Gå til innhold

Drømmeutdanning i "nabobyen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen timer unna i bil og jeg har kommer inn på fulltid bachelor. Problemet er da at jeg ikke vil dra alene.

Alt 1: Ta hele familie med, rive unger ut av skole og bhg. To barn på 1 og 6 år, den største starter skole i høst..samboer fikk ny jobb i februar. Kan ikke kreve at han slutter da?!

Alt 2: ta med største og flytte og pendle. Hun er min fra et tidligere forhold og jeg har daglig omsorg. Vil ikke dra fra mitt yngste barn og splitte to søsken!!

Alt 2: ta barna med i 3 år og bo i nabo by. Pendle hjem i helger. Vil ikke splitte to søsken.

Alt 3: Starte deltid i januar. Studiesteder vil være enda lengre unna samlingsbasert, må da ta fly. Men er IKKE sikret plass, det et alt jeg vet..da må jeg kanskje enda utsette utdanningen nok et år.

Hadde dessuten en prat med samboeren igår som nekter å flytte fra hjemplassen hans som vi bor på selv om vi for 2 år siden var enig om at det var midlertidig og bo her. Jeg liker ikke plassen...Han har jo hele livet sitt her må jeg skjønne, og foreldrene er jo der..

Han sier jeg gjør som jeg vil (med en sur undertone) men uansett hva jeg tenker blir det feil ovenfor familien. Ingen utdanning, ingen fast jobb, ingen boliglån i fremtiden. Dkal jeg bare takke nei til studieplass og satse på jeg kommer inn på deltid til vinteren?

Anonymous poster hash: 9af7d...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også siste alternativ som han selv kom med da..Starte deltid, gå et år. Så flytte alle mann og bytte over til heltid. Men når han prater om flytting blir han helt på gråten...!! Blir nesten oppgitt. Det er snakk om noen timer i bil. Bor sykt tett opp mot svigers som han er så sterkt knyttet til. Bruker manglende barnepass som argument, men det er da ikke et argument?! Det er vanskelig og ville forskjellige ting og retninger her i livet.

Anonymous poster hash: 10c3a...488

Skrevet

Hvor lang tid tar det med buss/tog?

Anonymous poster hash: f5fac...a51

Skrevet

Hvor lang tid tar det med buss/tog?

Rundt 4 timer per vei.. Vi bor i nord, så her er det lengre avstand enn andre plasser selvom det er nabobyen

Skrevet

Han høres veldig ego ut mtp å flytte! Ta med barna og reis, og si dere kan flytte sammen igjen en annen plass, for du vil ikke bo der lenger! Utdanning er viktig!

Skrevet

Hvis det er snakk om et par timer i bil og dette er det du vil, kan du vel bare dra fram og tilbake eventuelt ha et lite krypinn de dagen som er lange og i perioder med nye arbeid.... På et studie er det også rom for en del kortere dager og hjemmearbeid.... Ser ikke helt problemet når det bare er snakk om 2 timer....

Anonymous poster hash: f2d0c...3b8

Skrevet

Hvis det er snakk om et par timer i bil og dette er det du vil, kan du vel bare dra fram og tilbake eventuelt ha et lite krypinn de dagen som er lange og i perioder med nye arbeid.... På et studie er det også rom for en del kortere dager og hjemmearbeid.... Ser ikke helt problemet når det bare er snakk om 2 timer....

Anonymous poster hash: f2d0c...3b8

Hvor fikk du to timer fra? 8 timer i bil hver dag går ikke... Hadde flyttet!

Skrevet

Han ble helt på gråten i går (og sur) når jeg nevnte flytting. Han har master og jeg i

Skrevet

Og jeg jobbet masse siste året på masteren hans for Vår del!! Er ikke min utdanning like viktig? Vil helst være ferdig med studier før fylte 30, vil aldri kunne etablere oss ellers. I vår by fins det ingenting jeg vil studere. Er dessuten sikret 2 år med jobb dersom jeg tar denne utdannelsen.

Skrevet

Og jeg jobbet masse siste året på masteren hans for Vår del!! Er ikke min utdanning like viktig? Vil helst være ferdig med studier før fylte 30, vil aldri kunne etablere oss ellers. I vår by fins det ingenting jeg vil studere. Er dessuten sikret 2 år med jobb dersom jeg tar denne utdannelsen.

Er jo ingenting å lure på en gang! For en forferdelig egoistisk mann!!

Skrevet

Og dessuten: så mener han det er dumt og flytte fordi hans prøvetid på jobb nå er over og han for en uke siden takket ja til videre jobb. Ja, jeg ser jo den. Så nå føler JEG meg egoistisk :-(

Skrevet

Men siden han kunne flytte etter om 1 år, så kan du flytte med barna nå. Og han flytter etter dere om 1 år. Dere reiser hjem i helger og ferier. Når minste går i 1. klasse så kan de og være litt fleksible med å få fri en mandag eller fredag for å få lenger helg.

Det tilbudet fikk vi fra skolen, da min datter reiste til far hver fjerde helg, og ene gangen ba vi om fri på fredag, for å få en dag ekstra hos far. Så sa de at ønsket vi det, kunne vi faktisk lage en avtale på det. Og hvor hun da tok igjen det arbeidet uken før/etter.

Anonymous poster hash: b6a00...848
Skrevet

Men er det noen studier i nåværende by som du kan tenke deg?

Hvis livet må er dårlig, og du er lei av hele mannen (virker litt slik), så skal du selvfølgelig ikke ofre sine drømmer for ham.

Men om du liker litt livet nå, så ville jeg vurdert om det er noe studie nærmere du kan tenke deg.

Ofte vet man ikke hva man egentlig vil studere før man har prøvd det litt.

Selv fant jeg faga jeg virkelig brant for etter 4 år med studier. Og jeg mistenker at jeg også kunne trivdes på mange andre studier.

Anonymous poster hash: 88460...b40

Skrevet

Men er det noen studier i nåværende by som du kan tenke deg?

Hvis livet må er dårlig, og du er lei av hele mannen (virker litt slik), så skal du selvfølgelig ikke ofre sine drømmer for ham.

Men om du liker litt livet nå, så ville jeg vurdert om det er noe studie nærmere du kan tenke deg.

Ofte vet man ikke hva man egentlig vil studere før man har prøvd det litt.

Selv fant jeg faga jeg virkelig brant for etter 4 år med studier. Og jeg mistenker at jeg også kunne trivdes på mange andre studier.

Anonymous poster hash: 88460...b40

Nei, ingen andre studier jeg vil ta. Absolutt ingen.

Skrevet

Sosiologi eller Barnehagelærer er det som er ledig i min by..

Skrevet

Men kan du komme inn på andre studier i byen din til neste år? Som du ønsker å ta.

Skrevet

Men kan du komme inn på andre studier i byen din til neste år? Som du ønsker å ta.

Nei. Det eneste jeg ønsker og ta er denne utdannelsen. Og i hele min landsdel er den lokalisert en plass.

Skrevet

Flytt. Ta md deg ungene eller ihertfall eldste og flytt. Du vil angre om du ikke gjør det.

Anonymous poster hash: e164c...13e
Skrevet

Jeg hadde flyttet med barna. Det er viktig med utdanning og mulighet til fast jobb.

Anonymous poster hash: 9ed07...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...