Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Har lagt merke til at når noen gir bort noe gratis på kjøpe/selgegrupper, så svarer folk så idiotisk. Istedenfor å være høflige, skynder folk seg gjerne å si "jeg tar den" eller "jeg tar begge!", "jeg vil ha!!!!" eller lignende. Hvis jeg hadde gitt bort fine ting, hadde jeg satt pris på om noen sa "jeg vil gjerne ha dem". Synes det blir så dumt. Anonymous poster hash: 9b1b5...044
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Det er de priviligerte som har vokst opp. De som er vant med å få alt de peker på. De som ikke tåler å få et nei. Eller verre, å bli møtt med, om så bare litt, kritikk. De som opplever at hele verden faller i hodet på dem når de møter motgang. De som gjerne tråkker på andre... Anonymous poster hash: 4970d...865
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Jeg svarer alltid med et par høflige setninger. Det har ført til at jeg ikke har fått en eneste ting til tross for at jeg har sett anonsen idet den ble lagt ut. De som svarer "Jeg vil ha" er alltid fem sekunder raskere enn meg og da først til mølla. Så nå vurderer jeg å legge fra meg høfligheten da de som gir ting tydligvis ikke bryr seg om slikt de heller. Anonymous poster hash: f6559...12c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Jeg svarer alltid med et par høflige setninger. Det har ført til at jeg ikke har fått en eneste ting til tross for at jeg har sett anonsen idet den ble lagt ut. De som svarer "Jeg vil ha" er alltid fem sekunder raskere enn meg og da først til mølla. Så nå vurderer jeg å legge fra meg høfligheten da de som gir ting tydligvis ikke bryr seg om slikt de heller. Anonymous poster hash: f6559...12c Forslag: svar med ett eneste ord, nemlig "gjerne!" høflig og raskt! Anonymous poster hash: 7f60a...666
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Jeg svarer alltid med et par høflige setninger. Det har ført til at jeg ikke har fått en eneste ting til tross for at jeg har sett anonsen idet den ble lagt ut. De som svarer "Jeg vil ha" er alltid fem sekunder raskere enn meg og da først til mølla. Så nå vurderer jeg å legge fra meg høfligheten da de som gir ting tydligvis ikke bryr seg om slikt de heller. Anonymous poster hash: f6559...12c Forslag: svar med ett eneste ord, nemlig "gjerne!" høflig og raskt! Anonymous poster hash: 7f60a...666 Eller "Ja, takk!" Også høflig og raskt. Anonymous poster hash: 42fb8...33d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Jeg syns det mest uhøflige er de som skriver "Jeg vil ha den. Kan du kjøre den hit?" Anonymous poster hash: daafd...a9e
Firekids Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Jeg gir aldri til de frekke. Bør ikke lønne seg.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Enig, men de frekkeste er de som forlanger varene levert! Solgte nettopp et par ubrukte bukser til skampris på fb. Damen som var først ville ha de levert. Greit nok, jeg skulle samme vei. Så sender hun melding og sier at buksene ikke passer og vil ha pengene igjen! Snakk om 200kr for fire ubrukte bukser. Den syns jeg var passe frekk! Anonymous poster hash: 8f879...ea1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Dette er ikke facebook, men finn.no. Jeg er på utkikk etter et nytt kjæledyr, og hvis jeg ser en som virker OK og spør "hei, er NN (dyret) kastrert?", får jeg bare til svar: "nei" Sånne korte, ekle "nei"-er. Synes det er uhøflig. Anonymous poster hash: f7955...da4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Jeg syns det mest uhøflige er de som skriver "Jeg vil ha den. Kan du kjøre den hit?" Anonymous poster hash: daafd...a9e De er i det minste "litt" høflige. De frekke lusa som sier "jeg tar den! Bare å levere på frekkegata 20 i frekkestad mellom 18.00 og 20.00 i kveld" Når man har skrive at varen må hentes hos deg på en adresse som er fire mil unna der de krever levering. Jeg har opplevd dette så utrolig mange ganger av forskjellige mennesker hver gang at jeg lurer på hva som har skjedd med folk. De forventer gratis ting levert på døra over land og strand og til tider det passer dem. Vel slike får ikke en dritt fra meg annet en en beskjed om at noen som gad å hente får det Anonymous poster hash: 959d4...769
<3Barn&Engler<3 Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Har skrevet "Tar de gjerne vi", og når det er avklart "tusen takk" normal folkeskikk er på sin plass, men så må man vare rask når man skriver også, tror mange har fokus på nettopp det: At det må gå fort. Derfor fremstilles det uhøflig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå