Gå til innhold

Noen gravide her som planlegger "sykemelding".


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å være sykemeldt de siste 2-3 mnd av svangerskapet på den vanlige jobben min. Vet hva jeg kan bruke for å få sykemelding. (Fysisk tungt arbeid, er i tillegg alene på jobb). Da kommer jeg til å jobbe ekstra på den andre jobben min. Dette er kontorjobb med mange ansatte. Blir ekstra penger både under svangerskapet og i permisjon.

 

Noen flere?

 

Anonymous poster hash: 73655...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke lov til å ta ekstravakter på jobb to om du er sykemeldt i jobb en.

Regner vel egentlig du skriver dette bare for å prøve å provosere.

 

Anonymous poster hash: 16c17...4fe

Skrevet

Du har ikke lov til å ta ekstravakter på jobb to om du er sykemeldt i jobb en.

Regner vel egentlig du skriver dette bare for å prøve å provosere.

 

Anonymous poster hash: 16c17...4fe

Klart jeg har det. Jeg gjorde det i det første svangerskapet. Jobbet selvfølgelig ikke de dagene jeg skulle vært på ordinær jobb, kun de dagene jeg hadde "fri". De dagene fylte jeg opp med ekstravakter på kontorjobben..

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

 

Du har ikke lov til å ta ekstravakter på jobb to om du er sykemeldt i jobb en.

Regner vel egentlig du skriver dette bare for å prøve å provosere.

 

Anonymous poster hash: 16c17...4fe

Klart jeg har det. Jeg gjorde det i det første svangerskapet. Jobbet selvfølgelig ikke de dagene jeg skulle vært på ordinær jobb, kun de dagene jeg hadde "fri". De dagene fylte jeg opp med ekstravakter på kontorjobben..

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Du har ikke lov til å jobbe mer enn 100% inkludert prosenten du er sykemeldt. Skulle jo litt til å bli tatt før, men de siste par årene tar de hyppige kontroller. Jobber du hvitt får du medt sannsynlig et brev ila et års tid etter fødsel hvor de krever tilbakebetaling. 3mnd er i tillegg lenge, og om du da har mottatt over et visst beløp blir du fengslet.. Du får kose deg med pengene dine, og før håpe dere kan time pappaperm med soning 😐

 

Anonymous poster hash: 3e447...36b

Skrevet

Oi, takk for tipset! Sist så var jeg sykemeldt kun de korte periode jeg skulle vært på jobb, dvs en uke 4 vakter neste uke 3 vakter osv. Var ikke sammenhengende sykemeldt. Derfor sto det aldri at jeg var 100% sykemeldt, kun noen dager her og der. Min lege vet ikke hvordan min vaktordning er. Jeg hadde tenkt å 100% sykemelde meg i den end jobben, men da gjør jeg som sist, kun noen vakter her og der, noen i praksis vil bety 100% sykemeldt 👍

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

E du fullt sjukemeldt e du fullt sjukemeldt. Jobbe du nåke (samme ka for ein jobb da gjelde) så avlyse/avbryte du sjukemeldingen og e ikkje sjukemeldt lengre

 

Anonymous poster hash: 23b26...bac

Skrevet

Du er klar over at sånne som deg som skal snylte til seg penger fra NAV kommer til å ødelegge hele systemet? Skjerp deg!!!

 

Anonymous poster hash: addc5...cca

Skrevet

E du fullt sjukemeldt e du fullt sjukemeldt. Jobbe du nåke (samme ka for ein jobb da gjelde) så avlyse/avbryte du sjukemeldingen og e ikkje sjukemeldt lengre

 

Anonymous poster hash: 23b26...bac

Det stemmer ikke. La oss si at en gravid har to arbeidsplasser. Den ene er å gi cytostatikabehandling til kreftpasienter, den andre er å jobbe på helsestasjon. Hun kan da være sykemeldt fra cellegift- jobben, men fortsette å jobbe på helsestasjonen!

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

Du er klar over at sånne som deg som skal snylte til seg penger fra NAV kommer til å ødelegge hele systemet? Skjerp deg!!!

 

Anonymous poster hash: addc5...cca

hva er da noen 10 tusener for Staten Norge?

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

Taper.

La oss håpe babyen din er unntaket som bekrefter regelen om sosial arv.

 

Anonymous poster hash: 50a6b...dcd

Skrevet

Taper.

La oss håpe babyen din er unntaket som bekrefter regelen om sosial arv.

 

Anonymous poster hash: 50a6b...dcd

Taper? Veldig smart! Får jobbet mye på ekstrajobben, og det kommer godt med!

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

 

E du fullt sjukemeldt e du fullt sjukemeldt. Jobbe du nåke (samme ka for ein jobb da gjelde) så avlyse/avbryte du sjukemeldingen og e ikkje sjukemeldt lengre

 

Anonymous poster hash: 23b26...bac

Det stemmer ikke. La oss si at en gravid har to arbeidsplasser. Den ene er å gi cytostatikabehandling til kreftpasienter, den andre er å jobbe på helsestasjon. Hun kan da være sykemeldt fra cellegift- jobben, men fortsette å jobbe på helsestasjonen!

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Nei da må hun søke svangerskapspenger fra den jobben som er farlig for fosteret. Man blir bare sykemeldt om man selv er syk eller har plager som ikke er forenlig med jobb..

Skrevet

 

Taper.

La oss håpe babyen din er unntaket som bekrefter regelen om sosial arv.

