Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Hei!Jeg er nå 16 uker på vei med min første! Jeg sliter med å klare å dra på arbeid etter å ha opplevd en del trakkasering på arbeidsplassen, spesielt av sjefen min. det er en liten arbeidsplass, så h*n jobber jeg tett med hver dag. dette har ført til søvnproblemer, stress og angst hos meg... og er livredd for å måtte tilbake på denne arbeidsplassen.Er for tiden 100% sykemeldt, men sykemeldingen varer kun ut denne uken, og har ny legetime i midten av denne uken.Det jeg lurer på er om det er mulighet for å søke om svangerskapspenger pga. psykososiale forhold på arbeidsplassen?og hva skal lege i så fall skrive på denne søknadden i og med at jeg må få signert den av arbeidsgiver også...håper noen kan hjelpe meg! hilsen en fortvilt jente Anonymous poster hash: 27a3b...de0
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Jeg tenker at dette må kunne løses uten sykmelding. Hvordan blir du trakassert? Hva gjør du for å si fra at det ikke er greit? Anonymous poster hash: bfbc3...c87
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 er litt redd for å bli gjennkjent, så blir ikke helt lett å forklare hele situasjonen her.noe av det som ligger tilgrunne for dette er:- baksnakking til de andre ansatte- utfrysing- brudd på taushetsplikten i forhold til min helse- bli ropt til og nedkjeftet forran andre ansatte og kunder for små ting som jeg ikke kunne gjort noe med.jeg kjenner jeg er på tur å få ett nervøst sammenbrudd... dette er en vanlig areidsdag Anonymous poster hash: 27a3b...de0
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Organiser deg og ta det opp led leder sammen med organisasjonen. Det blir ikke bedre når du evt skal tilbake etter permisjon og det er sykmelding uten å være syk.. Anonymous poster hash: bfbc3...c87
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Tror ikke du får svangerskapspenger på dette grunnlaget siden dette skjer uavhengig av graviditeten, men ta kontakt med organisasjonen din eller den personen som er tillitsvalgt. Dette må jo ordnes opp i, uansett. Du kan selvfølgelig høre med legen din, går det så sterkt utover psyken din at du har krav på sykemelding så vil du få det. Lykke til Anonymous poster hash: 7420e...73d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Jeg er sykemeldt på samme grunnlag, altså trakassering på jobb. Du skal ikke være under sånt press nå mens du er gravid. Det er forferdelig belastende, bare sammenlign med barn som mobbes på skolen. Ta kontakt med verneombudet eller tillitsvald i foreningen din og be om hjelp. Har sjefen din en leder over seg? Se om det er mulighet for overflytting til en annen avdeling, eller om der er andre løsninger. Jeg vil ikke oppfordre deg til å ta opp kampen mot lederen din. Det har jeg prøvd og da har det vist seg at de aller fleste i bedriften er konfliktskye idioter, så enden på visa er at jeg har tapt alt og lederen vunnet. Jeg har søkt med til andre jobber. Anonymous poster hash: 10575...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Redd det kan bli vanskelig for deg å få svangerskapspenger siden arbeidsplassen din og skal si noe om hvorfor du ikke kan jobbe der. Men akkurat det vet du best, hva som er realistisk å få til. Ville tatt en god prat med legen, be han skrive noen ord til nav i sykemeldingen. Om det er verneombud, tillitsvalgt eller høyere sjefer å gå til, kan du prøve det om du orker. Hvis ikke ville jeg avtalt langtidssykemelding med legen. Anonymous poster hash: 1be21...f16
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Mobbing på arbeidsplassen bør det varsles om. Og jeg syns du skal være ærlig med legen din om grunnen til at du har det som du har det. Anonymous poster hash: d11cc...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå