Gå til innhold

sønnen min ble hentet av sin far idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

var så trist..

Gutten hadde gått lenge og plukket noen bær i en kopp som han skulle gi til faren sin. Han var superstolt av dette og gikk til faren og sa se pappa se hva jeg har plukket til deg. Var så glad...så sier bare faren; "jamen, sånn har vi hjemme og" ikke noe mer. Da han kom så sier han og til gutten..ja der er du ja i en helt monotont.

Ser aldri noe glede fra faren og det knuser meg og ser det begynner å knuse sønnen vår. Sønnen vår er bare 4 år og han sier han ikke har lyst til å reise dit. 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre her egentlig..noen råd?

Jeg kan liksom ikke si hvordan han skal være far heller for alle mennesker er jo forskjellige. men skader det med litt entusiasme eller engasjement. 

Ser for meg at sønnen vår kutter han ut etterhvert mye pga hvordan faren er...

Anonymous poster hash: c51f3...7f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville søkt råd på fvk eller helsestasjonen. Kan være at far trenger veiledning i foreldrerollen.

Anonymous poster hash: 27bf4...e9e
Skrevet

var så trist..

Gutten hadde gått lenge og plukket noen bær i en kopp som han skulle gi til faren sin. Han var superstolt av dette og gikk til faren og sa se pappa se hva jeg har plukket til deg. Var så glad...så sier bare faren; "jamen, sånn har vi hjemme og" ikke noe mer. Da han kom så sier han og til gutten..ja der er du ja i en helt monotont.

Ser aldri noe glede fra faren og det knuser meg og ser det begynner å knuse sønnen vår. Sønnen vår er bare 4 år og han sier han ikke har lyst til å reise dit.

Jeg kan liksom ikke si hvordan han skal være far heller for alle mennesker er jo forskjellige. men skader det med litt entusiasme eller engasjement.

Ser for meg at in holdning til at faren er annerledes enn deg er vel så skadelig for gutten. Det er bær i en kopp.... Han overlever nok. Ikke overfør din tristhet over at han er borte på sånt tull!

Anonymous poster hash: a6c6c...878

Skrevet

Ser for meg at in holdning til at faren er annerledes enn deg er vel så skadelig for gutten. Det er bær i en kopp.... Han overlever nok. Ikke overfør din tristhet over at han er borte på sånt tull!

Det er da ikke His følelser det er snakk om her. Det er snakk om en liten gutt som ønsker oppmerksomhet av sin pappa, å bli sett av sin pappa. Gutten hadde omhyggelig plukket bær til faren sin som han gledesfylt og stolt ga til pappaen sin. Og faren gir ham null respons på det, heller degraderer både guttens innsats og hans følelser.

Måten faren ikke ser sønnen på kan være skadelig for sønnen og kan påvirke ham følelsesmessig også i voksen alder.

Det er flott at Hi ser dette og at hun lurer på hva som kan gjøres med det.

Beste måten å fortelle noen at de ikke betyr noe og at du ikke er glad i dem er å overse dem og ignorere følelsene deres. Det er det denne faren gjør med gutten sin. En gutt som sååå tydelig ønsker at pappaen hans skal se ham.

Anonymous poster hash: 27bf4...e9e

Skrevet

Ser for meg at in holdning til at faren er annerledes enn deg er vel så skadelig for gutten. Det er bær i en kopp.... Han overlever nok. Ikke overfør din tristhet over at han er borte på sånt tull!Anonymous poster hash: a6c6c...878

Det er da ikke His følelser det er snakk om her. Det er snakk om en liten gutt som ønsker oppmerksomhet av sin pappa, å bli sett av sin pappa. Gutten hadde omhyggelig plukket bær til faren sin som han gledesfylt og stolt ga til pappaen sin. Og faren gir ham null respons på det, heller degraderer både guttens innsats og hans følelser. Måten faren ikke ser sønnen på kan være skadelig for sønnen og kan påvirke ham følelsesmessig også i voksen alder.Det er flott at Hi ser dette og at hun lurer på hva som kan gjøres med det. Beste måten å fortelle noen at de ikke betyr noe og at du ikke er glad i dem er å overse dem og ignorere følelsene deres. Det er det denne faren gjør med gutten sin. En gutt som sååå tydelig ønsker at pappaen hans skal se ham. Anonymous poster hash: 27bf4...e9e
men så ser vi også dette gjennom øynene til mora.....

