Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på deg og mannen☺ Jeg er den typen som titter på hva kiloprisen er på feks osten og kjøper da en hel, mens mannen kjøper alltid ferdig oppskåret.

Selv tråler jeg 50 % mat på butikken og fryser dette ned til en annen anledning eller bruker det til middag samme dag.

Mannen her handler kun det dyreste hele tiden og legger ikke merke til hva han handler.😁

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat og forbruk: jeg

Klær: i hvertfall ikke jeg...

Anonymous poster hash: 8a5dc...3c5

Skrevet

Det er definitivt meg!! Jeg handler med fornuften og han handler med magen ;)

Også når det gjelder klær på en måte. Vi kjøper begge to bare det vi trenger, men han ser ikke på prisen hvis det er noe som passer..

Skrevet

Jeg! Kan handle for to uker om gangen og kan havne på samme pris som helgehandelen hans...!

Anonymous poster hash: 6a6c1...71c

Skrevet

Hehe godt vi er flere som har det slik. Min er høy og handler det som er i hannes høyde. Så ber jeg om en saus til middag, så finner han gjerne Jacobs sine "billige" til 30 kr!  MEn når det kommer til shopping av klær, så vinner nok jeg meget lett :D

Skrevet

Jeg når det gjelder mat, han når det gjelder klær😊

Skrevet

Tenker da på deg og mannen☺ Jeg er den typen som titter på hva kiloprisen er på feks osten og kjøper da en hel, mens mannen kjøper alltid ferdig oppskåret.

Selv tråler jeg 50 % mat på butikken og fryser dette ned til en annen anledning eller bruker det til middag samme dag.

Mannen her handler kun det dyreste hele tiden og legger ikke merke til hva han handler.😁

Jeg er akkurat som deg og min samboer er som din mann.

Jeg er nøye og spiser opp rester selv og laget nytt til mann og barn.

Han kaster alt og sløser.

Når han var 8 uker hos sin syke mor så sparte jeg jaggu mye penger som jeg brukte på masse masse klær!

Nå er det ikke råd til noe. Hånd til munn og tomt før mnd er over.

Han tar ikke hensyn til at vi lever på en inntekt, min.

Anonymous poster hash: bf7db...622

Skrevet

Jeg, både mat og klær.

Skrevet

Han. Jeg bruker like mye på helgehandelen som han gjør på ukeshandelen... Jeg er utrolig god på å ta med meg spennende / morsomme ting, mens han er mer fornuftig 😊

Skrevet

Mat og forbruk: jeg

Klær: i hvertfall ikke jeg...

Anonymous poster hash: 8a5dc...3c5

Samme her 😂

Anonymous poster hash: a5979...b8f

Skrevet

Han sjekker aldri prislappen på mat, det gjør jeg. Vi bruker enorme summer på mat fra før.

Skrevet

Jeg. Han går alltid for enkleste utvei, både på mat og andre ting. Spseielt gaver. Han hater å shoppe og kan fint gå inn i en butikk og si f.eks "jeg trenfer en gave til 500 kr, kan du finne noe" til ekspeditøren.

Skrevet

Jeg er nok best der, men jeg er ganske fornøyd med mannens innsats også på dette.

Skrevet

Skjønner nå hvorfor vi og andre familier har et høyt matbudsjett til tider når mannfolka ikke titter prislappen.  :)

Skrevet

Definitivt jeg!

Mannen min har et merkelig handlegen. Enten sender jeg en sms og nevner at jeg ikke rekker butikken og om han kan handle det og det. Når han kommer hjem har han handlet nøyaktig det jeg har bedt om, ikke en vare mer. Tenker ikke selv. Samme hvis jeg har ramlet ned en handleliste- han kommer kun hjem med det som står skrevet.

Skal han ta seg en tur i butikken alene kommer han hjem med 7 stappa poser, med alt mulig rart han har blitt fristet med, gjerne mye godteri og som regel alt annet enn hva man kan lage flere gode middager av. Er sjeldent en mellomting! Merkelig.

Jeg handler langsiktig og tenker gjennom middagene og er mest økonomisk.

Når det gjelder klær er jeg også veldig fornuftig. Jeg er en racer på salg, kjøper kvalitetsplagg for neste sesong til ungene på 50-70% salg. Han kjøper det første og beste, ser aldri på pris. Samme når han kjøper gaver til meg, han plukker ut designerplagg/vesker og smykker uten å se på pris. Takk og pris for at vi har veldig god økonomi. Vi (han) sløser enormt.

Anonymous poster hash: b5b41...d41

Skrevet

Jeg er akkurat som deg og min samboer er som din mann.

Jeg er nøye og spiser opp rester selv og laget nytt til mann og barn.

Han kaster alt og sløser.

Når han var 8 uker hos sin syke mor så sparte jeg jaggu mye penger som jeg brukte på masse masse klær!

Nå er det ikke råd til noe. Hånd til munn og tomt før mnd er over.

Han tar ikke hensyn til at vi lever på en inntekt, min.

Anonymous poster hash: bf7db...622

Så si ifra til han da! Herregud, da er det jaggu ikke synd på deg hvis du ikke sier ifra at han ikke må sløse og bruke masse av "dine" penger

Anonymous poster hash: 7fa40...949

Skrevet

Han handler definitivt mest økonomisk.

Anonymous poster hash: 4e91a...96a

Skrevet

Mannen er mest økonomisk i matvarebutikker, men jeg kommer meg ;-) ellers hadde vi kjøpt alt av klær og sko til ungene på fullpris om mannen hadde det ansvaret, så der er jeg økonomisk og handler på salg for neste sesong :-)

Anonymous poster hash: aa80c...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...