Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Er på besøk hos svigers med barna våre og moren min. Vi er her sjelden, og det er lite avlastning å få med barna fra svigers når vi først kommer. Denne sommeren tok vi med moren min på ferien som er veldig flink med sønnen vår. Hun tar han med ut i naturen og leker i timesvis med han, hun er flink til å leve seg inn i barnefantasien og derfor elsker 3-åringen min såklart å leke med mormoren sin. Svigermor irriterer seg over at mormor er sånn og da de var alene på kjøkkenet sa hun til moren min at sønnen min tror hun er 3 år, at hun er en lekekamerat på hans alder. Er ikke dette en smule frekt å si? Mamma ble litt såret ettersom hun forguder barnebarna sine og elsker å tilbringe tid med dem å leke det de ønsker å leke. Kjenner jeg har lyst til å si noe til svigermor om denne kommentaren, eller ville dere bare latt den gli forbi? Anonymous poster hash: 7c6fd...aea
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Hadde ikke goddet å si noe. Høres ut so om din svigermor er sjalu på moren din fprdi hun har så god kontat med barnebarnet. Det var smålig av henne å si noe sånt til moren din, men moren din bør bare ta det som en fjær i hatten - hun høres ut ut som en prfekt bestemor. Å være på total bølgeliengde med en fantastisk liten fyr på 3 år, er jo bare helt topp, det er det få forunt å være! Anonymous poster hash: 31036...d3a
PersilleBlomst Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 For en utrolig stygg og unødvendig ting å si?Jeg syntes mormor høres fantastisk ut! <3 Det er ikke mange barn som kan ha en så herlig mormor. Jeg skjønner godt hun følte seg såret men hun må bare heve seg over dette. Hun har mye mer å komme med en den grinete bestemoren.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Hun høres smålig og misunnelig ut. Anonymous poster hash: 9ec06...c73
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Er sånn hos oss også, men det er min mor som ikke er veldig leken mens farmor er perfekt til rollen. Min mor har fått høre det fra meg at hun ikke er flink nok til å leke med barnebarnet, og at hun vil få rom til å lære seg dette men hun må gjøre en innsats der. Jeg snakker om en som bare sitter der og ikke bryr seg om noe form for lek eller aktivitet. Har sendt mormor og barnet mitt ut på turer alene for å sparke henne igang. Alle er ikke naturlig barnevennelige men man kan hjelpe dem på vei. Sier ikke mye om hvordan farmor er for jeg ønsker ikke å bygge ned min mor. Anonymous poster hash: ff04a...584
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 💖 du kan hilse og si din mor at hun er enhver 3 årings drømmemormor💖 Skulle virkelig ønske min mor også kunne sette seg ned og leke med barna slik.. klapp på skulderen for en "levende" mormor😍 Anonymous poster hash: edc93...8ce
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Svigermor er sjalu Anonymous poster hash: b8637...49b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Glemte å skrive at svigermor jobber i barnehage, så er det en som burde ha forståelse for barneleken og være naturlig anlagt for å leke med barnebarna så er det vel egentlig henne.. Jeg syns og hun framstår som misunnelig og smålig. hi Anonymous poster hash: 7c6fd...aea
Gjest Gul stjerne Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Vet du, dette var et fantastisk kompliment til din mor! Din sure svigermor ville nok fornærme men endte opp med å gi et strålende kompliment.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Svigermoren din lyser av sjalusi. Anonymous poster hash: e2412...715
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 Moren din høres ut som en sutrekjæring om hun går til deg og sladrer om hva svigermor har sagt til henne. Sansynlig vis har det vært en forholdsvis nøytral uttalelse om et tema der de to besteforeldrene er uenige. Farmor mener nok det er viktig for barna at de voksne viser seg voksne og inntar en rolle som trygge omsorgspersoner og oppdragere, mens mormor sansynligvis ser det som viktigere å være en morsom lekekamerat der og da. Det er ingenting du bør blande deg i, men hvis du tror svigermor ikke er så begeistret for din mår bør du ikke ta henne med på besøk dit. Anonymous poster hash: b2fab...b39
Yellow Brick Road Skrevet 21. juli 2015 #12 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er også forundret over at moren din må "sladre" til deg om hva svigermor sier. Eller kanskje sladret hun ikke, hun bare fortalte hva de hadde snakket om? Hva var hensikten med å fortelle det? Uansett, dette er noe du skal holde deg unna, de er voksne damer som er ulikt på ting, det får være mellom dem.
PersilleBlomst Skrevet 21. juli 2015 #13 Skrevet 21. juli 2015 Selv om de er mødre er det like mye personer som vi er. Det er like stor variasjon på hvordan folk takler å bli snakket til på den måten.. Forstår godt at moren din luftet det for deg, jeg hadde blitt såret og forvirret og hadde nok søkt støtte i noen jeg stolte på. Synes ikke hun virker sladrete i det hele tatt.. Denne tråden er kanskje litt sladrete, men helt ufarlig.. Når ungen er så liten som den er nå er det helt supert å ha besteforeldre som kan rømme inn i eventyrverdenen. Mormor og jeg lekte masse, papirdukker, tegnefilmer, lagde dukkehus og så videre. Mormo var en drømmeverden men var heller ikke redd for å ta ansvar eller vise myndighet når det trengtes. Foreldre skal være foreldre, besteforeldre skal være besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #14 Skrevet 21. juli 2015 Teit å si det men også litt teit å ta seg når av det Anonymous poster hash: 44eb9...8a3
LeTwinsA Skrevet 21. juli 2015 #15 Skrevet 21. juli 2015 Synes det virker litt sært å ta med seg mormor til farmor, for å få avlastning jeg da.....
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #16 Skrevet 21. juli 2015 Hun sladra ikke akkurat, dette var en fortrolig samtale mellom oss alene. Vi har heldigvis et nært forhold så vi forteller hverandre alt, på godt og vondt. Og å ha en slik samtale er ikke vanlig mellom voksne mennesker spør du meg. For min del er det svigermor som oppfører seg mest som en 3-åring som ikke klarer å være voksen å sette pris på at sønnen min får ha et slikt fantastisk forhold med en av besteforeldrene sine. Hun hadde sjansen hun og, i hele 2 uker før mamma kom, men var ikke interessert. Ikke vits i å henge med leppa i ettertid da. Hi. Anonymous poster hash: 7c6fd...aea
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #17 Skrevet 21. juli 2015 Synes det virker litt sært å ta med seg mormor til farmor, for å få avlastning jeg da..... Beklager, jeg skrev ikke hele historien. Hun er på besøk her for første gang. Jeg og mannen har vært sammen i 10 år, så hun tenkte kanskje det var høflig å ta turen en gang og vise interesse for å se hvor han og familien kommer fra. Avlastningen er bare bonus syns jeg med en liten baby og en aktiv 3-åring trenger vi det Anonymous poster hash: 7c6fd...aea
LeTwinsA Skrevet 21. juli 2015 #18 Skrevet 21. juli 2015 Synes det virker litt sært å ta med seg mormor til farmor, for å få avlastning jeg da..... Beklager, jeg skrev ikke hele historien. Hun er på besøk her for første gang. Jeg og mannen har vært sammen i 10 år, så hun tenkte kanskje det var høflig å ta turen en gang og vise interesse for å se hvor han og familien kommer fra. Avlastningen er bare bonus syns jeg med en liten baby og en aktiv 3-åring trenger vi det Anonymous poster hash: 7c6fd...aea Ok, da forstår jeg litt bedre, fikk ikke med meg at dere hadde baby heller. Vi møtes ofte med både besteforeldre fra begge sider, for det er greit at de blir kjent
Gjest Gul stjerne Skrevet 21. juli 2015 #19 Skrevet 21. juli 2015 Moren din høres ut som en sutrekjæring om hun går til deg og sladrer om hva svigermor har sagt til henne. Sansynlig vis har det vært en forholdsvis nøytral uttalelse om et tema der de to besteforeldrene er uenige. Farmor mener nok det er viktig for barna at de voksne viser seg voksne og inntar en rolle som trygge omsorgspersoner og oppdragere, mens mormor sansynligvis ser det som viktigere å være en morsom lekekamerat der og da. Det er ingenting du bør blande deg i, men hvis du tror svigermor ikke er så begeistret for din mår bør du ikke ta henne med på besøk dit. Anonymous poster hash: b2fab...b39 Du må jo være svigerinnen til hi? I allefall i familie med denne svigerfamilien??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå