Gå til innhold

Bruker dere grønnsåpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at det legger igjen en støvsamlende hinne?

Anonymous poster hash: 05f2d...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt at enten kan støvet samles i en hinne på gulvet som et tynt lag, i store hybelkaniner eller i lufta vi puster inn.

Så jeg har endt med et tynt lag, så ser det ikke så gale ut før jeg vasker heller. Støvelefanten i hjørnet synes bedre. 😊

Godt lukter det også. 😊

Anonymous poster hash: 97ce7...66c

Skrevet

Nei, grønnsåpe gir økt risiko for astma - og ja, vi puster den inn.

Anonymous poster hash: 39826...f29

Skrevet

Vasker med mikrofiber og vann. Såpepartikler er ikke noe jeg ønsker å ha fykende rundt.

Anonymous poster hash: bc1ec...0c9

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, til fotbad, eller en dråpe på et plaster for å få ut en flis el.l. fra fingeren.

Skrevet

Bruker medisinsk grønnsåpe til fotbad og fliser. Vasker ikke med det.

Anonymous poster hash: 3f459...5e4

Skrevet (endret)

Bruker vann og mikrofiberklut. Noen ganger får gulvene en runde med dampvaskeren. Såpe legger igjen en hinne på gulvet.

Endret av Tjofsen
Skrevet

Bruker grønnsåpe ja, til mye rart!

Anonymous poster hash: 8aab1...9d3

Skrevet

Til fotbad, vaskar huset med vatn og ei veldig lita dose Ajax allrent.

Skrevet

Bruker ikke grønnsåpe til rengjøring nei, det har jeg aldri gjort. Og ja, det stemmer at at den binder støv og nakterier, den legger igjen en fetthinne det legger seg på.

Har riktignok en flaske stående, men den brukes til å ta knekken på blomsterlus.

Bruker for det meste mikrofiber og vann til rengjøring, evt en dæsj Ajax til gulvvask.

Domestos Fresh og Klorin på badet.

http://www.klikk.no/bolig/rengjoring/article923596.ece

http://www.dagbladet.no/2013/11/09/tema/kk/aller/rengjoring/vaske/30215549/

Anonymous poster hash: 4e07f...21e
Skrevet

Nei, minner meg om lukten hjemme hos eldre mennesker blandet fiskelukt fra dagens middag. På gulv og overflater bruker jeg kun vann. Bruker såpe til oppvask, klesvask og på badet.

Skrevet

Ikke for og vaske hus med.

Skrevet

Av og til gjør jeg det. Det lukter såååå godt! Og gulvene ser råbra ut, særlig i stua. 

Til vanlig går det i vann og mikrofiber. Av og til tar jeg en runde med salmiakk også, det ser også råbra ut - på ALLE gulvene (særlig flisene på kjøkkenet, det er helt nødvendig med salmiakk der fra tid til annen). Lukter rent også, uten den spisse salmiakklukta (men lukter ikke GODT, bare rent).

Anonymous poster hash: 9bd56...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...