Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Hvor lange her er med i en sekt og hvilken? Anonymous poster hash: f291f...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Ha ha ha. Nei. Anonymous poster hash: dd2f6...6ca
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Ha ha ha. Nei.Anonymous poster hash: dd2f6...6ca Ja, det er jo også noe å le av? Jeg er ikke med i en sekt, men lurer på hvor mange her sm er det. Anonymous poster hash: f291f...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner. Anonymous poster hash: f291f...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner. Anonymous poster hash: f291f...0b1 Sekt? Pinsevenner og smiths venner er vel ingen sekt. Anonymous poster hash: 72dfc...d7b
Zalosalutt Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Da ville jeg heller kalt det "kristent fellesskap"
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner. Anonymous poster hash: f291f...0b1 Tror du virkelig de kaller menighetene sine en sekt? Anonymous poster hash: e7fb4...395
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner. Anonymous poster hash: f291f...0b1 Trosretning og ingen sekt. Anonymous poster hash: 6d1f0...447
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner.Anonymous poster hash: f291f...0b1 Sekt? Pinsevenner og smiths venner er vel ingen sekt. Anonymous poster hash: 72dfc...d7b Jo. I aller høyeste grad. Smiths venner er ingen hyggelig sekt heller. Anonymous poster hash: f291f...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner.Anonymous poster hash: f291f...0b1 Tror du virkelig de kaller menighetene sine en sekt? Anonymous poster hash: e7fb4...395 nei, det spiller ingen rolle hva DE kaller sekten sin. Sekt er det jo kan vi holde oss til temaet? Noen som er medlem i noen av de fanatiske gruppene? Anonymous poster hash: f291f...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner.Anonymous poster hash: f291f...0b1 Tror du virkelig de kaller menighetene sine en sekt? Anonymous poster hash: e7fb4...395 nei, det spiller ingen rolle hva DE kaller sekten sin. Sekt er det jo kan vi holde oss til temaet? Noen som er medlem i noen av de fanatiske gruppene? Anonymous poster hash: f291f...0b1 Unnskyld, men er du litt tett? Tror du det er mange som vil skrive her at ja, jeg er med i en fantisk sekt som ikke er noe hyggelig............!!! Anonymous poster hash: 72dfc...d7b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Ha ha ha. Nei.Anonymous poster hash: dd2f6...6ca Ja, det er jo også noe å le av? Jeg er ikke med i en sekt, men lurer på hvor mange her sm er det. Anonymous poster hash: f291f...0b1 Sorry at jeg ler, men er det virkelig noen som innrømmer at de er med i en sekt? Sekt er ofte brukt som en nedsettende omtale fra utenforstående om en gruppering de finner latterlig. De som er medlem av 'sekten' omtaler det med den religiøse trosretningens navn/politiske trosretningen ol og er for hjernevasket til å se at de er medlem av en sekt. Anonymous poster hash: dd2f6...6ca
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Sekt, religiøs gruppe eller samfunn som har brutt ut av et annet religiøst samfunn og opprettholder sitt særpreg gjennom bestemte betingelser for medlemskap. Sekter finnes innen de fleste religioner. De fleste kristne sekter er oppstått innen den protestantiske verden, men også i den ortodokse kirke, spesielt i Russland, er det oppstått en rekke sekter. De ytre årsaker til sektdannelsen kan være forskjellige. De kan være av dogmatisk, liturgisk eller forfatningsmessig art, eller de kan først og fremst gjelde den etiske livsholdning. Ofte dreier det seg om momenter som man med større eller mindre rett mener er forsømt i det kirkesamfunn sekten bryter ut av. Disse momenter blir da gjerne sterkt betont av den nye sekten. Skillet mellom sekt og kirke er ofte flytende og har gjerne en sosiologisk bakgrunn. En sekt er aldri folkekirke, og står ofte i opposisjon til denne. Sekten ønsker å fremstille den rene menighet som bare skal omfatte bevisste og bekjennende medlemmer. Sekten bygger på frivillig tilslutning, når det gjelder kristne sekter gjerne markert ved voksendåp eller «åndsdåp». Se også trossamfunn og omvendelse. Fra leksikon Anonymous poster hash: f291f...