Gå til innhold

Kjellerstue eller eget soverom til alle barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har til sammen mange barn. Pr idag må to barn dele rom. Det er egentlig ingen det passer spesielt godt at deler, men nå deler mitt ene barn og ene stebarnet. Problemet er at stebarna er veldig klåfingret eller hva jeg skal si. De eier ikke respekt for andres ting og river av armer på legofigurer, ødelegger ting de får låne, tar mine barns ting og mister det (som feks baller de bruker på stikkball etc). Spesielt ene barnet mitt opplever stadig at ting blir ødelagt.

Nå merker jeg at jeg er veldig lei! Og vurderer sterkt om vi heller bør dele opp kjellerstuen i to soverom istedetfor at vi har kjellerstue. For da slipper noen av barna å dele rom og alle kan låse tingene sine inn på rommet når de er hos den andre forelderen. Men kommer vi til å savne kjellerstue veldig når barna blir eldre og skal ha venner med hjem og i større grad vil være i fred?

Siden det bare er vinduer på den ene siden av kjellerstua, så må isåfall de to soverommene ha litt "åpen løsning" uten en ordentlig dør imellom dem.

Anonymous poster hash: 9ee56...f53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger bare ett ekstra rom, ikke to.

Kan ikke dere voksne lage dere en egen privat oase i kjelleren. Soverom, eget bad, TV-krok.

Anonymous poster hash: c4b46...29b

Skrevet

Dere trenger bare ett ekstra rom, ikke to.

Kan ikke dere voksne lage dere en egen privat oase i kjelleren. Soverom, eget bad, TV-krok.

Anonymous poster hash: c4b46...29b

Det jeg prøvde å få frem er at vi enten har kjellerstue/ ekstra stue eller soverom til alle. Det er ikke en ordentlig kjeller, men sokkel og de fleste soverommene er nede. At vi flytter rommet vårt ned hjelper ikke på plassen. Det er fortsatt enten at barna deler rom eller vi mister en ekstra stue.

Anonymous poster hash: 9ee56...f53

Skrevet

Jeg ville prioritert eget rom til alle barna i stedet for kjellerstue!

Skrevet

Vi hadde det samme problemet. Nå har vi foreldre kjellerstua til vårt soverom og ungene hert sitt.

Vi har tv og sofa på rommet vårt, og det er helt genialt nå som ungene er større. Vi kan trekke oss ned på soverommet når en av ungene har besøk og bruker stua. Om de andre ungene ser tv med oss eller er på rommene sine varierer, men vi har muligheten til å trekke oss litt unna.

Anonymous poster hash: fa379...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...