meg og mine <3 Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Jeg går på skole 2 dager i uken, og lillesnuppa er født i oktober derfor har vi ikke rett på barnehageplass. Svigermor skal da være dagmamma disse 2 dagene. hun bor ca 20 min kjøre herfra. så kommer saken, hun vil at lillesnupp skal være der hos henne mens jeg er på skolen. dette kjenner jeg at jeg har så lite lyst til, og hovedgrunnen til det er fordi hun røyker inne og har gjort det i ca 40 år, helt siden de bygget huset. hun røyker ikke inne når vi er der, men har gjort det med de andre barnebarna når de var passert året. og uansett om hun ikke røyker inne når lillesnupp er der så lukter det gammel sur sneip der og det setter seg i alt, klær, hår, leker, alt. hadde hun kommet hit hadde jeg også sluppet å ha sfo til eldstemann, jeg er uten jobb dette året så det hadde vært fint å sluppet å betale 1700 kr i sfo. jeg har luftet for mannen at vi heller kan finne en annen dagmamma, men han sier at det har vi ikke råd til og må vi ha jenta hos svigermor så må vi det. er jeg helt urimelig som å ikke vil ha jenta vår hos svigermor pga røyk? det skal sies at jeg er veldig glad i svigermoren min, men det er den røyken...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Jeg hadde bedt svigermor pent om å røyke ute.. Ting er jo ikke lenger som de var.. Synd at alt stinker røyk da, men det kan jo vaskes bort. Det kan derimot ikke passiv røyking! Anonymous poster hash: 7b728...46d
meg og mine <3 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2015 hun røyker ut når vi er der og lufter før vi kommer, ikke at det er så ofte vi er det. men det er så dårlig inneluft der og alt stinker. jeg kjenner ubehag og hodepine etter å ha vært der i en time. tanken på å skulle ha jenta der i kanskje 8 timer noen av dagene er helt grusom. til og med eldstemann sa en gang vi kom tid, æsj.. hva lukter det her. han er min fra tidligere forhold (han var 1 år da jeg traff mannen min) og hadde barne astma (vokst fra det nå) derfor har ikke han vært hos de så mye.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Valget er enkelt, gratis hos sviger eller betale hos dagmamma. Du krever for mye, både gratis barnepass to ganger i uken, samt at hun skal kjøre 20min fra og til. Hvorfor skal svigermor måtte betale for å passe ditt barn? Ditt utakknemlige beist Anonymous poster hash: ad3d5...b59
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Uaktuelt å utsette barnet for røyk når det kan unngås. Hadde gladlig betalt. Anonymous poster hash: 324ae...fef
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Hadde jeg nektet . Denne kampen hadde jeg tatt med mannen, og den hadde jeg vunnet. Nå må du følge magefølelsen og hjertet ditt og ikke la henne utsettes for gammel røyk og evt røyking. Du skriver hun ikke røyker inne mens dere er der, og at hun har røyket inne med andre barnebarn etter ettårs alder. For det første hadde jeg faktisk ikke stolt på at hun i løpet av dagen ikke hadde tatt en røyk eller to i et annet rom/ under kjøkken vifta når dere ikke var der og så det. Når hun har røyket med ettåringer i rom? Uvitende og egoistisk! Og foreldrene til de andre barnebarna er de like uvitende og teite som mannen din som har tillat dette? Hadde heller levd på vann og brød selv og brukt penger på en forsvarlig og bra dagmamma enn det opplegget der. Anonymous poster hash: 6a841...b24
meg og mine <3 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2015 kan si det sånn at det er det vi krangler om for tiden, jeg kan både betale bensin for henne om hun kommer hit og en annen dagmamma. mannen sier nei,det har vi ikke råd til og sfo til gutten mener han at vi ikke kan betale, jeg er villig til å leve sparsomt for å kunne ha dagmamma, har t.o.m. sagt at vi kan bruke de pengene som vi må bruke på sfo om ikke svigermor kan komme hit på en annen dagmamma, for hvis jeg får dagmamma her i byen trenger jeg heller ikke sfo, da gutten ikke trenger å være alene hjemme så lenge, det blir 2 timer mindre reisetid på meg, for skolen min ligger i motsatt retning av der hvor svigermor bor. som du sier anonym #7 så stoler jeg faktisk ikke på at hun kommer til å gå ut for å røyke når hun er der. spesielt når det blir høst og vinter. hjemme hos oss har jeg gitt henne beskjed om at det ikke er greit å røyke inne da hun holdt på å tenne seg en røyk inne i stua vår og det respekterer hun.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 hva med å betale henne litt for å heller passe hos dere? dere sparer jo sfo utgifter dere kan betale + evt litt til Anonymous poster hash: f5cfd...46f
meg og mine <3 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2015 hun vil ikke ha betalt, hun sier det er jo barnebarnet hennes og hun har henne mer enn gjerne, men hjemme hos seg. for meg er det ikke noe problem å betale dagmamma, men her er det mannen som sier nei, men han vil jo ikke at vi skal ha sfo heller. jeg mener det er for tidlig å levne gutten alene fra 7 (litt tidligere blir det på vinteren) om morgenen til halv 5 på ettermiddagen, når han er på skolen fra 8.30-13.00. har jeg dagmamma her i byen så trenger jeg ikke kjøre før 7.55 og er hjemme igjen i 3 - halv 4 tiden.
Roheryn Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Enkelt regnestykke: det dere sparer i sfo + reiseutgifter for deg vil jo hjelpe dere langt på vei i å betale for en dagmamma to dager i uka. Ville aldri sendt en baby til et innrøkt hjem, uansett hvor billig og hvor hyggelig svigermor ellers var. Spesielt ikke når storebror har astma. Edit: jeg kjører en time hver vei til jobb, ingen kø og ingen bom, det koster meg lett et par tusen i bare drivstoff i mnd. Endret 21. juli 2015 av Roheryn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå