Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Eller har jeg piggene ute? Han og barnet har vært på ferie uten at jeg og barnet mitt hadde mulighet til å bli med. Vi kommer bare til å ta en tur til hytta i sommer og noen dagturer. På ferien har han kjøpt masse ting til sitt barn og det er selvføglelig helt normalt og ok..men blir så sår på vegne av mitt barn som ikke får noe. Jeg har dårlig økonomi og har ingen mulighet til å kjøpe det samme til mitt barn. Denne gangen fikk barnet nettbrett og ny fotballdrakt + diverse andre småting. Barna er like gamle og klart mitt barn har ønsket seg det samme lenge nå men jeg har ikke hatt mulighet og sist han spurte sa jeg kanskje til jul. Synes det er så vanskelig..og sårt, han har så god råd og vi sliter..jeg bryr meg ikke om meg selv men blir lei meg på vegne av barnet mitt. Forventer jeg for mye? Anonymous poster hash: 417ba...73c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Hadde aldri giddet å bo sammen med en så korttenkt mann. Dette er ikke greit for barnet ditt!! Anonymous poster hash: 0a2e5...45f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Eller har jeg piggene ute? Han og barnet har vært på ferie uten at jeg og barnet mitt hadde mulighet til å bli med. Vi kommer bare til å ta en tur til hytta i sommer og noen dagturer. På ferien har han kjøpt masse ting til sitt barn og det er selvføglelig helt normalt og ok..men blir så sår på vegne av mitt barn som ikke får noe. Jeg har dårlig økonomi og har ingen mulighet til å kjøpe det samme til mitt barn. Denne gangen fikk barnet nettbrett og ny fotballdrakt + diverse andre småting. Barna er like gamle og klart mitt barn har ønsket seg det samme lenge nå men jeg har ikke hatt mulighet og sist han spurte sa jeg kanskje til jul. Synes det er så vanskelig..og sårt, han har så god råd og vi sliter..jeg bryr meg ikke om meg selv men blir lei meg på vegne av barnet mitt. Forventer jeg for mye? Anonymous poster hash: 417ba...73c Jeg hadde ikke bodd med en som ikke behandlet barna i samme husholdning likt. Greit nok at de ikke får de samme tingene hele tiden, men ja noe rettferdighet må det være. Anonymous poster hash: 91274...4db
Francine71 Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Så stygt gjort av denne stefaren! Hadde ikke klart å være sammen med en slik "mann". Jeg er selv stemor til 2,og har 3 egne barn,og kjøper jeg noe til mine så får selvfølgelig mine stebarn også. Det samme gjør mannen min,vi skiller ikke på mine/dine barn. Og bare det at han ikke tar dere med på ferie er sykt i mine øyne. Snakk med han,og når du ikke frem så skaff et eget hjem til deg og barnet ditt. Hvor gammel er denne "mannen"?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Har du skrevet om denne mannen før? Anonymous poster hash: 0a2e5...45f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Helt siden vi flyttet sammen, har vi prøvd å behandle barna så likt som mulig. Min mann tjente nok en del bedre enn meg i starten, men når vi da valgte å bo ut fra hans inntekt, fordelte vi det vi hadde til overs noenlunde likt. Og vi reiste på noen fantastiske ferier i starten, siden begge følte at vi fikk så mye bedre råd etter at vi hadde blitt to. Jeg vet ikke hvorfor dere velger å feriere hver for dere, og det er jo deres sak. Men jeg kunne ikke blitt lykkelig med en slik fordeling som dere har. Nå tjener jeg nesten like mye som mannen, og etter hvert vil jeg sannsynligvis tjene mer. Men det kunne da aldri falt meg inn å ikke dele det vi har. Anonymous poster hash: 3544b...5bf
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Jeg synes det er stygt gjort av deg å fortsette å bo sammen med denne mannen, Hi! Når du fortsetter å bo med denne mannen så lærer du barnet ditt at noen barn er bedre enn andre, noen barn fortjener mer enn andre, og andre barn blir aldri bra nok eller fortjener noe. Dropp mannen og ta ansvar selv! Anonymous poster hash: cdbf7...18f
Luksusdyret Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Helt siden vi flyttet sammen, har vi prøvd å behandle barna så likt som mulig. Min mann tjente nok en del bedre enn meg i starten, men når vi da valgte å bo ut fra hans inntekt, fordelte vi det vi hadde til overs noenlunde likt. Og vi reiste på noen fantastiske ferier i starten, siden begge følte at vi fikk så mye bedre råd etter at vi hadde blitt to. Jeg vet ikke hvorfor dere velger å feriere hver for dere, og det er jo deres sak. Men jeg kunne ikke blitt lykkelig med en slik fordeling som dere har. Nå tjener jeg nesten like mye som mannen, og etter hvert vil jeg sannsynligvis tjene mer. Men det kunne da aldri falt meg inn å ikke dele det vi har. Anonymous poster hash: 3544b...5bf Hun har jo skrevet om det før, saken der er vel slik at stefar tjener mye mer enn mor, og de har fullstendig delt økonomi, slik at han og hans barn kan dra på dyre ferier, mens hun og hennes barn må sitte hjemme. Da har de misforstått HELT det med delt økonomi - paret skal innrette seg etter den med MINST inntekt, og ikke den med STØRST, ellers blir det bare tull, sånn som i HI sitt tilfelle. Det er greit at gavene ikke trenger å være helt like, men ikke kjøpe NOE SOM HELST til et barn du bor i husholdning med? HI, hvorfor gidder du? Du sårer barnet ditt ved å bli hos denne mannen, dere har det bedre alene. Flytt.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Har dere ett barn hver fra før? Forstod jeg det riktig? Ja jeg hadde reagert. Og det hadde nok vært slutten på forholdet. Enten er vi et team som par der man reiser på ferie sammen eller så kan man jo like godt være alene. Mindre sårt for barnet ditt også. Anonymous poster hash: 8712e...5c0
mamma_bergen Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Jeg hadde ikke vært sammen med en slik mann.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Dårlig gjort og samtidig ikke. La si pappaen også har dårlig råd også spart en stund for å glede barnet sitt. Det må jo være lov. Synes disse gavene kan gis når den som ikke får noe ser det. Samtidig er verden slik. Noen får og andre ikke. Barna er fullstendig klar over at han ikke er hans pappa. Anonymous poster hash: ac118...c16
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Dårlig gjort og samtidig ikke. La si pappaen også har dårlig råd også spart en stund for å glede barnet sitt. Det må jo være lov. Synes disse gavene kan gis når den som ikke får noe ser det. Samtidig er verden slik. Noen får og andre ikke. Barna er fullstendig klar over at han ikke er hans pappa. Anonymous poster hash: ac118...c16 Hvordan mener du at det ene barnet skal unngå å "se" gavene - en ferietur, et nettbrett, fotballdrakt?? De bor i samme hus?? Man kan ikke få alt her i verden, og ting blir ikke alltid likt. Men hvordan man forklarer denne forskjellsbehandlingen til et lite barn, det lurer jeg på?? Når barna er like gamle, og bor i samme hus?? Det er faktisk sånn at jeg nesten ikke kan tro det. Jeg hadde flytta på minuttet. Anonymous poster hash: 99e7b...e88
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Jeg kunne ikke godtatt det. Barnet ditt "lærere seg at han er mindre verdt" ville heller bodd alene, med dårligere økonomi, enn at barnet mitt måtte se på en "bror" få finere gaver/finere ferier osv. Jeg tror dere avler frem hat og misunnelse hos barna. Anonymous poster hash: 4bb11...f36
Gjest Antarctica Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Du har skrevet om ham før. Jeg syns det er rart han ikke er mer spandabel når han bor sammen med deg og åpenbart har mye bedre råd. I alle fall bør ikke barna deres merke en "klasseforskjell". Jeg tror du hadde vært spart for mange frustrasjoner dersom dere var særboere.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Har ikke ditt barn en far! Anonymous poster hash: ddc0e...a44
Gjest Antarctica Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Har ikke ditt barn en far! Anonymous poster hash: ddc0e...a44 Mange barn har en far uten at mor blir rikere av den grunn...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Dårlig gjort og samtidig ikke. La si pappaen også har dårlig råd også spart en stund for å glede barnet sitt. Det må jo være lov. Synes disse gavene kan gis når den som ikke får noe ser det. Samtidig er verden slik. Noen får og andre ikke. Barna er fullstendig klar over at han ikke er hans pappa. Anonymous poster hash: ac118...c16 Det er ikke sånn akkurat her da, han trenger ikke spare for å få råd til vanlig normale ting. Tjener litt over 2 mill i året.Men jeg skjønner jo at jeg ikke kan forvente at han skal bruke så mye på mitt barn som sitt eget. HI Anonymous poster hash: 417ba...73c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 Har ikke ditt barn en far! Anonymous poster hash: ddc0e...a44 Joda, men han har minimal kontakt og bidrar ikke økonomisk fordi han bor i utlandet. HI Anonymous poster hash: 417ba...73c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Dårlig gjort og samtidig ikke. La si pappaen også har dårlig råd også spart en stund for å glede barnet sitt. Det må jo være lov. Synes disse gavene kan gis når den som ikke får noe ser det. Samtidig er verden slik. Noen får og andre ikke. Barna er fullstendig klar over at han ikke er hans pappa. Anonymous poster hash: ac118...c16 Det er ikke sånn akkurat her da, han trenger ikke spare for å få råd til vanlig normale ting. Tjener litt over 2 mill i året.Men jeg skjønner jo at jeg ikke kan forvente at han skal bruke så mye på mitt barn som sitt eget. HI Anonymous poster hash: 417ba...73c Vil du virkelig ditt eget barn så vondt, at du må bo sammen med en mann som tydeligvis ikke bryr seg om barnet ditt? Anonymous poster hash: 60f54...fc7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 For en slem og ufyselig stefar! Jeg hadde aldri utsatt barnet mitt for så stygg behandling! Anonymous poster hash: a1b57...051
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #21 Skrevet 20. juli 2015 Jeg får vondt i hjertet av å lese dette. Du kan ikke bo sammen med denne mannen. Anonymous poster hash: 89ee4...391
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #22 Skrevet 20. juli 2015 Du er faktisk nødt til å sette barnet ditt først, og når man setter barnet først så kan man ikke være sammen med en mann som behandler to barn i samme husholdning så forskjellig. Jeg forstår at man når man har særkullsbarn ikke kan ha 100% felles økonomi, man vil jo sikre sine biologiske barn når det kommer til sparing, arv osv. Men når barn skal bo sammen som stesøsken er man faktisk nødt til å ha like regler for den, også når det kommer til lommepenger, gaver osv. Jeg kjenner par som dere, hvor de har særkullsbarn og tjener forskjellig. Det vanlige er at den som tjener mest bidrar litt for at barna skal få likt i hverdagen, og at den som tjener mest sparer og investerer sine ekstra penger med tanke på egne barn og deres fremtid. Du kan ikke fortsette å bo sammen med denne mannen, du ødelegger barnet ditt! Å føle seg annenrangs og ikke god nok i eget hjem er grusomt. Anonymous poster hash: 44de1...803
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #23 Skrevet 20. juli 2015 Det jeg reagerer på er at du enda ikke har gjort noe med denne situasjonen! Hvem i alle dager vil barnet sitt så vondt som dette?? Jeg klarer virkelig ikke å tro på at dette stemmer... Ingen kan behandle barnet sitt slik. Anonymous poster hash: 29482...7f7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #24 Skrevet 20. juli 2015 Hvorfor bor du fortsatt sammen med denne gjerrigknarken? Anonymous poster hash: b3d96...675
smiia Skrevet 20. juli 2015 #25 Skrevet 20. juli 2015 Dårlig gjort og samtidig ikke. La si pappaen også har dårlig råd også spart en stund for å glede barnet sitt. Det må jo være lov. Synes disse gavene kan gis når den som ikke får noe ser det. Samtidig er verden slik. Noen får og andre ikke. Barna er fullstendig klar over at han ikke er hans pappa. Anonymous poster hash: ac118...c16 Det er ikke sånn akkurat her da, han trenger ikke spare for å få råd til vanlig normale ting. Tjener litt over 2 mill i året.Men jeg skjønner jo at jeg ikke kan forvente at han skal bruke så mye på mitt barn som sitt eget. HI Anonymous poster hash: 417ba...73c Du må begynne å stole på din egen magefølelse, du har jo fått bekreftet flere ganger at oppførselen hans ikke er ok. Nå er det på tide å gjøre noe med det, for du er vel ikke kun ute etter bekreftelse på at du har grunn til å føle deg såret? Hva har du tenkt til å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå