Gå til innhold

Når og hvordan fortelle


First00

Anbefalte innlegg

Når tenker dere å fortelle nyheten til familien og resten? :-) jeg skal på privat ul i midten av uke 13 for å se at alt er bra å tenker å fortelle det etter dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede fortalt det til mine to storesøstre, som jeg har god kontakt med:-) Og to av mine beste venninner;-) Førstegangsgravid og er bare 9+5 i dag, men trengte noen å fortelle det til da graviditeten ikke var planlagt:-p Tenker vente med å fortelle noen flere i familien til etter uke 12 en gang, min søster skal dumpe nyheten, da hun har gjort det med både hennes egne og søsknene mine sine, hehe:-p Vi planlegger å fortelle det etter 12 uker til hans familie også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til søsteren min og bestevenninna mi. Sambo og jeg skal på ferie nå og er enige om å vente til vi kommer hjem. Er i uke 11 nå, så når vi kommer hjem vil jeg være ca 14 uker (vet ikke hvor lenge vi blir). Vi har ikke planlagt hvordan vi skal fortelle det til familie. Hans side kommer nok til å bli veldig glad, men jeg tror min side trenger litt tid. Ikke for det, mine småsøsken har barn. Men vi er så unge alle sammen. 

Til kommende storebror (på 8) skal vi lure han med at vi skal ha en konkurranse. Først skal han til å tegne familien vår, så skal jeg stave at han må skrive disse ordene: J e g    s k a l    b l i    s t o r e b r o r.   Han har veldig lyst på en lillesøster eller bror, og det er noe han har gitt uttrykk for i mange år. (Skal passe på å få alt på film, samt at tegningen skal rammes inn :)  )Vi bruker å passe tanteungen min, og da bruker han å si at han skulle ønske han var broren han. Alle kompisene hans har småsøsken i alder 0-3 år, så det er liksom noe som mangler hos oss. Av alle personer er det han jeg gleder meg mest til å si det til :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig vente med nyheten til etter tidlig ul i uke 12, men vi ville begge si det til vår nærmeste venner. Så da visste min bestevenninne og hans bestekompis. Så kom samboer hjem og fortalte at han "måtte" si det til broren sin og.

Da vi dro på ferie sammen med mine foreldre var vi egentlig sikre på at de hadde merket det(noe de faktisk ikke hadde)...og like etter fortalte vi også mor til samboer. Denne uken sa vi det også til samboers lillesøster, hun skal studere utenlands og drar rett før uke 12.

Så nå som vi snart er 11uker på vei og 1 uke unna den tidlige ul så er det mange som har fått nyheten av nærmeste venner og familie.

De to små jentene skal få vite det etter tidlig ul, vil forsikre meg om at alt er bra før jeg sier noe siden de 2 har ventet og maset MYE om lillesøster/lillebror.

Utrolig smart måte å avsløre det på til kommende storebror...kanskje jeg låner ideen og har hangman med mine 😁👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+1idag.. Har ingen planer om å fortelle det til noen før jeg er 19 uker..

Skal lage bursdsgskort til en av bestemødrene, med ul bilde 👍🏼

Ellers får de vel vite det på løpende bånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjangs å holde dette hemmelig til ule 19 siden magen allerede er der, ikke stor men tydelig gravidmage

Blir koselig annonsering 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...