Gå til innhold

Går dere babeint inne hos andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er et par tråder om dette inne på kvinneguiden. Med store ramaskrik...over de som gjør det.

Jeg skal ærlig innrømme t jeg gjør det, og mange av mine venninner gjør det hjemme hos meg. De har normal hygiene og ville ikke slengt beina oppi sofane om de var skiten...

Hva er dere syn?

Anonymous poster hash: bda36...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barbeint... Skulle det stå

Anonymous poster hash: bda36...fc3

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke når jeg tenker meg om. 

Går mye barbeint hjemme, og hadde ikke reagert om andre gikk barbeint hos meg.

Men  når jeg er innom hos andre, og evt. er barbeint oppi skoene så spør jeg alltid om å få beholde skoene på. Liker liksom ikke helt å være barbeint hos andre, det føles litt feil på en måte.

Anonymous poster hash: 71882...ec6
Skrevet

Jeg HATER sokker, så hjemme går jeg barføtt hele året...problemet er at det er lett å glemme å ha på seg sokker når man da skal bort, går nemlig aldri med sokker i skoene heller... Reagerer ikke selv hvis andre kommer til meg barbent, men prøver så godt jeg kan å huske på det når jeg skal bort, for det virker mest hygenisk med sokker synes jeg selv. Men så klart, er det f.eks midt på sommeren og man går med sandaler e.l og verten vil du skal ta av skoene må de forvente nakne føtter!

Anonymous poster hash: cf4fb...d8e
Skrevet

Går aldri barbeint. Hadde ikke brydd meg om noen gikk barbeint hjemme hos meg så lenge de holdt beina på gulvet.

Skrevet

Nei, da har jeg med meg ankelsokker.

Hadde besøk seinest i går. Hadde akkurat vaska gulvene da vi fikk uanmeldt besøk. De gikk fire stykker barbeint og skikkelig skitne på beina. Jeg har helt lyse gulv der alt synes og gulvene så ikke ut etter dem. Ungene fløy overalt og de var jeg å fant sokker,vaskeklut og håndklær til. Sa de måtte vaske beina om de ville være inne hos oss. Trodde de voksne da rik et hint, men nei da.... Tok moppen å tørka vekk mens de vaska beina.

Orker ikke møkkete bein i sofaen, sengene til ungene osv.

Anonymous poster hash: 1223e...f26

Skrevet

Jepp. Går barbeint stort sett hele sommeren, hjemme og borte.

Anonymous poster hash: 94a76...4c4

Skrevet

Nei. Har med med sokker om jeg går på besøk og er barfotvi skoene.

Skrevet

Mulig bare jeg som er frekk eller hat det åpent blant mine få men gode venner..

Men om jeg går barbent i sko ber jeg om å vaske føttene i dusjen dems. Sammen om bena et skittne i sandalene. .

Mine venner tar seg helt til rette hos meg også, så null stress. .

Anonymous poster hash: 0ca71...93a

Skrevet

Nei. Ikke med mine tær. Har jeg glemt sokker spør jeg pent om å få beholde sko på. Men reagerer ikke på om noen andre gjør det.

Skrevet

Har aldri tenkt over det tidligere, og jeg reagerer ikke hvis noen går uten sokker her hjemme, men går som regel med sokker utenfor hjemmet. På sommeren går jeg barbeint i sandaler, men da er vi likevel ute når vi treffes så det er ikke noen problemstilling her.

Anonymous poster hash: 0b1b7...a98

Skrevet

Jeg går nesten alltid barbeint inne (HATER sokker) og hadde aldri tenkt over at dette kunne irritere andre før jeg leste en tråd om dette her i fjor.

Måtte spørre venninnene mine om dette plaget dem, men de kunne ikke forstå at dette skulle være et problem ;) så da fortsetter jeg å gå barbeint inne hos dem :P

Anonymous poster hash: a799b...7e2

Skrevet

Har ikke tenkt tanken på at man skal ta med seg sokker når man skal på besøk. Jeg dusjer hver dag, så er sjelden skitten på beina. Ikke svetter jeg på beina heller.

