Gå til innhold

Hvordan ser din giftering ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvitt eller gult gull? Hvilken profil? Diamanter (antall, store/små, innfelt/utstikkende, er det mellomrom mellom eller sitter de helt tett sammen)? Er du 100% fornøyd med den eller er det noe du nå kunne ha ønsket at var annerledes? Kjennes den behagelig på fingeren? I hvilken butikk ble den kjøpt?

Håper noen erfarne gifteringbærere kan dele av sine erfaringer. :)

Anonymous poster hash: c2452...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som ringen i ringenes herre, i form, tykkelse etc. Minus innskriften ;)

Vanlig gull.

Anonymous poster hash: 14973...804

Skrevet

Våres er helt tradisjonell. Ganske bred, gult gull og skriften på innsiden.

Jeg ønsket egentlig skriften på utsiden, men ble frarådet dette av gullsmeden fordi det etter mange år ville bli slitt og ikke spesielt pent. Lettere å pusse opp igjen en glatt ring.

Vi så på forskjellige ringer, men ble overbevist av gullsmeden om å gå for et helt klassisk valg. Som han sa ringmoten forandrer seg, men man bytter jo ikke gifteringen selv om det blir en ny trend.

Uansett hva dere velger så pass på å få en ring som ikke er rundet på innsiden. De som er flate sitter bedre på handa og det blir ikke fukt imellom ringen og fingeren på samme måte når du er i vann, det er skikkelig varmt om sommeren osv.

Lykke til med valget!

Anonymous poster hash: 7db39...094

Skrevet

Jeg ønsket egentlig skriften på utsiden, men ble frarådet dette av gullsmeden fordi det etter mange år ville bli slitt og ikke spesielt pent. Lettere å pusse opp igjen en glatt ring.

Vi så på forskjellige ringer, men ble overbevist av gullsmeden om å gå for et helt klassisk valg. Som han sa ringmoten forandrer seg, men man bytter jo ikke gifteringen selv om det blir en ny trend.

Uansett hva dere velger så pass på å få en ring som ikke er rundet på innsiden. De som er flate sitter bedre på handa og det blir ikke fukt imellom ringen og fingeren på samme måte når du er i vann, det er skikkelig varmt om sommeren osv.

Lykke til med valget!Anonymous poster hash: 7db39...094

mens vi har avrunda, da vi ikke likte den skarpe kanten :)

Anonymous poster hash: 14973...804

Skrevet

Takk for svar! Hører gjerne fra flere! :-)

Skrevet

Gult gull, glatt og rundet innside, 4 mm og skrift på innsiden.

Vil i motsetning til hun over anbefale rundet, da den er mye mer behagelig.

Hvitt gull ser ut som sølv etter kort tid, ellers hadde vi nok valgt det.

Anonymous poster hash: 55ed6...3f1

Skrevet

Gult gull med hvit gull i midten. Altså 3 delt farget ring. Min har 5 diamanter som vi satt i da vi giftet oss. Mannens er som min men uten diamanter.

Anonymous poster hash: 061bc...a73

Skrevet

Og vår ring er 7 år gammel og det hvite gullet ser ennå ut som hvit gull, ikke sølv ;)

Anonymous poster hash: 061bc...a73

Skrevet

Hvitt eller gult gull? Hvilken profil? Diamanter (antall, store/små, innfelt/utstikkende, er det mellomrom mellom eller sitter de helt tett sammen)? Er du 100% fornøyd med den eller er det noe du nå kunne ha ønsket at var annerledes? Kjennes den behagelig på fingeren? I hvilken butikk ble den kjøpt?

Håper noen erfarne gifteringbærere kan dele av sine erfaringer. :)

Hvitt gull med diamanter, kosta 14.000 på Juvelen. Fineste ringen jeg vet om <3

post-346962-799432_thumb.jpg

Skrevet

Den innerste er min giftering... Elsker alle mine diamanter😊

Anonymous poster hash: f073e...a29

post-42-882027_thumb.jpg

Skrevet

Lykke til med valget!

Anonymous poster hash: 7db39...094

Det med rundet på innsiden synes jeg var litt upresist... Ut fra beskrivelsen går jeg ut fra at du mener rundet, som i at ringen er formet som en "bro" i profil, slik at det blir et hulrom mellom ringen og fingeren som det kan samle seg vann i?

Vår ring er nemlig rundet på innsiden, men ikke på en slik måte at det du beskriver blir noe problem, snarere tvert imot. Vår ring er rundet motsatt vei av det jeg har beskrevet over, slik st den får en slags elipseform. Dette syntes vi var mye mer behagelig på fingeren enn den skarpe kanten som en del andre ringer har.

Vi har for øvrig helt klassiske, medium brede og glatte ringer i gult gull uten stener eller annen dekor på utsiden og gravering på innsiden. Vi ønsket oss gifteringer som faktisk ser ut som gifteringer, så da ble det sånn.

Anonymous poster hash: a3ef5...9d5

Skrevet

Tradisjonell, helt plain, glatt ring i gult gull. Avrundede kanter og ca 3mm bred. Ville det skulle vises klinkende klart at det er en giftering og ikke noe annet.

Anonymous poster hash: 72a5a...02f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...