Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Ble igjen overrasket over at legen flyttet meg 2 uker frem...er 3. Gangen! Er i uke 22, og jenta veier 564 gram mot hva jeg ser er normalen på 450. Hva vil de ha å si så "tidlig" i svangerskapet? Må jeg se for meg en 5 kilos baby til fødselen??? Jeg går litt hver dag og svømmer + vann gymnastikk hver dag. Jeg spiser sunt og variert vil jeg tro! Frukt hver dag, litt søtt og en is her og der, men mye mindre enn før jeg ble gravid! Ikke brus overhode, men te og 2 sukkerbiter på kvelden... Vil ikke gå sykt i sømmene på vekt, men fikk 2 små tvillinger sist...har ikke noe å sammenligne med! Anonymous poster hash: 70b32...1dc
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Sv.skapsdiabetes? Anonymous poster hash: 59ebc...716
MotherOfDragons Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 (endret) Jeg begynte ikke å måle SF mål før i uke 24 hos Jordmor. Er litt tidlig enda å begynne å stresse meg vekten på baby. Skal du fortsette hos fastlege eller gå til jordmor? Endret 20. juli 2015 av MotherOfDragons
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Bor i Spania så blir fulgt opp i hue og ræva...vet det burde være luksus, men hadde tvillinger sist, i Norge, og full pakke der også. Jeg ser på det som stress nå. Hadde ventet meg et rolig foreløp. Ikke tester og samtaler hver andre uke.. Blodprøver, urinprøver og ul. Det er ikke noe galt med noen av oss. Spiser sunt og rører meg hver dag. Er i full jobb, kontor, men med 30 min gange hver vei. 5 om dagen konseptet osv. Er aktiv tvillingmor og gjør husarbeid selv - 4 sov/2 bad. Hviler hver kveld og snakker med tutta i magen. Hva mer kan jeg gjøre! ? Anonymous poster hash: 70b32...1dc
MotherOfDragons Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Da puster du og venter til uke 24 som er vanlig her i Norge og følger med på at SF målet følger kurven sin frem til uke 30ish. Eksploderer den i den perioden så kan legen vurdere om ekstra UL og se om det kan bli en monsterbaby, men jeg tror ikke det er noe å stresse med. En venninne av meg fikk vite ganske tidlig at hun kunne forvente en 4,6 kg baby og den kom ut rett etter termin på 4,6 kg uten komplikasjoner. Inntil videre er det ikke så mye å stresse med.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Feilmargin på en sånn vektestimering er rimelig stor. Har selv gått til regelmessige ul grunnet komplikasjoner i flere graviditeter , og har opplevd mange ganger at babyen er "liten" en uke, for så å være "stor" bare to uker seinere. Har bekymret meg mye unødvendig for å si det sånn! Dersom alt forøvrig er bra, og du lever sunt, prøv å ikke bekymre deg! Det er en god sjanse for at babyen er helt normal størrelse ved neste kontroll. Anonymous poster hash: c4e5f...1a8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Her er det vanlig med ultralyd I uke 30. Og har SF mål igjen om en uke. Om jeg kutter ut alt søt og kutter ned på frukt...så redd for mega baby. Det er ikke en drøm.. Hverken fødsel og at jeg ønsker en baby en stund. Ikke en kjempe klump... Huden på magen er sår alt etter bukplastikk for 4 år siden...det er ikke stort å gå på her.. Anonymous poster hash: 70b32...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå