Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Skal han tituleres jordmor, jordfar eller jordgubbe? Anonymous poster hash: 36ffa...9ab
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Jordbær? 😉 Anonymous poster hash: 754c7...5bd
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Hva med ekkel? Menn skal ikke ha den jobben. Jeg kunne aldri tenke meg å la en mann... ja. Anonymous poster hash: 1218e...ee8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Jeg hadde jordmor og "jordfar" under sist fødsel med tvillingene. Hu var et søplahue, rett og slett. Han var en Gud for å si det slik. Hun var opptatt av alt annet enn min høne som hadde store smerter, og barnet lå skeift i bekkenet. Han var veldig opptatt av at jeg skulle ha en fin og fungerende høne etterpå også. Jeg hadde alt revnet med jordmor og "jordfar" klippet meg. Han gikk å hentet de 2 beste innen sying for å rette opp de store skadene. Han var å sjekket meg regelmessig når det grodde og var opptatt av at jeg skulle føler meg som kvinne igjen. Jordmor var mer: det gror! Sånt skjer! Hva forventer du etter å ha født?! Etc.. "Jordfar" var i tilegg muslim. Jeg er etnisk norsk. Fyr løs med alle kommentarene om den fæle muslimske jordfaren nå! Vet de kommer. Hadde valgt han igjen om jeg kunne. Og får jordfar denne gangen også. Anonymous poster hash: 4cfff...8eb
Marriet Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Hva med ekkel? Menn skal ikke ha den jobben. Jeg kunne aldri tenke meg å la en mann... ja. Anonymous poster hash: 1218e...ee8 Jeg er så glad for at ikke alle mennesker tenker sånn for da hadde vi kvinner hatt et ræva utgangspunkt for å fronte "kvinnekampen" du skjønner det at vi kvinner kan jo ikke ønske oss likestilling hvis vi ikke er rause nok til at det skal gå begge veier. Ja til menn i barnehage og fødestuer. Ja til kvinner i anleggsbransjen! Mars i vei og god mårn
mamma_bergen Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Hva med ekkel? Menn skal ikke ha den jobben. Jeg kunne aldri tenke meg å la en mann... ja. Anonymous poster hash: 1218e...ee8 Ekkel? Jeg har flere mannlige sykepleierkolleger og de er helt fantastiske De er langt fra ekkel!!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Jordmor er vel en beskyttet tittel? Og kjønnsnøytral? Kunne nok ikke interessere meg mindre, egentlig, hvilket kjønn jordmoren hadde.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Jordgubbe!😂 Det blir vel det samme som når en kvinne er brannmann? Syns forsåvidt alle sånne jobbtitler burde gjøres om! Er sikkert flere menn som hadde blitt jordmor dersom det het noe annet som dekket begge kjønn! Jordperson? Nei... Fødselssykepleier? Fødselspleier? Anonymous poster hash: 5bea2...548
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Jordgubbe!😂 Det blir vel det samme som når en kvinne er brannmann? Syns forsåvidt alle sånne jobbtitler burde gjøres om! Er sikkert flere menn som hadde blitt jordmor dersom det het noe annet som dekket begge kjønn! Jordperson? Nei... Fødselssykepleier? Fødselspleier? Anonymous poster hash: 5bea2...548 Fødselshjelper? Anonymous poster hash: 754c7...5bd
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Forløsningstekniker Anonymous poster hash: 55955...859
NurseBe Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Har også vært superfornøyd med mannlig jordmor. Veldig dyktig underveis i den lange fødselen og var flink til å sy riftene.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 En god venn av meg er jordmor! Han er veldig veldig dyktig! Har bare fornøyde "kunder" Anonymous poster hash: 2a1f9...200
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Birth canal engineer Anonymous poster hash: 8e83a...9ee
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Jordfreser Anonymous poster hash: 2753c...745
HeltAnonym Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Hva med ekkel? Menn skal ikke ha den jobben. Jeg kunne aldri tenke meg å la en mann... ja. Anonymous poster hash: 1218e...ee8 Mann, kvinne... Spiller ingen trille så lenge de får barnet ut av meg på en god måte! Har jo mannlige leger/gynekologer som må oppi der.. Er det virkelig noe forskjell om det er mann eller dame som tar i mot barnet?? Så lenge personen viser omsorg og er god i yrket sitt så gir jeg bæng i om den har innover eller utovertiss altså!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå