Gå til innhold

Utslitt av ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ferie er oppskrytt jeg. Mye mer avslappende å jobbe 100% enn å ha barn rundt seg hele døgnet. Synes jeg. Og så kommer den dårlige samvittigheten snikende fordi jeg føler det sånn.

Anonymous poster hash: 732d6...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldige du som har en slik jobb at fritid med ungene er mer slitsomt!!!!

Anonymous poster hash: f8add...df1

Skrevet

Hadde jeg bare hatt en mann til å samarbeide med og ikke krangle med hele tiden hadde min ferie vært kjempefin, men nå er jeg bare helt utslitt!

Anonymous poster hash: d9f1e...374
Skrevet

Veldig mange har en slik jobb!!!!

Anonymous poster hash: 41089...da2

Skrevet

Der tar du feil, det er bånn gass hele dagen på jobb.

Skrevet

Skjønner deg godt. Mannen fikk ikke ferie mens bhg er stengt, så jeg er alene med våre fem om dagen. Elsker å være sammen med barna, men to- og fireåringen krangler konstant. Våger ikke ta med hele gjengen alene på stranden eller på museum/fornøyelsespark e.l., så dagene blir litt ensformige. Gleder meg til han også får ferie :)

Anonymous poster hash: 2795f...20e

Skrevet

Jeg prøver å forstå dette. Kjenner flere som sier de føler det slik. selv har jeg en på 6 år og en på snart ett år. Det beste jeg vet i verden er tid med barna og synes året hjemme med minste går alt for fort! De jeg kjenner som har det slik som deg sier de føler seg oppspist av barna og savner et pusterom. Vet ikke om du føler det slik, men har du ikke tid til å lufte deg litt i ferien? En tur på butikken? Joggetur? Tror vi alle trenger et avbrekk...kanskje?

Anonymous poster hash: aa4d5...0a7

Skrevet

Tør ikke å ta med to og fireåringen på stranda eller museum pga de krangler så????

Hærlighet kvinnemenneske....hva gjør du med dette da?

Jeg har to gutter med to år mellom der ene har en diagnose og andre er relativt sta/egen. De kan også krangle mye, MEN jeg lar da ikke det stoppe meg. Her har jeg vært kjempestreng og det blir konsekvenser om de ikke kan oppføre seg såpass at man kan gå på stranden. Det er klart at om ungene bare går hjemme med deg og oppå hverandre hele dagen , ja DA blir det krangling.

Jeg sier ikke dette for å være slem mot deg, men få litt ben i nesa og ikke la ungene overta livet ditt. DU bestemmer.

Ps: Jeg har hatt 3 flotte uker HJEMME med mine to villmenn :D

Anonymous poster hash: 4d54b...3ce
Skrevet

Tør ikke å ta med to og fireåringen på stranda eller museum pga de krangler så????Hærlighet kvinnemenneske....hva gjør du med dette da?Jeg har to gutter med to år mellom der ene har en diagnose og andre er relativt sta/egen. De kan også krangle mye, MEN jeg lar da ikke det stoppe meg. Her har jeg vært kjempestreng og det blir konsekvenser om de ikke kan oppføre seg såpass at man kan gå på stranden. Det er klart at om ungene bare går hjemme med deg og oppå hverandre hele dagen , ja DA blir det krangling.Jeg sier ikke dette for å være slem mot deg, men få litt ben i nesa og ikke la ungene overta livet ditt. DU bestemmer. Ps: Jeg har hatt 3 flotte uker HJEMME med mine to villmenn :DAnonymous poster hash: 4d54b...3ce

mener du hi eller #6??

#6 har fem og ikke to barn......

Anonymous poster hash: 8fc53...6f5

Skrevet

Har vært alene med mine i 5 uker nå. Skikkelig utslitt og gruer meg til å tilbake til jobb.

Anonymous poster hash: ba3c4...521

Skrevet

Jeg prøver å forstå dette. Kjenner flere som sier de føler det slik. selv har jeg en på 6 år og en på snart ett år. Det beste jeg vet i verden er tid med barna og synes året hjemme med minste går alt for fort! De jeg kjenner som har det slik som deg sier de føler seg oppspist av barna og savner et pusterom. Vet ikke om du føler det slik, men har du ikke tid til å lufte deg litt i ferien? En tur på butikken? Joggetur? Tror vi alle trenger et avbrekk...kanskje?

Anonymous poster hash: aa4d5...0a7

Nei, er alene med barna.

Skrevet

Tør ikke å ta med to og fireåringen på stranda eller museum pga de krangler så????

Jeg har to gutter med to år mellom der ene har en diagnose og andre er relativt sta/egen. De kan også krangle mye, MEN jeg lar da ikke det stoppe meg. Her har jeg vært kjempestreng og det blir konsekvenser om de ikke kan oppføre seg såpass at man kan gå på stranden. Det er klart at om ungene bare går hjemme med deg og oppå hverandre hele dagen , ja DA blir det krangling.

Jeg sier ikke dette for å være slem mot deg, men få litt ben i nesa og ikke la ungene overta livet ditt. DU bestemmer.

Jeg har fem barn, deriblant en toåring og en fireåring. Kranglingen har ikke noe med saken å gjøre (gjør bare at jeg blir litt sliten), men jeg tør ikke ta med fem barn alene på en full og uoversiktlig strand. Har ingen som kan avlaste noe, og heller ingen vi kan besøke, så dagene blir litt ensformige. Godt det bare er en uke til mannen får ferie.

Skrevet

Jeg har fem barn, deriblant en toåring og en fireåring. Kranglingen har ikke noe med saken å gjøre (gjør bare at jeg blir litt sliten), men jeg tør ikke ta med fem barn alene på en full og uoversiktlig strand. Har ingen som kan avlaste noe, og heller ingen vi kan besøke, så dagene blir litt ensformige. Godt det bare er en uke til mannen får ferie.

Skrevet

Jeg har det også sånn.

Elsker barna men blir helt utslitt av å være sammen med dem hele dager. Krangling og skråling hele tiden.

Og så blir jeg skuffet over meg selv og lei meg for at jeg ikke "får det til".

Det å ha koselige feriedager sammen.

De er 3 og 7 år. Begge er viljesterke og aktive. Å dra på stranda med dem er et mareritt for meg, føler ikke jeg kan slappe av et sekund. Samme om vi drar på noe annet, må passe på hele tiden eller så blir noe ldelagt, noen blir borte eller noen slår seg. Vet at dette er helt vanlige ting som skjer for alle, men jeg blir utrolig sliten av det.

Anonymous poster hash: a8be3...a79
Skrevet

Må da ikke finne på å si slike ting her inne...

Du er på DIB... ;-)

Anonymous poster hash: ccecc...b49

Skrevet

Uansett om du har to eller fem barn så handler det om å ha kontroll og såpass styr på dem at de ikke spiser deg opp. Passer du hans barn når han jobber eller er de deres barn ilag? Hvor gamle er de andre barna da? Det er vel noe dere kan gjøre utenfor huset vel?

Om de andre barna er i "klare-seg-selv" alder, så send de til kompiser/venner som er hjemme, eller la de være hjemme alene mens du tar de minste med ut. (alt etter alder på de største)

Skrevet

Uansett om du har to eller fem barn så handler det om å ha kontroll og såpass styr på dem at de ikke spiser deg opp. Passer du hans barn når han jobber eller er de deres barn ilag? Hvor gamle er de andre barna da? Det er vel noe dere kan gjøre utenfor huset vel?

Om de andre barna er i "klare-seg-selv" alder, så send de til kompiser/venner som er hjemme, eller la de være hjemme alene mens du tar de minste med ut. (alt etter alder på de største)

Jeg vil ikke kuppe tråden til hi. Ville bare vise sympati. Har full kontroll på barna, ingen problem der, men føler det er uansvarlig å ta dem med på stranden alene. Yngste er bare to mnd gammel. Ville bare si at jeg er enig i at ferie kan være slitsomt og intenst når man er alene. Fint for deg også at du har kontroll på dine to :)

Skrevet

Dødssliten, og har bare ETT barn! Men gud som jeg elsker henne, og tiden med henne er priceless.

Heller hjemme med min trassende, sta elskling enn å jobbe :)

Anonymous poster hash: 60449...3e7

Skrevet

Jeg vil ikke kuppe tråden til hi. Ville bare vise sympati. Har full kontroll på barna, ingen problem der, men føler det er uansvarlig å ta dem med på stranden alene. Yngste er bare to mnd gammel. Ville bare si at jeg er enig i at ferie kan være slitsomt og intenst når man er alene. Fint for deg også at du har kontroll på dine to :)

Og ja, alle barna er våre felles. De to største er blitt skolebarn, og er til god hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...