Gå til innhold

Flytte fra familien for å studere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? For min del er det snakk om to år. Utdanningen er såpass tøff at forelesninger må følges, så har kun mulighet til å reise hjem i helgene. Må reise med fly, da det er langt.

Det er ikke aktuelt å ta med mann og barn. Mannen ville aldri funnet en like godt betalt jobb (som vi er avhengig av hvis jeg skal studere).

Barna går på skolen, og har jo vennene sine her hjemme.

Denne utdanningen er selve drømmen min. Jeg har en god jobb i dag, så er ikke avhengig av å ta utdanningen.

Ville dere gjort det?

Anonymous poster hash: 0145e...717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke.

Skal selv ta master nå, og må da reise ganske langt. Da må jeg rett og slett velge noen forelesninger og så må jeg ta resten som selvstudie. Jeg ville aldri latt min utdannelse (mine behov) gå så mye på bekostning av barna. Mine barn trenger en mor, og de fortjener at jeg er tilstede for dem. Jeg valgte å få barn, og da må jeg ta konsekvensene av det. 

Anonymous poster hash: a515b...0f6
Skrevet

Kunne aldri reist fra barnet mitt.

Anonymous poster hash: 7c916...636

Skrevet

Kommer helt an på alderen på barna.

Skrevet

Venninna mi fulgte drømmen. Barna var 2 og 5. Hun var vekke mandag til fredag i ett år. Hun angrer ikke, selv om det var et tøft år.

Anonymous poster hash: 096ee...dd9

Skrevet

Kommer helt an på alderen på barna.

Det er snakk om skolebarn (barneskole).

Skrevet

Hvor lenge er det snakk om?

Skrevet

Hvor lenge er det snakk om?

2 år.

Skrevet

Ja det synes jeg du kan gjøre såsant barna har det bra hos far. Du er vel hjemme i helger og lange ferier.

Skrevet

Da hadde jeg ventet til barna var store. Mine barns barndom vil jeg ikke gå glipp av :)

Anonymous poster hash: c1047...41b

Skrevet

Her har far valgt å gjøre det. Borte man- fre hver uke i to år. Fordelen er den lange sommerferien (som vi har valgt at han ikke jobber i). Han kunne gått samme studie bærere men da et lengre løp. Nå tar han BA på to år. Barna (som var 1,5 og 6 år da han startet og nå er 2,5 og 7), syns det er spennende at pappa går på skole. Noen uker savner de han, men stort sett så går tiden fort med bhg, skole og andre hverdagsaktiviteter , så de rekker nesten ikke å tenke stort på det. Vi voksne rekker nesten ikke å savne hverandre vi heller. Syns det er fredag jamt 😛 Men klart - det blir mer å gjøre på den som er hjemme. Men det vet man jo om og legger sine planer deretter.

Jeg for min del syns ikke det er værre at mor reiser vekk, enn far. Og det finnes foreldre so kun vokser opp med en forelder - så uunnværlige er vi verken far eller mor. Dessuten har vi i 2015 Internett og telefoner. Vi bruker mye videosamtaler, selv om ungene ikke bestandig er interessert i å snakke med pappa... Vår avtale er at han er student i ukene, og bøker og alt ligger igjen på skolen i helgene, så da er han familiefar. Med unntak i eksamensperioden hvor det var litt lesing også hjemme :) funker fint for oss i alle fall!

Anonymous poster hash: f3515...7b3

Skrevet

Hvorfor ikke?

Her selv en mann som er uke pendler. Jobber man-tors. Så vi ser han bare i helgene. I begynnelsen var det tøft og savnet var stort for barna, men nå tår d bra.

Vi har det litt mer stress da siden vi har 3 barn. Men hverdagene går heldigvis rundt siden jeg er student og slutter tidlig mange dager.

Lev ut drømmen :)

Skrevet

2 år er ikke allverden med tanke på over 2 mnd med sommerferie, påske, jul etc pluss helger.

Skrevet

Jeg kunne godt gjort det, skal ikke se bort i fra at det skjer om noen år heller.

Anonymous poster hash: 62c1c...649

Skrevet

Jeg tenker at alt går dersom man er innstilt på det. Faren min har alltid hatt ukependler jobb og bare vært hjemme i helgene når vi var små. Det gikk helt fint. Var nok noe hektisk for moren min en periode.

Anonymous poster hash: b0672...f50

Skrevet

Ville aldri dratt vekk i 2 år fra barna mine. Og hjemme hver helg sier du? Altså fly hjem fredag ettermiddag/ kveld og fly tilbake søndag ettermiddag/ kveld? Blir 1 og en halv dag du ser dem i løpet av en uke.... Plutselig må du bli igjen for gruppeting en helg og så er det en helg her og der for ungene med fritidsakt så de er borte hele helgen? Nei du det blir ikke så enkelt som du ser for deg. Skjønner ikke engang du tenker tanken mens de er så små som barneskolebarn. Det er en pur ego tanke, du har en god jobb du trenger ikke denne her utanningen for å forsørge barna dine . Når de er større vil de være mer selvstendig og trenge din tilstedeværelse og trygghet litt mindre selv om de selvfølgelig trenger deg da også men på en annen måte.

Anonymous poster hash: 2beee...1ed

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men det er fordi jeg aldri hadde orket å være borte fra ungene mine så mye.

Men om du greier det er det vel bare å kjøre på?

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det!

Anonymous poster hash: 7a924...dfc

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det i min situasjon. Jeg har problemer med å melde meg på kurs som varer mer enn to dager...

Men hvis jeg ikke hadde noen utdannelse, tror jeg muligens jeg ville ha tenkt meg veldig nøye om...

Anonymous poster hash: 0bfe9...396

Skrevet

Tenk på de som jobber i nordsjøen da, de vil jo være lengre perioder vekk fra barna. Og helgene vil du jo få med barna, pluss lange sommerferier som noen her nevner. Ville personlig ikke gjort det med mindre barn enn skolebarn, men kunne fint ha gjort det når de er i skolealder. Da har de tid med deg når du er der, og du kan få studert mens du er på skolen. Ingen stort problem synes jeg. 

Anonymous poster hash: 9f978...ed6
Skrevet

Takk for svar dere. Ser det er delte meninger omkring det. Mannen mener jeg skal gjøre det, han er innstilt på å "holde fortet" mens jeg er borte.

Må nok gruble litt mer på det...

HI

Skrevet

Heldig du da. Har en gubbe som blir dritsur over tanken av at jeg skal pendle eller vi må flytte som familie og mitt drømmestudium er fire timer vekk i bil. Dette er en bachelor da. Så jeg takket nei idag dessverre! Håper jeg kommer inn på deltid, og da må jeg pendle 10 uker Ila er semester totalt. Hva gjør man ikke for egoistiske mannfolk..

Anonymous poster hash: e30b4...670

Skrevet

Jeg hadde aldri dratt fra barna mine...

Anonymous poster hash: 37b96...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...