Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ble sorgens dag her, den var negativ :grine: Er vel liten sannsynlighet for at den skal være positiv på mandag, men det er jo lov med et lite håp :)

Hvilken dag er du på? Jeg testet positivt med storesøster på dag 9, og negativt på dag 10 med lillesøster :)

Det ble sorgens dag her, den var negativ :grine: Er vel liten sannsynlighet for at den skal være positiv på mandag, men det er jo lov med et lite håp :)

Hvilken dag er du på? Jeg testet positivt med storesøster på dag 9, og negativt på dag 10 med lillesøster :)

Jeg er dessverre helt på dag 13, så sannsynligheten er veldig liten for at det har gått bra.

Jeg er dessverre helt på dag 13, så sannsynligheten er veldig liten for at det har gått bra.

Ja da er det nok ikke så stor sjanse for at det har gått bra :( men den er jo der likevel.

Krysser fingrene for blodprøve (?) på mandag!

Ja da er det nok ikke så stor sjanse for at det har gått bra :( men den er jo der likevel.

Krysser fingrene for blodprøve (?) på mandag!

Skal du ta blodprøve på mandag? Jeg får bare beskjed om ta en graviditetstest etter 14 dager. Har begynt å blø litt i dag, så jeg føler vel egentlig at den testen ikke er helt nødvendig å ta i morgen. Så jeg får ringe klinikken og gi beskjed om at det ikke gikk bra. Vi må nok avslutte søskenprosjektet vårt dessverre.

Annonse

• 1 måned senere...

Den lille overaskelsen våres som vi hadde glemt bort på frys, overlevde opptiningen :) Og ble satt inn 30/11/15 :) Siden vi ikke viste om dette egget og min mann ikke fikk vert tilstede under innsetting, i tillegg var innsettingen på min beste venns bursdag og vårt siste håp. Så må dette være vårt lille mirakel :) Bare å vente i spenning.  

• 2 uker senere...

I dag var det testdag. Klarte faktisk å vente med å teste til i dag. Har vert så redd for negativt svar, så jeg har rett og slett ikke turt. Jeg har hatt så mange fryseforsøk tidligere som ikke har blitt positiv, så jeg har egentlig ikke hatt helt trua på det. Men godt jeg kan ta så feil! POSITIV test i dag :hoppendeglad: Får bare håpe den sitter. Fikk også vite i dag at min søster også er gravid  :hoppendeglad: Så vår mor fikk dobbel nyhet i dag om at begge jentene hennes er GRAVIDE :hoppendeglad:

Takk for det det Cilie :) Jeg tenker nå i ettertid at jeg burde hatt litt mistanke om at det kunne gå veien denne gangen pga ekstrem tretthet, siden jeg var det de to andre gangene. Man ser seg vel så blind på alle mulige bivirkninger av medisiner. Enda så mange ganger jeg har bruk de. Må vel bare konkludere med at det slett ikke er lett å bli klok på. Men min mann hadde god mistanke, men torde ikke si noe til meg. Han ville ikke gi meg mulige falske forhåpninger. Han kjente igjen flere ting etter de to andre graviditetene, til tross for alle medisinene. Han så og la tydeligvis merke til forandringer som jeg ikke gjorde. Må si jeg ble litt imponert av han, mulig menn flest. Min konklusjon der, blir vel at de kanskje ikke skal undervurderes :) Lykke til alle sammen her inne :)

Annonse

Hei jenter! :-) vi har jo hatt tre prøverørsforsøk (1fersk og 2 frys) og bestemte oss i oktober for å ta en pause til etter jul med nytt forsøk. Denne mnd har jeg følt meg litt annerledes og tok en test på dagen jeg ventet mensen. Jammen lyste det ikke to streker! Jeg kunne ikke riktig tro på det så jeg ventet en dag til og tok en digital: Gravid 1-2! Vi har altså blitt spontant gravid i pausen vår fra prøverør! 😃😃 Nå venter vi bare spent på tidlig UL i januar og gleder oss stort over denne fantastiske julegaven! :-D

• 4 uker senere...

Dette endte dessverre trist for oss :sad:  Ligger på sykehuset for å  ta en ufrivillig medisinsk abort i dag. Det var dessverre ikke noe liv lenger. Så her triller tårene  :cry3:  

Så trist å høre! :( Har du vært på UL tidligere og sett at alt var i orden?. Sender deg gode tanker :blomst:

