skrevet

Og du må bli sykemeldt fordi??

Anonymous poster hash: 7d6da...513

Skrevet

Og du må bli sykemeldt fordi??

Anonymous poster hash: 7d6da...513

Trenger du å vite det kanskje? Er så typisk her inne. Man kan ikke spørre om sykemelding før man får høre det. Haha, er så tragisk vøtt....

Skrevet

Når bekkenet skrangler er det ikke bare å "bite i der sure eplet". Det kan gjøre så vondt at å jobbe i bhg blir umulig. Dessuten kan du ødelegge kroppen din for resten av livet. Jeg jobber selv i bhg og fikk både tilrettelagt og 50% sykemelding. Likevel gikk det ikke pga bekkenet. Seks mnd etter fødsel har jeg fremdeles trøbbel med bekkenet. Jeg ønsker deg lykke til i svangerskapet. Og ta smertene på alvor!

Anonymous poster hash: 9fa18...134

Skrevet

uff, såppas ja. Tenkte at jeg skulle klare det, dersom jeg fikk mest arbeid på storbarn (Så jeg slipper løft) og tok dagene med ro. Men igjen, da bruker de sikkert bare en annen vikar som kan gjøre jobben skikkelig. Uff, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :/ 

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...