Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Korte men ubehagelig og tidvis vonde rier ca hvert 5 min Anonymous poster hash: 77c84...941
Leirha Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Med andremann ringte jeg da vi satte oss i bilen. Jeg sa enkelt å greit at nå kommer vi.Jeg hadde hatt rier i underkant av 30min, men det var såpass intenst at jeg følte ungen skulle komme når som helst.Så jeg ville inn så fort som mulig, det var fordi intensiteten var enorm og ikke likt forrige fødsel.Riene var rett g slett bare for intense, hele veien, ingen korte innimellom. Ungen ble født 40min etter ankomst, turen inn tok oss 5 min.Hvor lenge det var mellom riene vet jeg ikke, altså når vi reiste inn, men det var tett og intenst nok til at jeg kommanderte samboer til å si at jordmor fikk komme med en eneste gang for denne ungen kom nå!Det var vaktskifte når vi kom, og ble bedt om å vente på gangen.Så jeg sa, hent henne nå!! Etter ca 15min venting... Og helt ærlig så tror jeg ungen hadde kommet på vei inn på føderommet hvis ikke.SÅ for meg var det ikke tidsintervallet mellom riene, men mer intensiteten og vissheten om at dette går fort som gjorde at vi reiste inn. Endret 21. juli 2015 av Leirha
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Jeg våknet ca 01 av det jeg tenkte først var vonde kynnere (hadde hatt det hele svangerskapet). Så oppdaget jeg tilfeldig at det var ca 8 min mellom dem. Jeg tenkte det var modningsrier, slik jeg hadde hatt med førstemann - i to døgn. Så jeg tok det helt med ro, og tok tiden. Så var jeg nede i 1-4 min mellomrom, og intensiteten økte noe, men ikke mer enn at jeg tenkte det var naturlig fordi det var fremgang. Kl 05 vekket jeg mannen min, og sa jeg vurderte å ta kontakt med føden, men at jeg var veldig i tvil fordi jeg ikke ville bli innlagt i en evighet før aktiv fødsel, slik som sist. Men han ringte føden, og de sa vi kunne ta turen. Vi forhastet oss ikke. Ringte etter barnevakta, mannen tok seg en dusj og ryddet litt rundt i huset før vi dro. På dette tidspunktet var jeg ganske sikker på at jeg var i aktiv fødsel, men kun i startfasen. Rett før vi entret fødeavdelingen var jeg sikker på at jeg skulle bæsje på meg. Gjorde heldigvis ikke det, og rett etterpå ble jeg satt i en rullestol (var ikke i stand til å gå, riene var temmelig tette, og ble trigget av at jeg gikk). Jordmødrene var i tvil om de skulle plassere meg på føderommet med en gang eller om de skulle sette meg på et annet rom først, men gikk for fødestua da det var lite fødende der. Jeg ble lagt i fødesenga, og buksa var tatt halvveis av meg da første virkelige pressrie satte inn. Vannet gikk samtidig, sprutet overalt! Noen minutter senere var babyen ute. Fra vi kom til sykehuset til baby var ute, gikk det knapt 10 minutter. Du sier riene er korte, og bare tidvis vonde... Det kan bety modningsrier, men ettersom du er andregangs ville jeg kontaktet føden og høre om de vil ta deg inn for en sjekk. Jeg opplevde mine rier som kynnere og modningsrier, de var altså ikke sååå vonde. Første gangen var det helt forferdelig fra første modningsrie. Lykke til med fødsel! Anonymous poster hash: af526...3ea
SagflisiHåret Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Vi ringte faktisk ikke. Styrtfødsel, så fikk ikke tid. Heldigvis ikke på en tid av året da det er stappfullt på sykehuset:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Når riene var så vonde at jeg ikke turte være hjemme lenger. Hadde hatt regelmessige rier fra klokkd tolv-ett på dagen, og dro til sykehuset halv tre på natta Hadde vonde rier hvert 3.min da vi dro, og hadde 8-9 cm åpning da vi kom inn. Likevel tok det over 5 timer før ungen ble født, jeg bruker lang tid på å føde. Anonymous poster hash: 65432...499
carma78 Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Vonde, korte rier hvert 4 min. Hadde 4 cm ved ankomst...baby ute etter 1.5 t
Gulosten™ Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Vannet gikk 6:15, ringte kl 7 bare for å si fra. Hadde bare litt murringer. De ba meg komme siden det ofte gikk fort med andregangs der det begynte med vannavgang. Var der kl 8, begynte å få skikkelig vondt rundt halv 9, baby født 10:50
Kanutten83 Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Da vannet gikk, men var bare 35+6 så teller kanskje ikke helt Med nr 3 ringte jeg da jeg skjønte at kynnerene faktisk var rier til tross for at de kun kjentes ut som vanlige kynnere. Men kjente igjen den løse magen og blødningene jeg får når riene begynner, og at kynnere ikke kommer hvert 1,5 min og varer i nesten 1 min. Var på sykehuset 30 min etter at jeg ringte, 10 cm åpning og babyen var ute 20 min senere
*Lissi* Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Skulle ringe når det var 5 minutter mellom de, men det gikk fort! Plutselig var det 2 minutter mellom riene. Gikk 1 time 45 minutt fra jeg kjente svake mens murringer til jenta var født.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Ringte ved første rie, satt oss i bilen like etter. Styrtfødsel første gang, så ingen tid å miste. (Styrtfødsel alle tre gangene forsåvidt) Anonymous poster hash: f5dcf...214
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 Ringte da det var 15 min mellom riene,men de var sykt vonde,klarte ikke å snakke gjennom de. Jordmor ville jeg skulle vente hjemme og slappe av, men fikk komme inn på sjekk. På vei til sykehuset hadde jeg 3 kraftige rier på 10 min, og 3 timer etter det var ungen ute. Anonymous poster hash: c5089...aab
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #12 Skrevet 21. juli 2015 Ringte kl 24, da var det tre minutter mellom riene. Dro til sykehuset kl0115. 1 time etter hadde jeg babyen i armene Anonymous poster hash: 5caf3...c73
Guttaboys Skrevet 21. juli 2015 #13 Skrevet 21. juli 2015 Når riene mine stoppet etter 5 timer. Skjønte ingenting. De startet opp igjen etter 7 timer. Dro på sykehuset etter 10 timer med rier. Lå der ytterligere 10 timer før han kom ut.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #14 Skrevet 21. juli 2015 Hadde hatt rier i 14 timer, og de økte på. Varighet kanskje ett minutt, husker ikke helt hvor tette. Klarte stort sett å puste meg gjennom dem. Så gikk vannet. Da ringte jeg. Fra jeg hadde ringt og til jeg var framme på sykehuset hadde det økt veldig på. Kort kjøretur, men måtte få barnevakten i hus. Riene var veldig vonde. Var på sykehuset 45 min før barnet ble født. Anonymous poster hash: 82c50...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå