Gå til innhold

Uhøflighet på fb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at når noen gir bort noe gratis på kjøpe/selgegrupper, så svarer folk så idiotisk. 

Istedenfor å være høflige, skynder folk seg gjerne å si "jeg tar den" eller "jeg tar begge!", "jeg vil ha!!!!" eller lignende. Hvis jeg hadde gitt bort fine ting, hadde jeg satt pris på om noen sa "jeg vil gjerne ha dem". 

Synes det blir så dumt. 



Anonymous poster hash: 9b1b5...044
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de priviligerte som har vokst opp. De som er vant med å få alt de peker på. De som ikke tåler å få et nei. Eller verre, å bli møtt med, om så bare litt, kritikk. De som opplever at hele verden faller i hodet på dem når de møter motgang.

 

De som gjerne tråkker på andre...



Anonymous poster hash: 4970d...865
Skrevet

Jeg svarer alltid med et par høflige setninger.

Det har ført til at jeg ikke har fått en eneste ting til tross for at jeg har sett anonsen idet den ble lagt ut. De som svarer "Jeg vil ha" er alltid fem sekunder raskere enn meg og da først til mølla.

Så nå vurderer jeg å legge fra meg høfligheten da de som gir ting tydligvis ikke bryr seg om slikt de heller.

 

 

Anonymous poster hash: f6559...12c

Skrevet

Jeg svarer alltid med et par høflige setninger.

Det har ført til at jeg ikke har fått en eneste ting til tross for at jeg har sett anonsen idet den ble lagt ut. De som svarer "Jeg vil ha" er alltid fem sekunder raskere enn meg og da først til mølla.

Så nå vurderer jeg å legge fra meg høfligheten da de som gir ting tydligvis ikke bryr seg om slikt de heller.

 

 

Anonymous poster hash: f6559...12c

Forslag: svar med ett eneste ord, nemlig "gjerne!" høflig og raskt!

 

Anonymous poster hash: 7f60a...666

Skrevet

 

Jeg svarer alltid med et par høflige setninger.

Det har ført til at jeg ikke har fått en eneste ting til tross for at jeg har sett anonsen idet den ble lagt ut. De som svarer "Jeg vil ha" er alltid fem sekunder raskere enn meg og da først til mølla.

Så nå vurderer jeg å legge fra meg høfligheten da de som gir ting tydligvis ikke bryr seg om slikt de heller.

 

 

Anonymous poster hash: f6559...12c

Forslag: svar med ett eneste ord, nemlig "gjerne!" høflig og raskt!

 

Anonymous poster hash: 7f60a...666

 

 

Eller "Ja, takk!" Også høflig og raskt.

 

Anonymous poster hash: 42fb8...33d

Skrevet

Jeg syns det mest uhøflige er de som skriver "Jeg vil ha den. Kan du kjøre den hit?"



Anonymous poster hash: daafd...a9e
Skrevet

Jeg gir aldri til de frekke.

Bør ikke lønne seg.

Skrevet

Enig, men de frekkeste er de som forlanger varene levert!

Solgte nettopp et par ubrukte bukser til skampris på fb. Damen som var først ville ha de levert. Greit nok, jeg skulle samme vei. Så sender hun melding og sier at buksene ikke passer og vil ha pengene igjen! Snakk om 200kr for fire ubrukte bukser. Den syns jeg var passe frekk!

 

Anonymous poster hash: 8f879...ea1

Skrevet

Dette er ikke facebook, men finn.no. Jeg er på utkikk etter et nytt kjæledyr, og hvis jeg ser en som virker OK og spør "hei, er NN (dyret) kastrert?", får jeg bare til svar: "nei"

 

Sånne korte, ekle "nei"-er. Synes det er uhøflig.

 

Anonymous poster hash: f7955...da4

Skrevet

 

Jeg syns det mest uhøflige er de som skriver "Jeg vil ha den. Kan du kjøre den hit?"

 

Anonymous poster hash: daafd...a9e

De er i det minste "litt" høflige. De frekke lusa som sier "jeg tar den! Bare å levere på frekkegata 20 i frekkestad mellom 18.00 og 20.00 i kveld"

Når man har skrive at varen må hentes hos deg på en adresse som er fire mil unna der de krever levering.

Jeg har opplevd dette så utrolig mange ganger av forskjellige mennesker hver gang at jeg lurer på hva som har skjedd med folk.

De forventer gratis ting levert på døra over land og strand og til tider det passer dem.

 

Vel slike får ikke en dritt fra meg annet en en beskjed om at noen som gad å hente får det

 

 

Anonymous poster hash: 959d4...769

Skrevet

Har skrevet "Tar de gjerne vi", og når det er avklart "tusen takk" normal folkeskikk er på sin plass, men så må man vare rask når man skriver også, tror mange har fokus på nettopp det: At det må gå fort. Derfor fremstilles det uhøflig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...