Gå til innhold

Hjelp, flåttbitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk flått på fredagskveld, eller, den ble oppdaget da. Den satt i bakhodet, og hadde nok vært der en stund da den var stor. Vi fikk fjernet den, men han har fortsatt en liten kul der den satt. Og nå isted så jeg at han hadde fått prikker på brystet. Kan dette ha noen sammenheng? :-/

Anonymous poster hash: 560ea...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må bare følge med på bittet, om det kommer en rød ting rundt må dere kontakte lege. Tviler på at utslettet har noe sammenheng

Anonymous poster hash: e746f...6ca

Skrevet

Man kan få andre infeksjoner enn bare borrelia av flåttbitt, noen av de andre infeksjonene kan gi hudflekker/-prikker.

Siden flåtten tydeligvis har sittet på en stund ville jeg ha fått antibiotika for det!

Det må IKKE være rød ring for at man skal ha antibiotika etter flåttbitt.

Anonymous poster hash: 0ecb8...59c
Skrevet

Ta vare på flåtten, frys den ned i tilfelle symptomer på sykdom kan de teste den i etterkant.

Kontakt legevakta, og få råd der, ikke her inne.

Anonymous poster hash: 2b37e...214

Skrevet

Det behøver ikke å være ring, det kan hende det bare blir rødt rundt bittet. Synes det er litt misvisende at de sier at man skal se etter en ring, for da kan man jo bli villedet til å tro at det ikke er noe farlig hvis det bare blir rødt.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg ringte legevakten nå, han som svarte sa at utslettet hadde ingenting med flåttbittet å gjøre, og det var ingenting å bekymre seg for så lenge det ikke var en rød ring rundt bittet.

Sover med ett øye åpent i natt ja...... :-/

HI

Anonymous poster hash: 560ea...b4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...