Gå til innhold

Pokker da!!! De sniker seg unna morgenvasken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ungene vasket seg automatisk hver morgen, men i sommer viser det seg at de ikke vasker seg, og de bytter ikke boxer og t-skjorte dersom jeg ikke he her over de! De er 8 og 11 og de har hatt denne rutinen hele livet! Nå er jeg redd de ikke kommer til å gjøre det før de skal på skolen! Vi reise på jobb før de, så vi kan ikke sjekke!

Hva gjør jeg?? Er veldig skuffet! Trodde virkelig de tok det som en selvfølge!

Anonymous poster hash: 09bd7...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du tuller.. De er barn, du kan ikke forvente at alt går slik du har bestemt hele tiden.

Selvfølgelig bør de klare det, men det blir som med tannpuss, man må følge opp selv også!

Skrevet

Legg frem nytt undertøy sammen med klærne de skal ha på seg så skifter de nok av seg selv igjen.

Anonymous poster hash: d7e22...43a

Skrevet

Legg frem nytt undertøy sammen med klærne de skal ha på seg så skifter de nok av seg selv igjen.

Anonymous poster hash: d7e22...43a

Dette, eller få dem til å bytte boxer om kvelden.. Da har de ihvertfall rent undertøy hver dag selv om det er på kvelden :)

Anonymous poster hash: e5222...f66

Skrevet

Dere har rett... De er barn... Men de vet de skal gjøre det, men lurer seg bevisst unna. Eldste var på cup torsdag-søndag i juni, da han kom hjem hadde han på seg samme boxer som han reiste i, og resten mår ubrukt i bagen! Jeg syns det er direkte grisete! Han hadde ikke dusjet eller noe!

Legger frem klut sammen med klærne de har lagt frem hver kveld!

Forventer jeg for mye altså?

Skrevet

Dere har rett... De er barn... Men de vet de skal gjøre det, men lurer seg bevisst unna. Eldste var på cup torsdag-søndag i juni, da han kom hjem hadde han på seg samme boxer som han reiste i, og resten mår ubrukt i bagen! Jeg syns det er direkte grisete! Han hadde ikke dusjet eller noe!

Nei, du forventer ikke for mye!

Anonymous poster hash: 96410...922

Skrevet

Eldste her er av samme ulla. Så jeg må fysisk henge over ham for at ting skal bli gjort og mase mase mase mase. Ikke lenge til det endrer seg den motsatte vei og du har tenåringer som dusjer 3 ganger daglig og opptar badet.

Skrevet

Fortell ham at jenter ikke liker gutter som ikke vasker seg å skifter undertøy.

Anonymous poster hash: 062bb...0f5

Skrevet

Jeg får henge over de, regner med det ikke ta lang tid før de gjør det selv bare for å få fred!

Jeg lukter når de ikke vasker seg! Føler meg helt syk her, men når de sitter på fanget el, lukter det rumpe!! Det er da jeg får en innrømmelse om at de "glemte" å vaske seg flere dager på rad og jeg beordrer de inn på badet! Er ikke sint eller noe, hater å kjefte, men forteller dem - igjen - hvorfor de skal vaske seg, og hvis de syns jeg maser er det jo lettere å bare gjøre det:p Sier også at det er for deres egen skyld!

Skrevet

Jenter er visst bare teite enn så lenge, så tror ikke det hjelper!😂

Skrevet

Bare si hvis jeg har urealistiske forventninger altså! Skal ikke bli sur :P Syns bare det er viktig med hygiene!;) De er ellers noen herlige barn, så skal ikke klage! Er sjelden noe problem med de!:D

Skrevet

JEG syns ikke det er for mye forlangt. Greit de er barn, men eldste er faktisk snart tenåring. Og selv om man ikke kan forvente at alt skal gå som vi forventer (som ei skriver over her) så bør man faktisk forvente at såpass store barn klarer å huske og bytte undertøy. IHVERTFALL når de får beskjed om det..

Mine sønner er 7 og 9 år, men her har jeg motsatt problem, de kan fort bytte undertøy flere ganger om dagen for tiden. Ikke fordi det skjer uhell, men fordi de syns de har så kule boxere. De må liksom bruke alle sammen på en gang :P Men før jeg kjøpte alle disse boxerne så byttet de fortsatt hver morgen. Selv 4 åringen bytter (helt av seg selv) hver dag..

Anonymous poster hash: e5222...f66

Skrevet

Jenter er visst bare teite enn så lenge, så tror ikke det hjelper!😂

Er det sant? Kanskje vi var litt tidlig ute i vennegjengen min da jeg var liten. 😂 Du får gjemme argumentet til det blir aktuelt da. 😂

Skrevet

Hehe, lillebroren miner likedan. Mamma ber han dusje og han skrur bare på dusjen for lyden sin skyld mens kan rufser vann i håret og tar på en dæsj med godlukt.

Mamma har nå ferskt han og enten hun eller faren må nå "følge" han inn i dusjen.

Han er 15 og syntes dette er dritflaut, så nå har han begynt å løpe i dusjen hver gang mamma eller faren sier det for å slippe å bli leid inn. Hehe

Anonymous poster hash: 6ebd5...2ce

Skrevet

Da forteller du viktigheten med det. Legg frem ny boxer og nye sokker hver dag!

Anonymous poster hash: b3919...12c

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Da snakker du med dem, og understreker hvor viktig hygiene er. Fortell dem at det ikke er krise nå i ferien om de går med boxeren i to dager, men at du forventer av dem at de vasker seg og skifter hver eneste dag når skoleåret begynner igjen.

Skrevet

Er det der en guttegreie, tro? Min var av samme ulla på den alderen. Han dro på leirskole i 6.klasse i 5 dager og kom hjem med en bag som var urørt. Det gjorde de 3 kameratene han hadde bodd på rom sammen med også, men de kunne fortelle at den ene hadde skiftet sokker en gang fordi han plumpa, og at Øystein hadde pusset tenner en av kveldene. Det mente de burde holde for hele rommet :D

Om det er noen trøst, så endret det seg da de ble eldre, og jeg trenger ikke minne dem på å dusje. Det er er mer 2 kan du la det være igjen litt varmt vann til oss andre?"

Skrevet

Typisk gutter! 😂 ta en prat med de om det igjen, og igjen og igjen osv. De kommer nok ikke til å bry seg mye med det første, men det hjelper. Ellers ingen krise at det skjer i blant? Finnes verre ting.

Anonymous poster hash: 47100...c16

Skrevet

Ingen krise at det skjer i blant, men det skjer nesten hver dag nå i sommer! Så mistenker at dette er vanlig når de går på skole også!

Takk for alle svar:) Kanskje det er en guttegreie?;) Tror jeg skal true de med å følge de på badet til dette går automatisk!😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...