Pannekaka har alltid to sider, uansett hvor flat du banke den...

Anonymous poster hash: 570ad...c1f

Skrevet

var så trist..

Overfører ikke den tristheten på min sønn nei, er du gal. Jeg må være overglad for at jeg skal få min sønn til å i det hele tatt ville være hos faren sin. 

Men hvis du hadde sett den holdningen han har til sønnen sin så hadde du nok syns litt av det samme selv. Det finnes ikke ett smil eller noe når han ser sønnen og det er ikke ofte han ser han. 

Skrevet

Ser for meg at in holdning til at faren er annerledes enn deg er vel så skadelig for gutten. Det er bær i en kopp.... Han overlever nok. Ikke overfør din tristhet over at han er borte på sånt tull!Anonymous poster hash: a6c6c...878
 Det er da ikke His følelser det er snakk om her. Det er snakk om en liten gutt som ønsker oppmerksomhet av sin pappa, å bli sett av sin pappa. Gutten hadde omhyggelig plukket bær til faren sin som han gledesfylt og stolt ga til pappaen sin. Og faren gir ham null respons på det, heller degraderer både guttens innsats og hans følelser. Måten faren ikke ser sønnen på kan være skadelig for sønnen og kan påvirke ham følelsesmessig også i voksen alder.Det er flott at Hi ser dette og at hun lurer på hva som kan gjøres med det. Beste måten å fortelle noen at de ikke betyr noe og at du ikke er glad i dem er å overse dem og ignorere følelsene deres. Det er det denne faren gjør med gutten sin. En gutt som sååå tydelig ønsker at pappaen hans skal se ham. Anonymous poster hash: 27bf4...e9e

Selvfølgelig er dette min side. Men det er flere som har levert han til faren og alle sier det samme. Min mor har grått pga dette, og det er flere som har vært tilstede under overlevering pga jeg ønsker ikke å være med faren alene. 

Vet at faren ikke er den som er høyt og lavt og slikt så det respekterer jeg, men litt engasjement må man ha. Kan smile når han ser han etter mange uker...

Skrevet

Det er da ikke His følelser det er snakk om her. Det er snakk om en liten gutt som ønsker oppmerksomhet av sin pappa, å bli sett av sin pappa. Gutten hadde omhyggelig plukket bær til faren sin som han gledesfylt og stolt ga til pappaen sin. Og faren gir ham null respons på det, heller degraderer både guttens innsats og hans følelser. Måten faren ikke ser sønnen på kan være skadelig for sønnen og kan påvirke ham følelsesmessig også i voksen alder.Det er flott at Hi ser dette og at hun lurer på hva som kan gjøres med det. Beste måten å fortelle noen at de ikke betyr noe og at du ikke er glad i dem er å overse dem og ignorere følelsene deres. Det er det denne faren gjør med gutten sin. En gutt som sååå tydelig ønsker at pappaen hans skal se ham. Anonymous poster hash: 27bf4...e9e

Som samtlige andre innlegg her inne så får vi bare "sakene" beskrevet fra His synspunkt ja, det ligger liksom i mediets natur. Ergo må man ta utgangspunkt i det Hi skriver og svare med utgangspunkt i det.

Har du noen kommentarer på His beskrivelse av farens oppførsel ovenfor sønnen?

Anonymous poster hash: bdc5d...c76

Skrevet

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan angripe det her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...