Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Hadde vasket mannens arbeidsskjorte i kveld og ba mannen om å henge opp maskina før han gikk å la seg, siden jeg la meg før ham. Jeg måtte på do nå. Og da ser jeg at mannen har hengt opp skjorta si og latt alle de andre klærne ligge igjen!!! Er det mulig? Har lyst inn å riste liv i han og fortelle ham at han fra nå av får vaske klærne sine selv, for når han ikke gidder å henge opp en maskin med klær selv om det ikke er hans gidder ikke jeg vaske mer for ham! Har tre unger å vaske for, trenger ikke en bortskjemt dust i tillegg!!! Dette er ikke det eneste eksempelet på håpløshet jeg har... Dagens utblåsning!!! 😡 Anonymous poster hash: bb02e...a20
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Neste gang vasker du klærne hans å lar dem ligge i vaskemaskinen å surne. Ops, skulle jeg henge opp dine klær også?!? Jeg trodde vi bare hengte opp egne klær her i huset! Anonymous poster hash: 2b482...42f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Neste gang vasker du klærne hans å lar dem ligge i vaskemaskinen å surne. Ops, skulle jeg henge opp dine klær også?!? Jeg trodde vi bare hengte opp egne klær her i huset! Anonymous poster hash: 2b482...42f Genialt! Takk!👍 Anonymous poster hash: bb02e...a20
Katteskinnet Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Tror nesten jeg hadde blitt litt passiv aggressiv og tatt skjorten ned og hengt opp alt det andre.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Her vasker mannen sitt tøy selv fordi han mener jeg gjør det feil... Men helt greit at jeg vasker mitt og ungenes. Anonymous poster hash: 326c8...5c9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Hadde en kamp med mannen min for et par år siden, som startet med at han alltid la skittentøyet sitt oppå lokket på skittentøysdunken! Uansett hvor tom den var.. Etter å ha mast lenge, ble jeg barnslig sta! Og begynte å bare vaske det som lå oppi kurven. Ikke like lett å åpne lokket med 1/2m++ skittentøy oppå, men det gikk! Og han ga seg tilslutt! 😉 Anonymous poster hash: eb18b...f4f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Mannen her gjorde noe lignende for noen uker siden. Vi skulle legge oss, men fordi jeg satt og drev med noe kontorarbeid (for hans bedrift) hadde jeg ikke rukket å legge på nytt sengetøy. Da jeg kom noen minutter etterpå så hadde han lagt på sin egen dyne og pute, og ikke min. Da fikk han klar beskjed om at da blir det sånn heretter, det får jammen være grenser. Han sto opp igjen og la på mitt også da, gitt. Anonymous poster hash: 4c958...0fe
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Har lignende problem med sambo. Han er flink til å rydde når det trengs og etter en del opplæring er han blitt ganske "stø" i å vaske klær riktig etter farger og grader. Men å brette finere enn hva tre-åringen vår klarer nå, klarer han ikke enda, selv etter over ti år sammen. Hjemme hos han gjorde moren alt (støv på hjernen delux) og ting lå ikke fremme lenger enn ett par minutter før det ble enten lagt på plass igjen eller vasket og så lagt på plass. Så sokker og skittentøy, skittene glass, pålegg og div etter matlaging ble alltid magisk satt på plass og vasket så fort han snudde ryggen til. Så selv om vi har vært sammen i over elve år og bodd sammen i ti, så klarer han ikke å bli kvitt denne troen om magisk rydding... Så jeg har lagt ned protest. Om han ikke vasker klær selv, så vasker jeg kun det som er OPPI kleskurven. Jeg går ikke å henter den gedigene haugen av klær han tråkker av seg ved siden av sengen hver kveld eller går rundt om i huset på jakt etter sokker han måtte ha futtet på å ta av seg rund om. Det er fire år siden protesten satt og han må faktisk gå tom for rene klær før han går å henter skittentøyet sitt og enten putter det i kurven eller vasker det selv. Ikke bretter jeg klærne hans lenger heller, for så fort han skal ha en ting så ser det ut som en slagmark. Han tar den tingen han skal ha og røsker til. Om halve stabelen følger med samler han det bare opp i en ball og støffer det inn i hylle/skuff igjen og trøkker igjen dør/skuff. Så nå får han alle sine klær i en blå IKEA pose støffet inn i klesskapet sitt. Jeg gidder ikke. Har tre andre å brette til Anonymous poster hash: 80941...606
Mamma til 2 søte Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har ikke ord på flere av kommentarene her....
gvm82 Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Mannen her gjorde noe lignende for noen uker siden. Vi skulle legge oss, men fordi jeg satt og drev med noe kontorarbeid (for hans bedrift) hadde jeg ikke rukket å legge på nytt sengetøy. Da jeg kom noen minutter etterpå så hadde han lagt på sin egen dyne og pute, og ikke min. Da fikk han klar beskjed om at da blir det sånn heretter, det får jammen være grenser. Han sto opp igjen og la på mitt også da, gitt. Anonymous poster hash: 4c958...0fe Hahaha, det gjorde min og ein gong. Det blei med den eine gongen for å sei det sånn 😉
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Samboeren her var lik som din, jeg sluttet å vaske hans klær, sorterte de ut med vilje, og vasket mitt og ungene sitt.. Når han startet å furte for at han ikke hadde rent tøy, så sa jeg det enkelt: Når du kun henger opp klærne DU trenger, og lar andres ligge, så antok jeg at det var rett å kun vaske klærne jeg og ungene trengte.. Var det feil? Han vasket alle klærne sine selv, og startet etter det å både vaske tøy og henge opp ALLE klærne som var i vaskemaskina Anonymous poster hash: 5736c...1e7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Har lignende problem med sambo. Han er flink til å rydde når det trengs og etter en del opplæring er han blitt ganske "stø" i å vaske klær riktig etter farger og grader. Men å brette finere enn hva tre-åringen vår klarer nå, klarer han ikke enda, selv etter over ti år sammen. Hjemme hos han gjorde moren alt (støv på hjernen delux) og ting lå ikke fremme lenger enn ett par minutter før det ble enten lagt på plass igjen eller vasket og så lagt på plass. Så sokker og skittentøy, skittene glass, pålegg og div etter matlaging ble alltid magisk satt på plass og vasket så fort han snudde ryggen til. Så selv om vi har vært sammen i over elve år og bodd sammen i ti, så klarer han ikke å bli kvitt denne troen om magisk rydding... Så jeg har lagt ned protest. Om han ikke vasker klær selv, så vasker jeg kun det som er OPPI kleskurven. Jeg går ikke å henter den gedigene haugen av klær han tråkker av seg ved siden av sengen hver kveld eller går rundt om i huset på jakt etter sokker han måtte ha futtet på å ta av seg rund om. Det er fire år siden protesten satt og han må faktisk gå tom for rene klær før han går å henter skittentøyet sitt og enten putter det i kurven eller vasker det selv. Ikke bretter jeg klærne hans lenger heller, for så fort han skal ha en ting så ser det ut som en slagmark. Han tar den tingen han skal ha og røsker til. Om halve stabelen følger med samler han det bare opp i en ball og støffer det inn i hylle/skuff igjen og trøkker igjen dør/skuff. Så nå får han alle sine klær i en blå IKEA pose støffet inn i klesskapet sitt. Jeg gidder ikke. Har tre andre å brette til Anonymous poster hash: 80941...606 Haha jeg klarer heller ikke å brette klær finere enn min 3-åring. Men han er ganske flink da, har lært det på Spesialagent Oso. Regner med kona hans blir fornøyd. Anonymous poster hash: 5d434...443
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Haha, herlig! 😂 han måtte sikkert skynde seg i seng, tidlig opp og jobb Anonymous poster hash: 6ff8a...a28
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Min også har redd opp sengen bare på sin side.. To ganger, faktisk.. 😳 Anonymous poster hash: 6cadd...08f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Seriøst spørsmål... så dere ikke tegn til slike holdninger tidlig i forholdet? Jeg har møtt noen slike, sett tidlige tegn og skygget unna. De jeg har vært sammen med har uten unntak vært menn som gjør sin del hjemme. En var svært grønn på husarbeid, men da sa jeg fra og han var enig i at han skulle gjøre sin del, han ville bare at jeg skulle lære ham, og det var greit (var ung da). Dette er ikke ment som kritikk, jeg lurer oppriktig om dere ikke så tegn til at disse mennene var så late (og respektløse, mange av dem) før dere ble seriøse med dem? Anonymous poster hash: cc6e0...918
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Seriøst spørsmål... så dere ikke tegn til slike holdninger tidlig i forholdet? Jeg har møtt noen slike, sett tidlige tegn og skygget unna. De jeg har vært sammen med har uten unntak vært menn som gjør sin del hjemme. En var svært grønn på husarbeid, men da sa jeg fra og han var enig i at han skulle gjøre sin del, han ville bare at jeg skulle lære ham, og det var greit (var ung da). Dette er ikke ment som kritikk, jeg lurer oppriktig om dere ikke så tegn til at disse mennene var så late (og respektløse, mange av dem) før dere ble seriøse med dem? Anonymous poster hash: cc6e0...918 Her var det ingen "forvarsel", det startet opp 3 år inn i forholdet, varte i 4 mnd. Anonymous poster hash: 5736c...1e7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Her var det ingen "forvarsel", det startet opp 3 år inn i forholdet, varte i 4 mnd. Anonymous poster hash: 5736c...1e7 Jøss, det er spesielt. Fikk du noen forklaring? Ikke lett når det kommer etter tre år, nei Godt det bare varte midlertidig, da. Anonymous poster hash: cc6e0...918
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 Seriøst spørsmål... så dere ikke tegn til slike holdninger tidlig i forholdet? Jeg har møtt noen slike, sett tidlige tegn og skygget unna. De jeg har vært sammen med har uten unntak vært menn som gjør sin del hjemme. En var svært grønn på husarbeid, men da sa jeg fra og han var enig i at han skulle gjøre sin del, han ville bare at jeg skulle lære ham, og det var greit (var ung da). Dette er ikke ment som kritikk, jeg lurer oppriktig om dere ikke så tegn til at disse mennene var så late (og respektløse, mange av dem) før dere ble seriøse med dem? Anonymous poster hash: cc6e0...918 Når vi hadde vært ilag i 6 mnd begynte jeg å legge merke til at det ikke var så rent og ryddigt lenger når jeg kom på besøk (helgebesøk pga avstand). Så, joda, fikk vel en type forvarsel. Og "gammel ungkar" er vanskelig å lære opp 😉 Men han har lært litt etterhvert, dessverre fordi jeg har til tider blitt så frustrert at jeg har grått. Nå har vi en grei løsning. Greit nok gjør jeg det meste inne, men han gjør mye ute, og det inne jeg ber han om (etter mye mas av og til). Anonymous poster hash: 2796b...caa
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har tidenes løsning damer 😆 - egen skittentøyskurv til mannen. Slik gjør vi det hos oss. Krangler aldri. Barna har også egne, 2 stk hver (klær + sokker/truser). Når de blir gamle nok til å vaske selv, blir det heller ikke noe problem. Gidder de ikke vaske, så har de til slutt ikke klær igjen. Vi kjører fulle vaskemaskier altså. Anonymous poster hash: bb928...f1c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 Min mann sliter også med å finne skittentøysdunken. Jeg vasker konsekvent kun det oppi dunkene, har til og med merket de med temperatur og fargene som skal oppi hvilken dunk. Så da det kom fra mannen "vasker du aldri klær eller, jeg er helt tom for rene boksere" da ble det månelyst kan du si. Jeg slutta å vaske klær. Etter to dager innså han hvor mye arbeid jeg gjorde som han aldri så, plutselig var det kaos i hjemmet. Nå har vi funnet en fordeling som fungerer for oss begge. Anonymous poster hash: 3dc4a...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå