Gå til innhold

Å bo i Singapore

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer og tips med å bo i Singapore? Eller har erfaring med å bosette seg på en eksotisk plass med familien? Hva er viktig å tenke på?

Mannen har fått tilbud om å jobbe der i 1 år. Jeg har mammaperm og kan omsorgspermisjon rett etter den er ferdig. Vi har to små, 2 uker og 1,5 år, så litt avhengig av at det er bra for barn også der. Ser at klima er barnevennlig året rundt, temp på 25-32 året rundt.

Virker spennende, men også skummelt å reise fra alt i Norge..

Anonymous poster hash: 94780...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sjekket opp reglene rundt medlemskap i Folketrygden. Jeg husker ikke helt, men mener å ha lest noe om at du skal ikke bo særlig lenge utenlands før du mister medlemskapet.

Jeg ville også sjekket reglene i Singapore, angåendekostnader ved helsehjelp, forsikring og slikt, og sørget for å ha det i orden. Litt kjipt om man blir gjeldsslave på livstid hvis man må på legevakten med et brukket bein liksom.

Så ville jeg sjekket opp rundt hva som er anbefalt å ta av vaksiner, og sørget for å ha dette i orden.

Jeg ville lest så mye jeg kunne om landet, om befolkningen og om de sosiale kodene der slik at jeg ikke skulle gå på noen alvorlige, sosiale tabber.

Så ville jeg ha prøvd å finne ut hva jeg kunne drive med mens vi var der. Mange steder i verden er det utenkelig å sende barna i barnehage, så jeg ville prøvd å finne ut hvordan både jeg og ungene kunne få et slags sosialt liv. Og kanskje noe meningsfylt å drive med.

Nå har jeg aldri vært i Singapore, så jeg kan ikke gi deg noen konkrete erfaringer rundt akkurat dette stedet.

Skrevet

Å, jeg er full av misunnelse! Vi var på vei til Singapore, men så kom nedgangen i oljenæringen. Hadde glatt dratt. Mange expats der, og enkelt å finne info på nettet. Skolene er veldig bra. Deilig klima. Strender på Sentosa, og kort vei til både Malaysia og Indonesia. Singapore har vel omtrent like mange innbyggere som Norge, men er bare ca 1,5x Oslos str i areal, så det sier seg selv at det er folksomt der :) Dra! Dere kommer til å få en opplevelse for livet :)

Anonymous poster hash: aa5a7...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...