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7 for å se om alt var i orden. Dem fant ikke noe hjerteaktivitet, som dem pleier å se i de fleste tilfellene av tidig ul i denne uken. Likevel kunne alt være bra, for noen ganger kan det være vanskelig å se fosteret så tidlig. Legen kunne se noe helt inntil veggen, men når den ligger inntil er det vist så og si umulig å finne hjertet pga plasseringen. Jeg slo meg ikke til ro med den forklaringen og dro rett til fastlegen, for å ta blodprøver med et par dagers mellomrom. Var litt ekstra engstelig siden jeg hadde en liten blødning lille julaften, men da hadde jeg normal hcg stigning til 1 dag jul. Jeg var så glad etter å hatt en lite god julefeiring. Dessverre var ikke blodprøvene like bra etter ul. På fredag 8/1 var den på 32000 og på mandagen etter var  den på 31000. Da raste jeg sammen i gråt, forstod at dette ikke hadde gått bra :cry3: Det ble også bekreftet etter nøye undersøkelser på sykehuset  onsdag 13/1. Fikk også da forklaring på at den blødningen jeg hadde i jula, var en truende SA. Det vil si: Siden jeg hadde normal hcg stigning fra 3260 til 5128 på to dager og videre stigning til 32000, må da fostret ha levde en stund etter blødningen i jula. Altså en truende SA som endte i MA.    Jeg ble lagt inn på sykehuset torsdag, for å ta abort. Vanligvis tar man det hjemme før uke 9, men  jeg har noen komplikasjoner. Jeg har dessverre vert igjennom dette tidligere, hadde påvist ma 3.1.2013. Tok det hjemme den gangen, men fikk problemer. Skikkelig kraftig blødning, store smerter med oppkast. Jeg har også Diabetes, så jeg fikk selvfølgelig veldig lavt blodsukker. Det gikk heldigvis  bedre denne gangen, men var betryggende å være på sykehuset. Jeg vurderer gå igjennom en et nytt forsøk, hvis vi blir tilbudt det. Men må da koste alt selv, siden vi har brukt opp våre 3 forsøk. Må ha et lite håp :)

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7 for å se om alt var i orden. Dem fant ikke noe hjerteaktivitet, som dem pleier å se i de fleste tilfellene av tidig ul i denne uken. Likevel kunne alt være bra, for noen ganger kan det være vanskelig å se fosteret så tidlig. Legen kunne se noe helt inntil veggen, men når den ligger inntil er det vist så og si umulig å finne hjertet pga plasseringen. Jeg slo meg ikke til ro med den forklaringen og dro rett til fastlegen, for å ta blodprøver med et par dagers mellomrom. Var litt ekstra engstelig siden jeg hadde en liten blødning lille julaften, men da hadde jeg normal hcg stigning til 1 dag jul. Jeg var så glad etter å hatt en lite god julefeiring. Dessverre var ikke blodprøvene like bra etter ul. På fredag 8/1 var den på 32000 og på mandagen etter var den på 31000. Da raste jeg sammen i gråt, forstod at dette ikke hadde gått bra :cry3: Det ble også bekreftet etter nøye undersøkelser på sykehuset onsdag 13/1. Fikk også da forklaring på at den blødningen jeg hadde i jula, var en truende SA. Det vil si: Siden jeg hadde normal hcg stigning fra 3260 til 5128 på to dager og videre stigning til 32000, må da fostret ha levde en stund etter blødningen i jula. Altså en truende SA som endte i MA. Jeg ble lagt inn på sykehuset torsdag, for å ta abort. Vanligvis tar man det hjemme før uke 9, men jeg har noen komplikasjoner. Jeg har dessverre vert igjennom dette tidligere, hadde påvist ma 3.1.2013. Tok det hjemme den gangen, men fikk problemer. Skikkelig kraftig blødning, store smerter med oppkast. Jeg har også Diabetes, så jeg fikk selvfølgelig veldig lavt blodsukker. Det gikk heldigvis bedre denne gangen, men var betryggende å være på sykehuset. Jeg vurderer gå igjennom en et nytt forsøk, hvis vi blir tilbudt det. Men må da koste alt selv, siden vi har brukt opp våre 3 forsøk. Må ha et lite håp :)

Uff.. Så trist at det ikke skulle gå for dere denne gangen ❤️ Aner ikke hvordan det er, men kan bare tenke meg at det er helt forferdelig... Man blir jo alltid litt engstelig selv når man hører om de som mister men her var heldigvis alt helt fint på UL i uke 8 og gyn. Mente det var særdeles liten sjans for at dette skulle ende i noen abort. Jeg ønsker dere uansett masse lykke til videre og håper at du blir gravid igjen og fullfører alle de 40 ukene før dere sitter med en nydelig skapning hos dere ❤️🌷 Klem!

Tusen takk for støttende ord prøver92 :). Det er ubeskrivelig trist, spesielt når man må kjempe så mye for å få det til. Det blir ikke akkurat lettere for meg å se magen til min søster vokse, men jeg er utrolig glad på hennes vegne. Nå venter jeg bare på at kroppen skal bli til å prøve igjen :)

Tusen takk for støttende ord prøver92 :). Det er ubeskrivelig trist, spesielt når man må kjempe så mye for å få det til. Det blir ikke akkurat lettere for meg å se magen til min søster vokse, men jeg er utrolig glad på hennes vegne. Nå venter jeg bare på at kroppen skal bli til å prøve igjen :)

Uff ja, det kan jeg godt forstå! Min søster var også gravid da vi drev med prøverør.. Er veldig vanskelig situasjon syns jeg hvertfall.. Og hvertfall for deg som egentlig skulle hatt en mage snart du også ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...