Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å ha blitt gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden min nærmeste venninne virkelig sliter med å få det til. Hun har prøvd lenge å trenger nå hjelp til å få det til. Mens jeg har blitt det på første forsøk. Jeg vet ikke gvor langt jeg er på vei men er vertfall 2 mnd påvei og har ikke fortalt det til noen, mener virkelig ingen. Noen som har hatt det lignende?

Anonymous poster hash: 7e6e6...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne vil glede seg på dien vegne :)

Min venninne blir fort gravid, for meg tar et noen år pr barn liksom. Det stoppa meg ikke i å glede meg over hennes graviditet.

Jeg er gravid med nr to nå, hennes nr tre fylte året i april :)

Thats life

Anonymous poster hash: 41f4a...654

Skrevet

Gratulerer med graviditeten.

Du kan ikke sette livet ditt på vent pga. av andre. Og det er kun du og din mann som har bestemmelsesrett over når du og han skal få barn.

Klart det kan bli sårt for din venninne som strever med å bli gravid selv. Er hun oppegående og en god venninne så vil hun glede seg på dine vegne. Jeg hadde ørten venninner som ble gravide da jeg mistet. Det var sårt, men jeg var glad på deres vegne og unnet dem den gleden.

Skrevet

Men det er nok noe med at jeg har vært den hun har kunnet snakke med i denne prosessen. Jeg vet hvordan det har vært for henne når andre venninner har blitt gravide og fått barn, mens hun har stått på sidelinjen og ikke fått det til. Vet hun blir glad på andres vegne, men er like vondt for henne for det.. Jeg vet jeg har lov å glede meg og at jeg ikke kan sette livet på vent for hennes del. Men får dårlig samvittighet for det ( vi har kjent hverandre hele livet og er som søstre, så er ganske nære)

Anonymous poster hash: 7e6e6...5ed

Skrevet

Husker jeg grudde meg som fy til å fortelle ei venninne at jeg var gravid med nr 3. Hun og mannen kan ikke få barn, de har brukt opp alle offentlige forsøk og har ikke råd til å gå privat. Hun gikk rett i kjelleren da jeg fortalte vi skulle ha nr 2, så når jeg da ble gravid på p-piller med nr 3 var jeg redd for gjøre ting verre for henne. Men hun tok det kjempebra, sårt ja, men jeg ble jo ikke gravid for å være jævelig mot henne. Og at jeg kunne ikke slutte å få barn eller grue meg til å fortelle henne det. Hun syntes det var verre at folk gikk på nåler rundt henne. Så hun ble glad på mine vegne og stengte meg ikke ute slik som med nr 2 :)

Gratulerer med en liten på vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...