Skrevet

Hadde besøk seinest i går. Hadde akkurat vaska gulvene da vi fikk uanmeldt besøk. De gikk fire stykker barbeint og skikkelig skitne på beina. Jeg har helt lyse gulv der alt synes og gulvene så ikke ut etter dem. Ungene fløy overalt og de var jeg å fant sokker,vaskeklut og håndklær til. Sa de måtte vaske beina om de ville være inne hos oss. Trodde de voksne da rik et hint, men nei da.... Tok moppen å tørka vekk mens de vaska beina.

Men hvorfor er sokker renere enn bare føtter?

Skrevet

Nop... Hater tær. Får angst av svigers som går rundt med bare tær inne hele året...

Anonymous poster hash: a5ef1...201

Skrevet

Går barbent inne, men ikke ute, så siden gulvet vårt ikke er møkkete, så ser jeg det ikke som et problem.. Stikker ikke bena opp i sofaen av den grunn, har kosesokker jeg drar på bena når det kommer til sofakosen :P hehe

Jentungen min er lik mormora si, hater sokker, og bruker de helst ikke, så hun er oppe i sofaen og trasker med føttene, men går ikke barbent ut osv, så hun er jo ikke så ille på bena.. Men nå har vi skinn sofa også, som vaskes over jevnlig, jeg har barn, som til tider søler litt mer enn normalen, med alle sine finurligheter :P Så vask av sofaen er en smart ting her i huset ;)

Men hjemme hos andre, så hadde jeg aldri funnet på å gå inn barbent.... Eller... Har ei venninne jeg ville gjort det hos, men da hadde jeg tatt turen innom badet og vasket av bena før jeg gikk videre inn i huset :P

Skrevet

Huff. Du høres slitsom ut.

Hadde ikke orket å besøke en slik snerpe.

Anonymous poster hash: b7185...207

Skrevet

Nei ikke hos andre, syns ikke tærne mine er så fin 😀

Men andre må gjerne gå som de vill hos meg☺

Skrevet

Det er tydeligvis omdiskutert, så jeg tar med meg sokker. Om jeg glemmer sokker spør jeg om det er greit å gå uten, og om de sier bare behold skoene på, så tar jeg hintet.

Anonymous poster hash: 8a178...54b

Skrevet

Ja, det gjør og mine venner kan fint slenge sine barbeinte bein opp i sofaen min.

Anonymous poster hash: cc214...5c4

Skrevet

Ja jeg kan godt gå barbent inne hos andre men IKKE hos svigers:/ der er det alltid møkkette. Ikke bare på gulvet men overalt. Så jeg passer på og alltid ha på sokker når vi skal dit..

Skrevet

Men hvorfor er sokker renere enn bare føtter?

for man trør ikke på bakken med sokker og har dem stort sett ikke på i åpne sko..? 

Bare føtter etterlater fotspor på mine gulv hvertfall. 

Ikke hun over. Men tilsynelatende like rigid og pedant :-p 

Anonymous poster hash: 858c2...876

Skrevet

Har aldri tenkt over det før, men etter at eg har vore her på dib ei stund er eg blitt paranoid, så no prøvar eg faktisk å unngå det. Har aldri tenkt på om folk går barbeint heime hos meg. Er isofall mest bekymra for om dei blir skitne på beina...

Skrevet

Kommer an på hvem jeg skal på besøk til. Går veldig mye barbeint, bruker neste aldri sokker hjemme. Syns ikke bare føtter i sofaen er ekkelt, selv ikke om de har gått barbeint ute. Har enda tilgode å få synlig skitten sofa pga. besøk uten sokker. Det jeg syns er ekkelt er om en av barnas venner med fotvorter går uten sokker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...