Gå til innhold

Gravid med nr 1 vs gravid med nr 2..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var veldig dårlig med første, kastet opp flere ganger om dagen fra uke 6 til uke 14. Nå prøver vi på nr 2, og jeg er kjempe redd for at jeg kommer til å bli like dårlig denne gangen :/ Noen som har vært igjennom det samme?

Anonymous poster hash: e29a9...72a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i veldig fin form med nr 1.(gutt)

En del dårligere med nr 2 (jente)

Veldig fin form igjen nå med nr 3.(vet ikke, men har følelsen av gutt)

Anonymous poster hash: 60cea...e6a
Skrevet

Jeg var veldig dårlig med første, kastet opp flere ganger om dagen fra uke 6 til uke 14. Nå prøver vi på nr 2, og jeg er kjempe redd for at jeg kommer til å bli like dårlig denne gangen :/ Noen som har vært igjennom det samme?

Var nr 1 gutt eller jente?

Anonymous poster hash: af46d...01e

Skrevet

Var nr 1 gutt eller jente?

Nr er gutt 😊

Skrevet

Dårlig første tre mnd med nr 1 (gutt). Ellers veldig fin form!

Konstant dårlig (først kvalme, så svimmelhet, pustebesvær, halsbrann, bekkenløsning) med nr 2 (jente).

Anonymous poster hash: 51166...5ee

Skrevet

Gravid med nr 2, null symptomer med begge. Nr 1 gutt, nr 2 ?

Skrevet

Skikkelig dårlig uke 7-19 med første, sykemeldt ut svangerskapet da det skulle ingenting til før jeg ble dårlig igjen.

Skikkelig dårlig uke 8-16 med andre. Sykemeldt ut svangerskapet av samme grunn som med første.

Anonymous poster hash: 79024...d72

Skrevet

Takk for svar dere 😊 Jeg gleder meg jo veldig til vi blir gravide igjen. Men kjenner at akkurat denne kvalmen jeg hadde med første legger en demper på graviditeten.

Skrevet

Hadde lik kvalme med begge, først gutt og så jente, men kvalmen gav seg fortere med jenta :)

Anonymous poster hash: 0b5e1...f09

Skrevet

Skikkelig dårlig uke 7-19 med første, sykemeldt ut svangerskapet da det skulle ingenting til før jeg ble dårlig igjen.

Skikkelig dårlig uke 8-16 med andre. Sykemeldt ut svangerskapet av samme grunn som med første.

Anonymous poster hash: 79024...d72

Oh my..

Skrevet

Vil gjerne høre om flere erfaringer ang dette 😊

Skrevet

Med nr 1 (gutt) var jeg kvalm fra ca 7-14 uker tror jeg. Da kastet jeg opp et par ganger i uken, var kvalm hver morgen. Av og til var jeg også kvalm ellers på dagen.

Ingen bekkenplager, men fikk svangerskapsdiabetes og alvorlig svangerskapskløe mot slutten av svangerskapet.

Med nr 2 (også gutt) var jeg kvalm fra ca 6-20 uker. Da kastet jeg ikke opp like ofte, men var mer generelt dårlig hele dagen. Kastet opp hvis jeg prøvde å tvinge i meg mat, så spiste ikke så godt.

Hadde også litt bekkenplager med nr 2, men fikk ikke diabetes. Fikk svangerskapskløe denne gangen også.

Skrevet

Med første var jeg kjempedårlig fra uke 6 til uke 16. Kastet opp siste gang i uke 16.

Med andremann var jeg kjempedårlig fra uke 6 til uke 24, med en topp i uke 22.
Kastet opp til uke 24. Litt kvalm resten av svangerskapet, men mye bedre.

Med tredjemann var jeg kjeeempedårlig fra uke 6 til uke 41.
Kastet opp alt fra 8-20 ganger daglig og trodde jeg skulle dø.

Med nr4 var jeg litt dårlig ffra uke 6 til uke 9. Ingen kvalme tter det.

Jeg trodde det bare ville bli verre og verre for hvert svangerskap, de tre første  tydet klart på det, men jeg er blitt lurt! Fjerde er helt annerledes.

ALLE er gutter så ingen forskjell der.

Lykke til med forsøk på nr2 :)
Blir du dårlig går det alltid an å få kvalmestillende, om det blir ille.

Skrevet

Nr 1 var jeg kjempe dårlig. Var konstant kvalm og kastet opp flere ganger om dagen fra ca. uke 6 - 14. Formen var elendig og jeg kunne ikke røre meg før jeg kastet opp. (Gutt)

Nå er jeg gravid med nr 2! Er nå i uke 16 å har bare kastet opp to ganger. Vært minimalt kvalm og generelt veldig fin form kontra forrige svangerskap. (Vet ikke kjønn)

Anonymous poster hash: 5d5e2...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...