 

Anonymous poster hash: 50a6b...dcd

Taper? Veldig smart! Får jobbet mye på ekstrajobben, og det kommer godt med!

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Det verste er at

 

Anonymous poster hash: e18a6...c82

Skrevet

 

 

Taper.

La oss håpe babyen din er unntaket som bekrefter regelen om sosial arv.

 

Anonymous poster hash: 50a6b...dcd

Taper? Veldig smart! Får jobbet mye på ekstrajobben, og det kommer godt med!

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Det verste er at du ikke skjønner at du er en taper heller😂😂😂

 

Anonymous poster hash: e18a6...c82

 

 

Anonymous poster hash: e18a6...c82

Skrevet

 

 

E du fullt sjukemeldt e du fullt sjukemeldt. Jobbe du nåke (samme ka for ein jobb da gjelde) så avlyse/avbryte du sjukemeldingen og e ikkje sjukemeldt lengre

 

Anonymous poster hash: 23b26...bac

Det stemmer ikke. La oss si at en gravid har to arbeidsplasser. Den ene er å gi cytostatikabehandling til kreftpasienter, den andre er å jobbe på helsestasjon. Hun kan da være sykemeldt fra cellegift- jobben, men fortsette å jobbe på helsestasjonen!

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Nei da må hun søke svangerskapspenger fra den jobben som er farlig for fosteret. Man blir bare sykemeldt om man selv er syk eller har plager som ikke er forenlig med jobb..

Stemmer det, det var slik det var.

Nytt eksempel, en som har brukket benet kan være sykemeldt i en jobb som feks krever mye tunge løft og mye gåing, men kan fint være på ekstrajobben hvis det feks er telefonsalg- jobb!

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

Og jeg kan fint få svangerskapspenger i perioder, og likevel jobbe på den andre jobben. Sist så var jeg sykemeldt, kjører nok samme taktikk i år. "Uff, det bekkenet er så vondt, klarer ikke de tunge løftene... Og nei, vil ikke sykemeldes i et par uker, holder med 4 dager tenker jeg..." Og legen var imponert over meg som kun var sykemeldt noen dager her og der, og sto i jobben resten av tiden.. 😂😂😂

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

 

 

E du fullt sjukemeldt e du fullt sjukemeldt. Jobbe du nåke (samme ka for ein jobb da gjelde) så avlyse/avbryte du sjukemeldingen og e ikkje sjukemeldt lengreAnonymous poster hash: 23b26...bac

Det stemmer ikke. La oss si at en gravid har to arbeidsplasser. Den ene er å gi cytostatikabehandling til kreftpasienter, den andre er å jobbe på helsestasjon. Hun kan da være sykemeldt fra cellegift- jobben, men fortsette å jobbe på helsestasjonen!Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Nei da må hun søke svangerskapspenger fra den jobben som er farlig for fosteret. Man blir bare sykemeldt om man selv er syk eller har plager som ikke er forenlig med jobb..

Riktig. E ein 100% sjukemeldt så gjeld det alle jobbane. Lege kan spesifisere at ein bare skal vere sjukemeldt frå den eine. Men når ein e frisk men jobben ikkje kan gjerast pga svangerskapet så ska ein søka svangerskapspenger.

Men i forhold til eksempelet med cytostatikabehandling. Det skjer som oftast på sjukehus. Store arbeidsplasse kan stort sett alltid omplassere sine gravide ansatte

 

Anonymous poster hash: 23b26...bac

Skrevet

 

 

 

E du fullt sjukemeldt e du fullt sjukemeldt. Jobbe du nåke (samme ka for ein jobb da gjelde) så avlyse/avbryte du sjukemeldingen og e ikkje sjukemeldt lengreAnonymous poster hash: 23b26...bac

Det stemmer ikke. La oss si at en gravid har to arbeidsplasser. Den ene er å gi cytostatikabehandling til kreftpasienter, den andre er å jobbe på helsestasjon. Hun kan da være sykemeldt fra cellegift- jobben, men fortsette å jobbe på helsestasjonen!Anonymous poster hash: b5ffd...7a6
Nei da må hun søke svangerskapspenger fra den jobben som er farlig for fosteret. Man blir bare sykemeldt om man selv er syk eller har plager som ikke er forenlig med jobb..
Riktig. E ein 100% sjukemeldt så gjeld det alle jobbane. Lege kan spesifisere at ein bare skal vere sjukemeldt frå den eine. Men når ein e frisk men jobben ikkje kan gjerast pga svangerskapet så ska ein søka svangerskapspenger.

Men i forhold til eksempelet med cytostatikabehandling. Det skjer som oftast på sjukehus. Store arbeidsplasse kan stort sett alltid omplassere sine gravide ansatte

 

Anonymous poster hash: 23b26...bac

Som sagt, jeg ble sykemeldt pga vondt bekken. Og kun i noen dager av gangen. Jeg har selvfølgelig liv til å jobbe på annen arbeidsplass de dagene jeg ikke er sykemeldt!

De dagene jeg var sykemeldt tok jeg kun fri og slappet av og samlet krefter, så jobbet jeg fullt på ekstrajobben når jeg da hadde fri fra ordinær arbeidsplass (der jeg stort sett var sykemeldt de dagene jeg skulle vært på jobb)

 

Anonymous poster hash: b5ffd...7a6

Skrevet

Snylter

 

Anonymous poster hash: 5dae4...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...