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner.Anonymous poster hash: f291f...0b1 Tror du virkelig de kaller menighetene sine en sekt? Anonymous poster hash: e7fb4...395 nei, det spiller ingen rolle hva DE kaller sekten sin. Sekt er det jo kan vi holde oss til temaet? Noen som er medlem i noen av de fanatiske gruppene?Anonymous poster hash: f291f...0b1 Unnskyld, men er du litt tett? Tror du det er mange som vil skrive her at ja, jeg er med i en fantisk sekt som ikke er noe hyggelig............!!! Anonymous poster hash: 72dfc...d7b Ja? Det er jo et anonymforum folk skriver om at de slimer ut av kusa, hvorfor ikke innrømme at de er medlem i en sånn gruppe? Anonymous poster hash: f291f...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner.Anonymous poster hash: f291f...0b1 Tror du virkelig de kaller menighetene sine en sekt? Anonymous poster hash: e7fb4...395 nei, det spiller ingen rolle hva DE kaller sekten sin. Sekt er det jo kan vi holde oss til temaet? Noen som er medlem i noen av de fanatiske gruppene?Anonymous poster hash: f291f...0b1 Unnskyld, men er du litt tett? Tror du det er mange som vil skrive her at ja, jeg er med i en fantisk sekt som ikke er noe hyggelig............!!! Anonymous poster hash: 72dfc...d7b Ja? Det er jo et anonymforum folk skriver om at de slimer ut av kusa, hvorfor ikke innrømme at de er medlem i en sånn gruppe? Anonymous poster hash: f291f...0b1 Fordi fanatikere sjelden ser selv at de er fanatikere Anonymous poster hash: 72dfc...d7b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner. Anonymous poster hash: f291f...0b1 Sekt? Pinsevenner og smiths venner er vel ingen sekt. Anonymous poster hash: 72dfc...d7b Jo. De er definitivt sekter. Anonymous poster hash: 8d15d...928
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 Ja. Fundamentalistisk læstadianer. Anonymous poster hash: 44012...d84
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Enig i at JW og Smiths venner kan betegnes som sekter, men ikke pinsevenner... Har foresten vært medlem av JW, da jeg var barn, så vet litt om sekter. Anonymous poster hash: 9ce43...5b4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 Hvor går grensen mellom menighet og sekt da? Svigermor går i Frikirken, kaller du det en sekt også? Anonymous poster hash: e7fb4...395
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #21 Skrevet 20. juli 2015 ...men tror ikke du får et JW til å innrømme at de er med i en sekt, selv ikke på et anonymforum Anonymous poster hash: 9ce43...5b4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #22 Skrevet 20. juli 2015 http://www.jw.org/no/jehovas-vitner/faq/ikke-en-sekt/ Anonymous poster hash: f8941...5f4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #23 Skrevet 20. juli 2015 Hva mener du er en sekt? Anonymous poster hash: 6d1f0...447 F.eks jehovas vitner, smiths venner, pinsevenner. Anonymous poster hash: f291f...0b1 Sekt? Pinsevenner og smiths venner er vel ingen sekt. Anonymous poster hash: 72dfc...d7b Jo. De er definitivt sekter. Anonymous poster hash: 8d15d...928 Hvorfor er de sekter? Anonymous poster hash: 72dfc...d7b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #24 Skrevet 21. juli 2015 Du får nok ikke folk til å si de er i en sekt, når de selv føler de ikke er det. Jeg kjenner selv noen som er pinsevenner. Og hun ene har skilt seg fra mannen, funnet en ny, uten å gifte seg. De kler seg fint, sminker seg, drikker alkohol, er ute på byen osv. Lever normale liv. De er ikke ute på flatfylla, og kler seg horete. Men det gjør ikke jeg heller, og er ikke sjarmerende. Anonymous poster hash: aa21e...00a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #25 Skrevet 21. juli 2015 Nei men skulle ønske jeg var født inn i og med i smiths venner. Skulle gjerne hatt det livet mange der har med mange barn og en hjemmemammatilværelse. Anonymous poster hash: 708b0...7cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå