Gå til innhold

Mannen maser om at jeg må begynne å trene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg er fullstendig klar over at jeg har 10 kg for mye,men når skal jeg få tid til å trene?

Han mener nå faktisk. Nå som jeg snart er klar for senga etter en lang dag alene med barna. Han har jobbet og kost seg på stranda alene et par timer etter jobb og før han kom hjem.

Jeg er så lei det gnålet hans. Han prioriterer kun seg selv,og mener seriøst at når han er ferdig med sitt skal jeg ut å trene,uansett om det er kl 22-23 om kvelden.

Han skal få slippe å gå på stranda med meg.

Møkkamann

Anonymous poster hash: 89bd5...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg er fullstendig klar over at jeg har 10 kg for mye,men når skal jeg få tid til å trene?

Han mener nå faktisk. Nå som jeg snart er klar for senga etter en lang dag alene med barna. Han har jobbet og kost seg på stranda alene et par timer etter jobb og før han kom hjem.

Jeg er så lei det gnålet hans. Han prioriterer kun seg selv,og mener seriøst at når han er ferdig med sitt skal jeg ut å trene,uansett om det er kl 22-23 om kvelden.

Han skal få slippe å gå på stranda med meg.

Møkkamann

Hvorfor var han på stranda uten deg og barna da? Han kunne jo tatt med seg ungene, så kunne du trent da, hvis han er så ivrig på at du skal trene.

Anonymous poster hash: 6c779...12a

Skrevet

Da hadde jeg sagt så fint da snur vi på rutinene. Du kommer hjem rett etter jobb, og jeg bruker timene du bruker på deg selv om kvelden til å trene og gjøre ting jeg vil.

Anonymous poster hash: 353de...83f

Skrevet

Da synes jeg virkelig du skal benytte deg av "tilbudet"! Dra på trening 3-4 kvelder i uka, 2-3 timer hver gang. La husarbeid være hans jobb, unger og legging likeså!

Jeg hadde hadde blitt superglad for egentid, og når han ser hvor mye du egentlig har å stri med slutter han straks å mase mer!

Anonymous poster hash: 8e4f7...6e8

Skrevet

Får si det til han; Enten setter han din trening som prioritering også, og kommer hjem for å ta seg av barn og hus til en fornuftig tid, så du kan trene, eller så får han slutte med gnålet sitt og la deg være i fred, for da er det ikke SÅ viktig for han...

Kommer han hjem tidligere, så kan du jo fint ta deg en tur på stranda eller noe, så kan han tro du trener mens han holder hus og barn ;) For hva så om du har 10 kg for mye, når eller om du blir kvitt de, er faktisk helt opp til deg! ;)

Skrevet

Vanskelig å bli kvitt 10 kg med trening da, det er MYE trening det. Mye lettere å bli kvitt dem med å spise mindre.....

Du får si til han at du gjerne vil trene, så da må du få det inn på timeplanen. Dvs at han annenhver dag må komme hjem klokken 17, så kan du trene fra 18-20. Om du trener, besøker en venninne, bare rusler en tur i skogen og hører på fuglekvitteret og har litt egentid til ro og restitusjon trenger du ikke gå i detaljer på til han, for kiloene blir du kvitt ved å telle kalorier ;)

Anonymous poster hash: a9728...998
Skrevet

Jeg trener alltid etter at barna har lagt seg; alt fra 1900 til 2300 har jeg tatt en joggetur, så det er faktisk ingen unnskylding.

MEN man sier da ikke sånt til folk, uansett. Det er noe man må få bestemme selv, og har man lyst og ork, så gjør man det, ikke fordi drittgubben har sagt det. 

Anonymous poster hash: 4d414...af0
Skrevet

Jeg trener alltid etter at barna har lagt seg; alt fra 1900 til 2300 har jeg tatt en joggetur, så det er faktisk ingen unnskylding. MEN man sier da ikke sånt til folk, uansett. Det er noe man må få bestemme selv, og har man lyst og ork, så gjør man det, ikke fordi drittgubben har sagt det.  Anonymous poster hash: 4d414...af0

Beklager men å trene på kvelden makter ikke jeg. Jeg jobber natt så de kveldene jeg ikke skal på jobb er jeg i seng senest kl 22. Og han er sjelden hjemme før kl 19-20. Han bidrar ingenting på hjemmebane og jeg må ha orden så all min "fritid" går til husarbeid.

Skrevet

Da får du ta han på ordet, gi han beskjed om de og de dagene skal du trene, det og det klokkesletter: han passer barn og hus. Og helst sett klokkeslettet til ett tidspungt som er midt i mating og legging slik at han får kjenne litt på det.

Så vil han ha vekk de kiloene, så må han også jobbe for de. Er han ikke villig til å gjøre det, så får han begynne å like dine kilo for mye.

Du må nok bare ta hardt mot hardt og være mer rakrygga. Ikke vik på tiden du har satt. Om du tar deg en gåtur ell eller annet sted eller om du trener på ett helsestudio er det samme, bare du faktisk kommer deg ut av huset og at han får styre huset. Jeg hadde nok på trass gått på besøk til ei veninne om jeg ikke hadde hatt lyst til å trene alle dagene, men ut av huset skulle jeg.

Anonymous poster hash: bcbd9...8b4

Gjest Antarctica
Skrevet

Har han egentlig noe med å mene noe om konas vekt? Bør man ikke være rimelig perfekt selv før man forteller andre hva som er feil på dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...